آمریکا شرکت تراشه‌ساز چینی SMIC را به لیست سیاه خود اضافه کرد - تکفارس 
آمریکا شرکت تراشه‌ساز چینی SMIC را به لیست سیاه خود اضافه کرد - تکفارس 

آمریکا شرکت تراشه‌ساز چینی SMIC را به لیست سیاه خود اضافه کرد

خشایار جهانی
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - 10:31
آمریکا شرکت تراشه‌ساز چینی SMIC را به لیست سیاه خود اضافه کرد - تکفارس 

دولت دونالد ترامپ تایید کرد که دو شرکت بزرگ چینی سازنده چیپست SMIC و تولیدکننده نفت CNOOC به لیست سیاه تجارت این کشور اضافه شده‌اند و آن‌ها را شامل شرکت‌های نظامی چین به حساب می‌آورد. وزارت دفاع آمریکا چهار شرکت SMIC ،CNOOC، شرکت فناوری ساخت‌وساز چین و شرکت مشاوره مهندسی بین‌المللی چین را تحت مالکیت ارتش آزادی‌بخش این کشور بلوک شرق می‌داند.

با اضافه‌ شدن این چهار شرکت به این لیست، اکنون ۳۵ کشور وجود دارند که نمی‌توانند محصولات خود را به آمریکا بفروشند یا به‌طور مستقیم از محصولات ساخت آمریکا استفاده کنند. چند ماه قبل، پنتاگون درحال گفتگوهایی بود برای این‌که ببیند باید شرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌هادی (SMIC) را به لیست سیاه اضافه کند یا خیر. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه در جهان است. این شرکت به‌شدت وابسته به آمریکا و تجهیزات و بازار آن است و قرار گرفتن در لیست سیاه می‌تواند کار را برای آن بسیار دشوار کند و همچنین مانع تقویت چین در فناوری ساخت تراشه‌ها شود.

البته، تحریم چنین شرکتی می‌تواند به تامین‌کنندگان آن، که بسیاری از شرکت‌های آمریکایی هستند نیز آسیب بزند. بعضی از این شرکت‌ها، قبلا هم از دولت ترامپ خواسته بودند که به آن‌ها اجازه دهد تا بتوانند با هواوی تبادل داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید