۲۴۶ هزار سیم‌کارت شخصی به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی در سال ۹۸ قطع شد - تکفارس 
۲۴۶ هزار سیم‌کارت شخصی به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی در سال ۹۸ قطع شد - تکفارس 
۲۴۶ هزار سیم‌کارت شخصی به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی در سال ۹۸ قطع شد - تکفارس 

۲۴۶ هزار سیم‌کارت شخصی به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی در سال ۹۸ قطع شد

محمدرضا داوری
۳ فروردین ۱۳۹۹ - 19:33
۲۴۶ هزار سیم‌کارت شخصی به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی در سال ۹۸ قطع شد - تکفارس 

تعداد سیم‌کارت‌های شخصی مسدود شده به دلیل ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی در سال ۹۸، رقم ۲۴۶ هزار سیم‌کارت است. اما با این وجود راه‌حلی برای تبلیغات پیامکی پیدا نشده است.

با وجود سختگیری‌های شدید در خصوص تبلیغات پیامکی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از ۲۴۶ هزار سیم‌کارت‌های شخصی را که اقدام به ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی، قطع کرد.

اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند و تسریع در روند برخورد با مزاحمت‌های پیامکی از بهمن ماه سال ۹۷ و به دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفت و منجر به مسدودی بیش از ۲۴۶ هزار و ۴۷۴ سیم کارت در سال ۹۸ شد اما با این وجود همچنان مشترکان تلفن همراه بسیاری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته گلایه‌مندند و این روند، مشکل را به صورت ۱۰۰ درصد حل نشده است.

از آنجایی که کاربران بسیاری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی برای آنها ارسال می‌شود ابراز نارضایتی می‌کنند، رگولاتوری از کاربران خواسته که از طریق سامانه دستوری ستاره ۸۰۰ مربع شماره‌هایی را که اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی برایشان می‌کنند را به آن‌ها اعلام نمایند تا برخورد مورد نیاز انجام شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه ۹۸ نیز از تشدید برخورد با افرادی که با شماره‌های شخصی و سرشماره‎‌ها اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم می‌کنند، اطلاع داد. بر این اساس مقرر شد اگر مشترکی از سیم‌کارت خود برای پیامک‌های مزاحم استفاده کند، امکان ارسال پیامک برای تمام سیم کارت‌های متعلق به وی غیرفعال شود.

مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراض کاربران از پیامک‌های تبلیغاتی متعلق به پیامک‌هایی است که از سمت سیم کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود. از آنجایی که از این سیم کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم‌کارت‌ها ارسال می‌شود این تخلف قابل شناسایی است و به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این سیم کارت‌ها را دریافت می‌کنند خواسته که از طریق کد دستوری این سیم کارت‌ها را گزارش کنند.

مشترکان موبایل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام نمایند.

در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه‌ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می‌کند می‌تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید