تحقیقات ویوو به تاثیرات افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌پردازد - تکفارس 
تحقیقات ویوو به تاثیرات افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌پردازد - تکفارس 

تحقیقات ویوو به تاثیرات افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌پردازد

مهدی ملکی
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - 16:30
گوشی‌های هوشمند

به نظر می‌رسد که همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا، کاربران تمایل بیشتری به گوشی‌های هوشمند خود نشان داده‌اند. یک تحقیق جدید توسط شرکت ویوو و موسسه سایبر مدیا ریسرچ (Cyber Media Research) آشکار کرده است که افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند سبب تاثیر روی سلامت ذهنی و جسمی کاربران می‌شود؛ همان مسئله‌ای که بسیاری از این کاربران را در مورد اعتیاد به گوشی‌های هوشمند نگران می‌کند.

این تحقیق با عنوان «گوشی‌های هوشمند و تاثیرات آن‌ها روی روابط انسان» و در دومین ویرایش این گزارش‌ها برای امسال عرضه شده است. این گزارش نگاهی به تاثیرات همه‌گیری بیماری کرونا می‌اندازد و البته به موضوع افزایش وابستگی کاربران به گوشی‌هایشان در این مدت نیز اشاره می‌کند. بهتر است در این میان به صحبت‌های نیپون ماریا، مدیر راهبردی برند در شعبه هندی شرکت ویوو توجه کنیم:

ما باور داریم که افراط در استفاده از گوشی‌های هوشمند سرانجام به گونه‌ای تاثیرش را روی روابط می‌گذارد. بنابراین، این موضوع اساساً بر خلاف ارزش‌های برند ما پیش می‌رود. افراط در استفاده باعث ایجاد اعتیاد می‌شود که این اعتیاد برای روابط آسیب‌زا است.

در حالی که دقیقاً پس از همه‌گیری بیماری یادشده، بسیاری از دولت‌ها در تلاش هستند تا قوانین قرنطینه را به اجرا دربیاورند، در خانه ماندن و کار کردن از آن جا تبدیل به یک هنجار جدید شده که روی مردم سراسر جهان تاثیر گذاشته است. این تحقیقات مشخص کرده‌اند که همزمان با رخ‌دادن این اتفاق، جهش بزرگی در استفاده روزانه از گوشی‌های هوشمند رخ داده است. خانم ماریا در مورد این جهش بزرگ اینگونه توضیح می‌دهد:

استفاده از گوشی‌های هوشمند نسبت به سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳۹ درصد افزایش داشته است. سال پیش این استفاده در حدود ۴.۵ ساعت بود اما اکنون به ۷ ساعت افزایش پیدا کرده است. در این میان شاید لازم به ذکر باشد که کارهای اداری حدود ۷۵ درصد، تماس حدود ۶۳ درصد، استفاده از رسانه‌های استریم حدود ۵۹ درصد، تماشای فیلم حدود ۵۶ درصد، شبکه‌های اجتماعی حدود ۵۵ درصد و بازی‌های رایانه‌ای در حدود ۴۵ درصد به خاطر قرنطینه افزایش یافته‌اند.

در نتیجه با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، کاربران هم بیشتر نگران سلامتی جسمی و روانی (مخصوصاً مقوله اعتیاد) هستند. حدود ۸۹ درصد از کاربرانی که در این بین مورد تحقیق قرار گرفته‌اند، اشاره کرده‌اند که استفاده افراطی از گوشی‌های هوشمند، باعث تاثیراتی منفی در زندگی آن‌ها شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید