افت سود سامسونگ در سه ‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
افت سود سامسونگ در سه ‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
افت سود سامسونگ در سه ‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

افت سود سامسونگ در سه ‌ماهه اول سال ۲۰۲۰

محمد دهقان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 08:00
افت سود سامسونگ در سه ‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

با آشکار شدن اوضاع کنونی ویروس کرونا، شرکت‌های فناوری با در نظر گرفتن کاهش تقاضا و تأثیر بیماری همه گیری بر اقتصاد جهانی، شروع به تنظیم انتظارات بازار خود می‌کنند. اکنون، سام موبایل گزارش می‌دهد که رهبر تولید نمایشگرهای هوشمند، سامسونگ دیسپلی، در سه ماهه اول سال ضربه بزرگی را متحمل شده است.

سامسونگ دیسپلی نه تنها در ساخت پنل‌های نمایشگر برای تلفن‌های هوشمند، بلکه برای مانیتور رایانه‌های شخصی، ساعت‌های هوشمند، لپتاپ‌ها و تلویزیون‌ها نیز قابل اعتماد است. طبق گزارش‌ها، زیان عملیاتی شرکت (هنگامی که هزینه‌های یک شرکت از سود آن بالاتر است) برای سه ماهه اول سال حدود ۳۷۸ میلیون دلار بود. در همان بازه زمانی، درآمد سامسونگ دیسپلی حدود ۵ میلیارد دلار بود.

متأسفانه، این ضرر به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا و کاهش چشمگیر تقاضای تلفن‌های هوشمند و تلویزیون ایجاد می‌شود. بعلاوه، تحلیل‌گران اظهار می‌دارند که تعطیلی برخی از کارخانه‌های این شرکت نیز باعث افزایش هزینه‌ها شده است. از این گذشته، سامسونگ دیسپلی اعلام کرد که قصد دارد خطوط تولید LCD خود را برای همیشه تعطیل نماید. به همین دلیل می‌تواند این نیز عاملی برای ضرر شرکت باشد.

این شرکت اظهار داشت که تولید پنل LCD را تا پایان سال ۲۰۲۰ متوقف خواهد کرد و کارخانه‌های خود را برای توسعه و تحقیق در مورد فناوری صفحه‌های نقطه کوانتومی متمرکز خواهد کرد.

مشاغل دیگر سامسونگ، از جمله بخش فروش گوشی‌های هوشمند آن، با وجود مدل‌های جدیدی از تلفن‌های هوشمندی که این شرکت از دو ماه پیش ارائه کرده است، نیز تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته است. متأسفانه، این تنها سامسونگ نیست که از وضعیت ویروس کرونا رنج می برد بلکه این احتمال وجود دارد که سایر شرکت‌های بزرگ فناوری نیز در طی چند ماه آینده ضررهایی را اعلام کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید