اطلاعات جدیدی از دوربین می ۱۰ و می ۱۰ پرو فاش شد - تکفارس 
اطلاعات جدیدی از دوربین می ۱۰ و می ۱۰ پرو فاش شد - تکفارس 
اطلاعات جدیدی از دوربین می ۱۰ و می ۱۰ پرو فاش شد - تکفارس 

اطلاعات جدیدی از دوربین می ۱۰ و می ۱۰ پرو فاش شد

مهرداد میرشاهی
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - 15:55
اطلاعات جدیدی از دوربین می ۱۰ و می ۱۰ پرو فاش شد - تکفارس 

شیائومی می ۱۰ و می ۱۰ پرو قرار است دو پرچمدار نخست شیائومی در سال ۲۰۲۰ میلادی باشند که انتظار می‌رود در سه ماهه نخست سال جاری نیز وارد بازار شوند. احتمالاً تفاوت‌های چشمگیری بین این دو گوشی هوشمند وجود داشته باشد اما در برخی موارد نیز با هم مشترک هستند.

دوربین یکی از نقاط مشترک دو گوشی شیائومی می ۱۰ و می ۱۰ پرو خواهد بود. به تازگی، XDA اطلاعاتی از دو گوشی هوشمند با اسم رمز Umi و Cmi در اپلیکیشن گالری MIUI بدست آورده که به پشتیبانی آن‌ها از تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسلی اشاره دارد. طبق گفته‌های XDA، اسم‌های رمز Umi و Cmi به ترتیب به دو تلفن می ۱۰ و می ۱۰ پرو اختصاص دارند. این اطلاعات به این معنا هستند که هر دو گوشی Mi 10 و Mi 10 Pro از دوربینی ۱۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

اگر این اطلاعات حقیقت داشته باشند، این دو تلفن هوشمند نخستین گوشی‌های شیائومی نیستند که به دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز هستند. نوامبر سال گذشته میلادی، غول چینی دنیای تکنولوژی اعلام کرد که از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL Bright HMX سامسونگ در گوشی می نوت ۱۰ پرو استفاده خواهد کرد. نوت ۱۰ پرو حاوی ۵ سنسور دوربین است که به این شرح هستند: سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی، سنسور سوپر-واید انجل ۲۰ مگاپیکسلی، یک تله‌فوتو ۵ مگاپیکسلی، دوربین پرتره اختصاصی ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور اختصاصی ماکرو.

طبق شایعات منتشر شده تا این لحظه، شیائومی می ۱۰ پرو از پردازنده قدرتمند کوالکوم اسنپدراگون ۸۶۵ قدرت می‌گیرد و حاوی ۱۲ گیگابایت حافظه رم است. از نظر حافظه نیز این گوشی در قالب نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

در زمینه دوربین نیز، گوشی هوشمند می ۱۰ پرو به یک دوربین چهارگانه مجهز شده است که شامل سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی، ۴۸ مگاپیکسلی، ۱۲ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی می‌شود.

توان این گوشی را یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر بر ساعت تامین می‌کند و از شارژ سریع به صورت وایرلس با گستره ۴۰W و به صورت بی‌سیم با گستره ۶۶W پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود که قیمت می ۱۰ پرو از ۵۵۰ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی شروع شود. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی نیز ۵۹۰ دلار و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی نیز ۶۵۰ دلار قیمت خواهد داشت.

از سوی دیگر، گوشی می ۱۰ حاوی سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL Bright HMX سامسونگ با زوم اپتیکال ۳ برابری باشد که دو سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و ۱۶ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی کنند. برای دوربین سلفی نیز، شیائومی یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته است. قدرت این گوشی توسط پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ تامین می‌شود. این تلفن همراه در رنگ‌های آبی، قرمز، سبز و صورتی در دسترس قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید