فیسبوک مسنجر برای کمک به سازمان‌های بهداشتی اطلاعات دقیقی از کرونا منتشر می‌کند - تکفارس 
فیسبوک مسنجر برای کمک به سازمان‌های بهداشتی اطلاعات دقیقی از کرونا منتشر می‌کند - تکفارس 
فیسبوک مسنجر برای کمک به سازمان‌های بهداشتی اطلاعات دقیقی از کرونا منتشر می‌کند - تکفارس 

فیسبوک مسنجر برای کمک به سازمان‌های بهداشتی اطلاعات دقیقی از کرونا منتشر می‌کند

حامد ترابی
۵ فروردین ۱۳۹۹ - 21:41
فیسبوک مسنجر برای کمک به سازمان‌های بهداشتی اطلاعات دقیقی از کرونا منتشر می‌کند - تکفارس 

سرویس پیام‌رسان شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک برنامه‌ی جدیدی برای ارتباط رایگان توسعه‌دهندگان با سازمان‌های بهداشتی راه‌اندازی کرده است.

فیسبوک در تلاش است تا اطلاعات دقیقی در مورد ویروس کرونا از طریق سرویس پیام‌رسانش منتشر کند، زیرا نگرانی‌ها درباره‌ی پخش اطلاعات غلط همچنان در حال افزایش است.

روز دوشنبه، فیسبوک مسنجر اعلام کرد که برنامه‌ی جدیدی با حضور توسعه‌دهندگان برای کمک به سازمان‌های بهداشتی دولت و سازمان‌های بهداشتی سازمان ملل آغاز می‌کند تا آن‌ها بتوانند از خدمات پیام‌رسانی این شبکه‌ی اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات دقیق و پاسخ به سؤالات مردم استفاده کنند. توسعه‌دهندگان در پی پاندمی اعلام شدن کرونا به صورت رایگان به این گروه‌ها کمک می‌کنند.

اطلاعات فریب‌دهنده و تئوری‌های توطئه در مورد ویروس کرونا همچنان در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و توییتر منتشر می‌شود. موارد زیر بخشی از این ادعاهای نادرست هستند. از جمله این موارد می‌توان به «کرونا ناشی از فناوری ۵G است» و یا این‌که «نوشیدن سفیدکننده نوعی درمان برای این بیماری است» اشاره کرد.

اطلاعات غلط همچنین در پلتفرم‌های پیام‌رسان از جمله واتس‌اپ که متعلق به شرکت فیسبوک است گسترش یافته و پیدا کردن این نوع پیام‌ها کار را برای شبکه‌های اجتماعی دشوار می‌کند. در عین حال، هرچه تعداد بیشتری از مردم در خانه بمانند و دوری از اجتماع را استمرار ببخشند، این شبکه‌ی اجتماعی (فیسبوک) نیز شاهد رشد استفاده از خدمات خود از جمله نسخه مسنجرش خواهد بود.

اما برنامه‌ی جدید در همان روزی معرفی شد که وزارت بهداشت و وزارت فناوری آرژانتین اعلام کردند برای ارائه پاسخ به سؤالات مردم و ارائه‌ی مشاوره در مورد کرونا، تجربه‌ی جدیدی را در مسنجر آغاز خواهند کرد. یونیسف، وزارت خدمات ملی بهداشت، تنظیم مقررات و سایر سازمان‌ها نیز از مسنجر برای تهیه‌ی اطلاعات مربوط به ویروس کرونا استفاده می‌کنند.

فیسبوک مسنجر همچنین به همراه Devpost برای ایجاد یک رویداد آنلاین همکاری کرده که توسعه‌دهندگان را ترغیب به ساختن ابزارهایی برای پلتفرم‌های پیام‌رسان نموده است. رویدادی که موضوعاتی مانند دوری از اجتماع و آموزش را شامل می‌شود.

هفته‌ی گذشته، فیسبوک یک مرکز اطلاعات جدید برای کرونا راه‌اندازی کرد که در صدر بخش News Feed کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین واتس اپ یک مرکز اطلاعات جدید ایجاد کرد و یک کمک هزینه ۱ میلیون دلاری برای مبارزه با اخبار جعلی و غلط مربوط به کووید ۱۹ به شبکه بین المللی بررسی حقایق مؤسسه‌ی پوینتر اهدا کرد.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید