اهدا بیش از ۲ میلیون ماسک صورت به بنیاد CDC از سوی گوگل - تکفارس 
اهدا بیش از ۲ میلیون ماسک صورت به بنیاد CDC از سوی گوگل - تکفارس 
اهدا بیش از ۲ میلیون ماسک صورت به بنیاد CDC از سوی گوگل - تکفارس 

اهدا بیش از ۲ میلیون ماسک صورت به بنیاد CDC از سوی گوگل

فرزاد اسرافیلی
۹ فروردین ۱۳۹۹ - 22:00
اهدا بیش از ۲ میلیون ماسک صورت به بنیاد CDC از سوی گوگل - تکفارس 

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل اظهار داشت که این شرکت با یک شرکت شریک به نام Magid Glove & Safety همکاری خواهد کرد تا در هفته‌های آینده ۲ تا ۳ میلیون ماسک صورت  تولید و اهدا کند. پس از تولید، گوگل آنها را به بنیاد CDC اهدا خواهد کرد.

ماسک‌های صورت بخشی از مجموعه برنامه‌های بزرگ‌تر گوگل برای مبارزه با اپیدمی کرونا هستند. این شرکت کمک مالی بیش از ۲۵۰ میلیون دلاری حاصل از تبلیغات را به سازمان‌های غیر دولتی مانند سازمان بهداشت جهانی و بیش از ۱۰۰ آژانس دولتی در سطح جهان اهدا می‌کند. گوگل همچنین گفت که کارکنان بخش‌های مختلف Alphabet این شرکت دانش تخصصی در زمینه‌های مهندسی، زنجیره تأمین و مراقبت‌های بهداشتی را به تولیدکنندگان تجهیزات حفاظت شخصی ارائه می‌دهند تا به آنها در ساخت و توزیع دستگاه‌های تنفسی کمک کند.

گوگل همچنین صندوق سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری را ایجاد می‌کند و قصد دارد آن را برای وام‌هایی را که برای مشاغل کوچک صرف می‌شود، مورد استفاده قرار دهد. یکی از سخنگوهای گوگل به پایگاه خبری ورج گفت:

در ایالات متحده، گوگل وام کم بهره‌ای را از طریق شبکه صندوق فرصت‌ها و سایر موسسات مالی توسعه جامعه به مشاغل کوچک ارائه می‌دهد.

گوگل همچنین اعتبارهای تبلیغاتی این شرکت را به مشاغل کوچک و متوسط اعطا می‌کند که به گفته خود مبلغ ۳۴۰ میلیون دلار است و تا پایان سال ۲۰۲۰ می‌تواند در هر نقطه استفاده شود. وقتی کسب و کاری تحت فشار قرار میگیرد، بودجه تبلیغاتی اغلب اولین چیزی است که خرج می‌شود، بنابراین این اعطاها کمک فراوانی خواهد کرد.

اقدامات مختلف دیگری نیز وجود دارد، مانند مسابقه ۱۰،۰۰۰ دلاری برای کمک به کارمندان و اختصاص اعتبار Google Cloud برای مؤسسات دانشگاهی.

این اقدام گوگل درست پس از آن انجام میگیرد که اپل دست به انتشار اپلیکیشن و وب سایت مخصوص ارائه اطلاعات در مورد ویروس کرونا و COVID-19، از جمله مسابقه غربالگری زد. یکی از کارهای مهمی که گوگل باید انجام دهد به روزرسانی سایت اطلاعاتی COVID-19 است تا بتواند سوالات غربالگری یا دستورالعمل‌ها را در تجهیزات آزمایش محلی بگنجاند.

البته گوگل در کانون بحث و جدال طولانی مدت درمورد اینکه آیا وب سایتی راه اندازی خواهد کرد که مطابق قول اصلی رئیس جمهور دونالد ترامپ در تاریخ ۱۳ مارس باشد قرار دارد. ترامپ گفته بود که سایت گوگل این امکان را می‌دهد به سؤالات مربوط به غربالگری پاسخ دهید و سپس به یک مرکز آزمایش محلی هدایت شوید. این گفته درست نبود و امروز هم صحیح نیست.

بعد از مدتی تعلل، گوگل در تاریخ ۲۱ مارس سایت اطلاع رسانی را راه اندازی کرد، اما این سایت آزمون غربالگری یا بخش آزمایش را نداشت. درعوض، آن را به اطلاعات عمومی ویروس کرونا و منابع دولتی محلی پیوند داده بود. شرکت خواهر Verily، سایتی را راه اندازی کرد که کمی به قول اصلی نزدیک بود، اما محدود به بخش Bay Area سان فرانسیسکو بود و این سایت آنقدر سریع پر شد که طی ۲۴ ساعت از راه اندازی، خدمات خود را متوقف کرد. از آن زمان به بعد این سایت به مناطق Riverside و Sacramento گسترش یافته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید