گوگل در اندیشه تغییر قوانین تبلیغات سیاسی - تکفارس 
گوگل در اندیشه تغییر قوانین تبلیغات سیاسی - تکفارس 
گوگل در اندیشه تغییر قوانین تبلیغات سیاسی - تکفارس 

گوگل در اندیشه تغییر قوانین تبلیغات سیاسی

سید محمد معلمی
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 19:32
دامنه‌ی ‘new.’ گوگل هم‌اکنون از ورودی‌های تقویم نیز پشتیبانی می‌کند

به نظر می‌رسد گوگل در تلاش است تا تغییراتی را در شیوه پخش تبلیغات سیاسی اعمال کند. گویا این اقدام کمپانی آمریکایی در ادامه فعالیت‌هایی است که فیسبوک و توییتر اخیراً به انجام رسانده‌اند.

گفته می‌شود کمپانی مالک اندروید نشست‌های خصوصی در مورد چگونگی اعمال تغییرات برگزار کرده بنابراین انتظار می‌رود در هفته آینده، تعدادی از کارمندان این شرکت هم از آنها باخبر شوند. این تحولات احتمالاً با روش‌های هدف‌گذاری کاربران و چگونگی پخش تبلیغات به آنها در ارتباط خواهد بود.

مذاکراتی که مسئولین گوگل با یک‌دیگر داشته‌اند، به این دلیل به وقوع پیوسته‌اند که به تازگی دو غول شبکه‌های اجتماعی در آمریکا، یعنی فیسبوک و توییتر، پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ایالات متحده جنجال‌هایی را به وجود آورده‌اند. توییتر ماه گذشته اعلام کرد که فروش هرگونه حق نشر تبلیغات را برای نامزدهای رئیس‌جمهوری یا فعالیت‌های سیاسی نظیر توافق‌نامه پاریس یا مهاجرت را ممنوع خواهد کرد. جک دورسی (Jack Dorsey) مدیرعامل این شبکه اجتماعی می‌گوید:

نامزدهای انتخابات باید رأی‌ها را جمع‌آوری کنند و به دست آورند نه اینکه آنها را بخرند

این اقدام توییتر باعث شده تا روی فیسبوک نیز فشار بیاید و مجبور شود رویه فعلی جامعه را دنبال کند. این شرکت که به نامزدها اجازه می‌دهد در تبلیغات خودشان حتی دروغ نیز بگویند، اخیراً به خاطر نشر اکاذیب هدف بسیاری از انتقادات واقع شده است.

نشر اکاذیب نقش اساسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا داشت و گفته می‌شود در آن سال برخی آژانس‌های روسی تبلیغات فیسبوک را خریداری کردند تا میان آمریکایی‌ها اختلاف بیندازند. سایر شبکه‌های اجتماعی در ایالات متحده نیز تصمیم گرفته‌اند تا اجازه ندهند تبلیغات سیاسی در آنها پخش شود. برای مثال، نرم‌افزار پخش فیلم‌های کوتاه TikTok با این کار سعی کرده نگذارد از محبوبیتش در میان کاربران کاسته شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید