نگاهی به مشخصات تلفن هوشمند وان‌پلاس ۸ پرو با اتصال ۵G - تکفارس 
نگاهی به مشخصات تلفن هوشمند وان‌پلاس ۸ پرو با اتصال ۵G - تکفارس 
نگاهی به مشخصات تلفن هوشمند وان‌پلاس ۸ پرو با اتصال ۵G - تکفارس 

نگاهی به مشخصات تلفن هوشمند وان‌پلاس ۸ پرو با اتصال ۵G

علی نصرتی
۸ فروردین ۱۳۹۹ - 08:03
نگاهی به مشخصات تلفن هوشمند وان‌پلاس ۸ پرو با اتصال ۵G - تکفارس 

کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار رسمی مشخصات سری وان‌پلاس ۸ به صورت آنلاین، استیو همرستفر (Steve Hemmerstoffer) با مردم در وب‌سایت iGeeksBlog همراه شده است تا بتواند رندرهای رسمی وان‌پلاس ۸ پرو را به اشتراک بگذارد.

وان‌پلاس ۸ پرو به رنگ‌های سبز، آبی و سیاه عرضه می‌شود

پرچمدار وان‌پلاس در سایه سبز نعناعی زیبا نمایش داده می‌شود که قبلاً در دستگاه‌های این شرکت مورد استفاده قرار نگرفته است. علاوه بر رنگ سبز، وان‌پلاس ۸ پرو در رنگ‌های سنتی سیاه و آبی وان پلاس نیز منتشر می‌شود و کسانی که امیدوار به دیدن رنگ‌های سفید، نقره‌ای یا حتی شاید طلایی بودند دیگر شانسی نخواهند داشت.

نگاهی به مشخصات تلفن هوشمند وان‌پلاس ۸ پرو با اتصال ۵G - تکفارس 

با تایید رندرها و مشخصات مبتنی بر CAD این تلفن که در ماه اکتبر به بیرون درز کرده است، تصاویر مطبوعاتی یک صفحه‌نمایش بزرگ حفره‌دار امولد را نمایش می‌دهند که با لبه‌های خمیده و حاشیه کم همراه شده است. شایعه شده که نمایشگر وان‌پلاس ۸ پرو ۶٫۸ اینچی خواهد بود و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی فوق‌العاده روان پشتیبانی می‌کند. همچنین این تلفن از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، یک درگاه یواس‌بی C و بلندگو در پایین و کلید خاموش معمولی و کشویی هشدار در کناره سمت راست سود می‌برد.

یک مجموعه چهار دوربینی در پشت آن

پشت وان‌پلاس ۸ پرو علاوه بر لوگو به‌روز شده شرکت یک ماژول دوربین عمودی در وسط قرار دارد. بنا به گزارش‌ها، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید نیز ۴۸ مگاپیکسلی است.

یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی نیز در کنار آن‌ها انتظار می‌رود، هر چند از ویژگی‌های این دوربین‌ها گزارشی نشده است. ولی با توجه به روندهای فعلی و دستگاه‌های وان‌پلاس قبلی، احتمالاً یک دوربین، تله فوتو با بزرگنمایی ۳ برابر خواهد بود در حالیکه دومی می‌تواند یک حسگر عمق اختصاصی باشد.

در هر صورت، نباید خیلی طول بکشد تا این جزئیات را بدانیم زیرا انتظار می‌رود وان‌پلاس ۸ پرو در تاریخ ۲۷ فروردین (۱۵ آوریل) در کنار نسخه استاندارد وان‌پلاس ۸ به طور رسمی عرضه شود.

وان‌پلاس ۸ پرو از اتصال ۵G و قدرتمند پشتیبانی می‌کند

مانند سایر تلفن‌های هوشمند پرچمدار ۲۰۲۰، ظاهراً این تلفن نیز از تراشه‌های رده بالای اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکوم بهره می‌برد که قبلاً در گلکسی S20 اولترا و ال‌جی V60 تین‌کیو مورد استفاده قرار گرفته است.

به‌ نظر می‌رسد که در کنار این چیپست، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به صورت استاندارد قرار می‌گیرد. اما اگر این مورد به اندازه کافی چشمگیر به نظر نرسد، یک مدل گران‌تر با رم ۱۲ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در راه است. این همه ویژگی با اندروید ۱۰ و جدیدترین نسخه Oxygen OS با پشتیبانی از شبکه ۵G  نیز به عنوان استاندارد ترکیب می‌شود.

باتری بزرگ و فناوری شارژ این تلفن هوشمند

باتری وان‌پلاس ۸ پرو با ظرفیت ۴,۵۱۲۰ میلی‌آمپر‌ساعتی به میزان قابل توجهی از باتری وان‌پلاس ۷T پرو (۴,۰۸۵ میلی‌آمپر‌ساعتی) بزرگتر است. این باتری همچنین بیش از نیاز برای پوشش شبکه ۵G به شمار ‌می‌آید.

وان‌پلاس یکی از اولین شرکت‌هایی بود که با پشتکار لازم، فناوری شارژ سریع را شروع کرد و انتظار می‌رود که در این تلفن نیز تغییر نکند. طبق ‌گزارش‌ها، گوشی موردنظر علاوه بر شارژ سریع ۳۰ واتی Warp Charge 30T، برای اولین بار از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

در حقیقت، وان‌پلاس به وعده‌های خود در مورد سرعت شارژ عمل کرده و یک فناوری شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی را توسعه داده است که از شارژ باسیم کندتر نخواهد بود. همچنین به لطف پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۳ واتی معکوس در این گوشی‌ها، می‌توانید از آن برای شارژ سایر تلفن‌های هوشمند یا دستگاه‌ها بهره ببرید.

آخرین مورد در لیست ویژگی‌ها، رتبه‌بندی رسمی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 است، مورد دیگری که قبلاً هرگز در تلفن‌های هوشمند وان‌پلاس ارائه نشده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید