احتمال افزایش سن قانونی مصرف دخانیات به ۲۱ سال، در ایالات‌متحده - تکفارس 
احتمال افزایش سن قانونی مصرف دخانیات به ۲۱ سال، در ایالات‌متحده - تکفارس 
احتمال افزایش سن قانونی مصرف دخانیات به ۲۱ سال، در ایالات‌متحده - تکفارس 

احتمال افزایش سن قانونی مصرف دخانیات به ۲۱ سال، در ایالات‌متحده

مسلم رفیعی
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 11:30
احتمال افزایش سن قانونی مصرف دخانیات به ۲۱ سال، در ایالات‌متحده - تکفارس 

ترامپ دیروز در حضور خبرنگاران در کاخ سفید، به محدودیت‌های فدرالی جدیدی در رابطه با دخانیات اشاره کرد. احتمالاً دولت محدودیت سنی استفاده از سیگارهای الکترونیکی را تا ۲۱ سال افزایش دهد. این اطلاعیه یک تغییر نسبت به سیاست پیشنهادی دولت در شهریورماه (سپتامبر) است؛ زمانی که ترامپ اعلام کرد که دولت فدرال باید استفاده از دخانیات طعم‌دار را ممنوع نماید. ترامپ به خبرگزاری CNBC گفت:

ما در حال نتیجه‌گیری در مورد یک مسئله مهم مرتبط با دخانیات هستیم. ما باید از کودکانمان مراقبت کنیم، مهم‌تر از همه این است که ما باید یک حد سنی ۲۱ سال یا بیشتر را جهت استفاده از دخانیات در نظر بگیریم. بنابراین ما در هفته آینده نتیجه‌گیری بسیار مهمی را در رابطه با مصرف دخانیات خواهیم داشت.

چندین قانون‌گذار نیز در هر دو سطح فدرال و ایالتی، جهت اعمال محدودیت‌های سنی مشابهی را در ماه‌های اخیر، فشارهایی را اعمال کرده‌اند. میچ مک کانل (Mitch McConnell)؛ رهبر اکثریت مجلس سنا، لایحه‌ای را در فروردین‌ماه (آوریل) تسلیم کرد که حداقل سن برای خرید تنباکو و سیگارهای الکترونیکی را از ۱۸ سال به ۲۱ سال افزایش می‌داد. لایحه مشابهی نیز در هفته جاری در ایالت ویسکانسین مطرح شد.

در سال ۲۰۱۵، هاوایی به اولین ایالتی تبدیل شد که قانون سیگار کشیدن و مصرف دخانیات را تا ۲۱ سالگی، آن‌هم در میان افزایش گرایش قابل‌توجه جوانان به استفاده از سیگارهای الکترونیکی، به تصویب رسانید. این گرایش همچنان ادامه دارد. یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که در طی ۳۰ روز گذشته، از هر چهار دانش‌آموز دوره متوسطه دوم، یک نفر و همچنین از هر ۱۰ دانش‌آموز دوره متوسطه اول نیز یک نفر، سیگار کشیده است.

تعداد زیاد جوانانی که دخانیات مصرف می‌کنند، جراح کل ایالات‌متحده را بر آن داشته تا در سال ۲۰۱۸ اعلام کند که این پدیده تبدیل به یک بیماری همه‌گیر شده‌ است. از آن زمان به بعد، بسیاری از ایالت‌ها و حوزه‌های قضایی، شروع به وضع قوانینی کرده‌اند که دز آن‌ها فروش سیگارهای الکترونیکی و تبلیغ آن‌ها به افراد کم‌سن‌وسال، سرکوب می‌شود، هرچند که برخی از این ممنوعیت در دادگاه مورد اعتراض قرار می‌گیرند.

ترامپ روز جمعه اشاره کرد که دولت هنوز هم در نظر دارد که دخانیات طعم‌دار را محدود کند، همان‌طور که در اعلامیه شهریورماه (سپتامبر) خود نیز بر آن تمرکز کرده بود. با توجه به عوامل دیگری از جمله ادامه صنعت سیگارهای الکترونیکی، اعتراض‌ها به این دخانیات شدیدتر نیز شده‌اند. به گزارش رویترز، ترامپ گفته که:

ما در مورد محدودیت‌های سنی، در مورد طعم‌ها و همچنین در مورد ادامه زندگی افراد صحبت می‌کنیم.

در ۳ آبان (۲۵ اکتبر)، واشنگتن‌پست گزارش داد که مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ از وی خواسته‌ تا به نرم‌کردن زبان ممنوعیت طعم‌ها فکر کند، و به این موضوع نیز اشاره‌کرده که ممنوعیت‌ طعم‌ها ممکن است به شانس انتخاب مجدد وی در سال آینده لطمه بزند. گزینه‌های پیشنهادی برای ممنوعیت طعم‌ها چه چیزهایی هستند؟ افزایش سن مصرف دخانیات به ۲۱ سال.

محصولات دخانی طعم‌دار، به‌طور باورنکردنی در میان جوانان محبوب شده‌اند. به همین دلیل است که در گذشته، محصولات دارای طعم شیرین هدف آژانس‌های تنظیمی مانند اداره غذا و دارو بوده‌اند. در گذشته، طعم‌های نعنای شیرین، جوهر نعنای خشک و تنباکو، اجازه فروش در قفسه‌ها را داشتند، چراکه قانون گذاران فرض می‌کردند که این طعم‌ها بیشتر مدنظر کاربران بالغ هستند. این فرض اخیراً موردتردید قرار گرفته‌ است، زیرا یک تحقیق نشان داده که محصولات نعنایی شرکت Juul، طعم موردعلاقه دانش‌آموزان دوره متوسط دوم نیست.

مطالعات نشان داده‌اند که نوجوانانی که تبلیغات سیگار الکترونیکی را می‌بینند، احتمال بیشتری دارد که سیگار بکشند و همچنین نوجوانانی که شروع به سیگار کشیدن می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که بعداً نیز به این کار ادامه دهند. انتظار می‌رود که سیاست کاخ سفید طی هفته آینده اعلام شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید