برنامه شرکت تسلا برای تولید دستگاه های تنفسی - تکفارس 
برنامه شرکت تسلا برای تولید دستگاه های تنفسی - تکفارس 
برنامه شرکت تسلا برای تولید دستگاه های تنفسی - تکفارس 

برنامه شرکت تسلا برای تولید دستگاه های تنفسی

فرزاد اسرافیلی
۸ فروردین ۱۳۹۹ - 13:58
برنامه شرکت تسلا برای تولید دستگاه های تنفسی - تکفارس 

با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، شرکت‌ها برای کمک به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و پزشکان در تهیه منابع مورد نیاز همکاری می‌کنند. چندی پیش بود که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در توئیتر تأیید کرد که وی قادر به تحویل دستگاه های تنفسی به بیمارستان‌های لس آنجلس است.

اکنون، ماسک تأیید کرده است که او در حال ارزیابی شرایط برای بازگشایی مجدد کارخانه باتری‌سازی تسلا موسوم به گیگافکتوری در نیویورک است تا بتواند دستگاه‌های تنفسی برای پزشکانی تولید کند که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند. پیش از این ماسک اعلام کرده بود که او کارخانه‌های تولیدی تسلا را به تولید دستگاه‌های تنفسی که بتوان آنهارا به بیمارستانهای سراسر کشور ارسال کرد تبدیل می‌کند.

گیگا نیویورک در اسرع وقت برای تولید دستگاه‌های تنفسی مجددا بازگشایی خواهد شد.  ما برای کمک به شهروندان نیویورک هر چه در توان داریم انجام خواهیم داد.

– ایلان ماسک  ۲۵ مارس ۲۰۲۰

ایلان ماسک هنوز توضیح نداده است که چه مدت زمان لازم است تا این کارخانه به تولید دستگاه‌های تنفسی تغییر رویه دهد. تسلا تنها شرکتی نیست که در تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا است. اخیرا مایکروسافت اعلام کرد تیم جهانی زنجیره تأمین این شرکت تجهیزات موردنیاز از جمله لوازم حفاظتی، تب سنج و موارد دیگر را تامین کرده است. از طرف دیگر اپل اینتل و فیس بوک میلیون‌ها ماسک به کارمندان مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده و اروپا اهدا کرده‌اند و شرکت‌های تسلا، Razer وSpaceX خطوط مونتاژ تولید خود را به ترتیب به ماسک‌های جراحی و دستگاه‌های تنفسی تغییر داده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید