وان پلاس ۸ لایت ممکن است با نام وان پلاس Z معرفی شود - تکفارس 
وان پلاس ۸ لایت ممکن است با نام وان پلاس Z معرفی شود - تکفارس 
وان پلاس ۸ لایت ممکن است با نام وان پلاس Z معرفی شود - تکفارس 

وان پلاس ۸ لایت ممکن است با نام وان پلاس Z معرفی شود

افشین نوری
۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - 15:00
وان پلاس ۸ لایت ممکن است با نام وان پلاس Z معرفی شود - تکفارس 

وان پلاس بیشتر به خاطر معرفی پرچمدارانی با قیمت رقابتی شناخته می‌شد، اما این شرکت از سال ۲۰۱۵ تلاش کرد تا با عرضه وان پلاس X وارد بخش پرسود گوشی‌های میان‌رده نیز بشود. حالا پنج سال پس از آنکه تلاش‌های وان پلاس در این بخش شکست خورده، به نظر می‌رسد که این شرکت تصمیم دارد تا شانس خود را دوباره امتحان کند.

وان پلاس گوشی وان پلاس X را تحت نام جدید معرفی می‌کند

مکس واینباخ (Max Weinbach) از منابع معتبر، معتقد است که وان پلاس خودش را برای بازطراحی وان پلاس X تحت یک سری کاملا جدید آماده می‌کند. سخت‌افزار این گوشی ظاهرا با مشخصات لو رفته برای هندست وان پلاس ۸ لایت مطابقت دارد و محصول نهایی ممکن است با نام وان پلاس Z بازاریابی شود.

ایشان آگاروال (Ishan Agarwal) که سابقه خوبی در فاش کردن اطلاعات مربوط به وان پلاس ۸ و ۸ پرو دارد، این ادعاها را تائید کرده است.

وان پلاس ۸ لایت ممکن است با نام وان پلاس Z معرفی شود - تکفارس 

براساس شایعات، این گوشی در زمان عرضه در اواخر امسال، قیمتی برابر ۴۰۰ پوند در انگلیس خواهد داشت. این بدین معنی است که قیمت گوشی در ایالات‌متحده ممکن است حدود ۴۵۰ دلار باشد که در این صورت تبدیل به رقیب جدی برای گوشی‌های آینده پیکسل ۴a XL و آیفون ۹ خواهد شد.

این قیمت همچنین به معنای آن خواهد بود که وان پلاس Z با قیمتی پایین‌تر از وان پلاس ۷T که در حال حاضر در انگلیس ۵۴۹ پوند و در آمریکا ۵۹۹ دلار است در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
هنوز صحبتی درباره اینکه گوشی در چه تاریخی رسما معرفی خواهد شد وجود ندارد، اما احتمال معرفی آن در اوایل جولای بسیار زیاد است. بنابراین انتظار می‌رود وان پلاس Z تا آخر همان ماه در هند و بازارهای جهانی برای خرید قابل دسترس باشد.

وان پلاس Z ممکن است نمایشگر ۹۰ هرتز و دوربین سه‌گانه داشته باشد

در رابطه با اینکه وان پلاس Z (وان پلاس ۸ لایت) چه چیزی ارائه خواهد کرد، رندرهایی که در ماه دسامبر لو رفتند، نمایشگر ۶.۴ اینچی AMOLED را برای آن نشان می‌دادند که یک هول پانچ مرکزی، بسیار شبیه به هول پانچ سری گلکسی گلکسی اس۲۰، در بالای خود دارد.

این گوشی برخلاف وان پلاس ۸ پرو دارای لبه‌های خمیده نخواهد بود و حاشیه‌هایش کمی ضخیم‌تر هستند. وان پلاس، علیرغم قیمت پایین وان پلاس Z، ظاهرا رفرش ریت ۹۰ هرتز را روی آن حفظ خواهد کرد.

وان پلاس ۸ لایت ممکن است با نام وان پلاس Z معرفی شود - تکفارس 

طبق رندرها، در پشت هندست یک ماژول دوربین نسبتا بزرگ وجود دارد که در گوشه بالا سمت چپ جای گرفته است. این ماژول شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین نامشخص ۱۶ مگاپیکسلی و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. یک فلاش LED و آنچه که احتمالا یک سیستم اتوفوکوس لیزری است نیز در داخل ماژول وجود دارند.

سایر مشخصات خارجی دستگاه شامل پورت USB-C و اسپیکر در پایین، دکمه ولوم در سمت چپ و دکمه پاور در سمت راست می‌شوند.

حافظه زیاد و پشتیبانی از ۵G هم ممکن است ارائه بشود

براساس گزارش‌‌های اولیه، وان پلاس احتمالا در داخل وان پلاس Z از یک چیپست مدیاتک استفاده خواهد کرد. نام چیپست مشخص نشده، اما شایعات به تراشه سریع Dimensity 1000 اشاره کرده‌اند.

این چیپست دارای چهار هسته قدرتمند با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته با سرعت ۲ گیگاهرتز است. نکته جالب درباره آن، وجود مودم یکپارچه ۵G است که پشتیبانی از شبکه‌های نسل آینده را تضمین خواهد کرد.

در کنار این چیپست به احتمال زیاد ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی وجود خواهد داشت. ضمن اینکه یک نسخه ۲۵۶ گیگابایتی هم انتظار می‌رود.

وان پلاس Z سیستم‌عامل اندروید ۱۰ و OxygenOS 10 را روی خود اجرا خواهد کرد و انرژی خود را از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۳۰ وات Warp Charge 30T خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید