بیماری کرونا خیابان‌های اوکراین را متشنج کرد - تکفارس 
بیماری کرونا خیابان‌های اوکراین را متشنج کرد - تکفارس 
بیماری کرونا خیابان‌های اوکراین را متشنج کرد - تکفارس 

بیماری کرونا خیابان‌های اوکراین را متشنج کرد

فرزاد اسرافیلی
۳ اسفند ۱۳۹۸ - 22:00
بیماری کرونا خیابان‌های اوکراین را متشنج کرد - تکفارس 

اخیرا ایمیلی از سوی وزارت بهداشت اوکراین منتشر شد که حاوی اطلاعاتی نادرست در مورد شیوع ویروس کرونا در این کشور بود. این ایمیل منجر به اعتراضات خشونت آمیز و درگیری با پلیس شد.

براساس بیانیه دولت، منشا این ایمیل خارج از اوکراین بوده است و به دروغ ادعا کرده است که پنج مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور وجود داشته است اما در حقیقت هیچ موردی از این ویروس در اوکراین مشاهده نشده است. با این وجود این ایمیل در روزی منتشر شد که افراد بازگردانده شده از چین وارد این کشور شدند و برخی از ساکنان اوکراین با مسدود کردن جاده‌‌‌ها و در برخی موارد با شکستن پنجره‌های اتوبوس‌های حامل افراد بازگردادنده شده از چین، اعتراض خود را نشان دادند.

مرکز بهداشت عمومی اوکراین به منظور کاهش تشنج و آرام کردن اوضاع، بیانیه‌ای را منتشر کرد که بر اساس آن گزارش‌های مربوط به ۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا نادرست است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز با انتشار پستی در فیس بوک اعلام کرد همه افراد بازگردانده شده از چین سالم هستند و برای رعایت جوانب احتیاط، آنها دو هفته در قرنطینه خواهند بود. زلنسکی همچنین از شهروندان خواست که مانع ورود آنها نشوند.

در رابطه با شهروندان اوکراینی آلوده شده به ویروس کرونا نیز تنها ۲ مورد گزارش شده است که البته آنها همان افراد داخل کشتی کروز بودند که در ساحل ژاپن پهلو گرفته بود. به گزارش BuzzFeed News، این افراد به طور کامل بهبود یافته‌اند.

تعداد زیادی از افراد در فضای مجازی در جستجوی اطلاعاتی در مورد کرونا هستند، این خطر همچنان ادامه دارد که ممکن است افراد در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر به اطلاعات نادرستی در مورد این بیماری دست یابند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید