گوگل در صدد راه اندازی پروژه eSIM برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند - تکفارس 
گوگل در صدد راه اندازی پروژه eSIM برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند - تکفارس 

گوگل در صدد راه اندازی پروژه eSIM برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند

میر مهدی حامی
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - 17:30
گوگل در صدد راه اندازی پروژه eSIM برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند - تکفارس 

گوگل در حال توسعه فناوری eSIM می‌باشد که در پیکسل ۲ (XL) و پیکسل ۳ (XL) نیز تعبیه شده است. استفاده از eSIM مسلما یک ویژگی کاربردی برای بسیاری به شمار خواهد رفت اما تا قبل از ارائه جدیدترین بروزرسانی امنیتی پیکسل ۳، پشتیبانی eSIM این گوشی تنها به یک اپراتور در آمرکیا محدود می‌شد (Google Fi). برای جزئیات بیشتر  در ادامه همراه تکفارس باشید.

گوگل با آخرین پچ امنیتی ماه دسامبر، چندین کشور جدید را به پشتیبانی از ویژگی eSIM برای پیکسل ۳ اضافه می‌کند. گوگل همچنین به طور خلاصه در یک پست وبلاگی اشاره کرده است که برنامه‌ای برای سازندگان گوشی‌های اندرویدی دارد تا بتوانند به شکل راحت‌تری از eSIM استفاده کنند و آن را به یک استاندارد برای سیستم‌های اندرویدی تبدیل خواهد کرد، که بسیار عالی است.

برای ایجاد یک تجربه سازگار و ساده در سراسر اکوسیستم، ما در حال ایجاد یک برنامه هستیم که به سازندگان دستگاه‌های اندروید اجازه می‌دهد تا گوشی‌های هوشمند مبتنی بر eSIM را تولید کنند.

حال که اپل نیز از eSIM در آخرین آیفون‌های خود (XR، XS و XS Max) استفاده کرده است، فرض برا این است که در حال انتقال به مرحله حذف سیم‌کارت‌های فیزیکی باشیم و از طرفی نیز نشان دهنده مسیری است که صنعت گوشی‌های هوشمند درحال دنبال کردن آن است، به خصوص با وجود این موضوع که سازندگان گوشی‌ها به دنبال حفظ فضای داخلی گوشی‌ها تا حد ممکن هستند.

نظر شما در مورد eSIM چیست؟ آیا شما نیز به دنبال این هستید که در نهایت شاهد جایگزینی آن با نانوسیم‌ها باشیم یا ترجیح می‌دهید سیم کارت‌های فیزیکی خود را به صورت دستی روی دستگاه‌های مختلف خود نصب کنید؟ eSIM پتانسیلی برای هر دو حالت ساده کردن یا پیچیده کردن وضعیت افرادی که مایل به خرید داده‌های محلی هنگام مسافرت بین المللی هستند نیز دارا می‌باشد که باید به آن توجه کرد. نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید