گلکسی اس ۱۱ احتمالاً این شکلی خواهد بود - تکفارس 
گلکسی اس ۱۱ احتمالاً این شکلی خواهد بود - تکفارس 
گلکسی اس ۱۱ احتمالاً این شکلی خواهد بود - تکفارس 

گلکسی اس ۱۱ احتمالاً این شکلی خواهد بود

سید محمد معلمی
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 14:01
گلکسی اس ۱۱ احتمالاً این شکلی خواهد بود - تکفارس 

بیش از یک سال پیش خبری منتشر و در آن در مورد ظاهر احتمالی گلکسی اس ۱۰ صحبت کردیم. حالا می‌خواهیم همین کار را با گلکسی اس ۱۱ انجام دهیم.

در سالیان اخیر، سامسونگ با به کارگیری شیوه‌های نوین طراحی گوشی‌ها همواره توجهات را به سمت خود جلب کرده و اگرچه ممکن است این دستگاه‌ها به خاطر بهره‌مندی از نمایشگرهای برآمده و گوشه‌های گرد طرفدار زیادی نداشته باشند ولی هر چه که هست نگاه کردن به آنها برای اولین بار احساس تازه‌ای به کاربران القا می‌کند. با این وجود، کمپانی کره‌ای همواره در تلاش بوده تا با کم کردن حاشیه‌های مشکی رنگ اطراف صفحه نمایش، گوشی را روانه بازار کند که نسبت بدنه به تصویر ۱۰۰ درصدی دارد هرچند هنوز به چنین رکوردی دست نیافته است.

پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۱۱ زمانی تولید و معرفی خواهد شد که صنعت گوشی‌های هوشمند در حال پوست‌اندازی است چرا که شرکت‌های سازنده کم‌کم به فکر کنار زدن محدودیت‌های حاشیه‌های اطراف نمایشگرها بوده و در سمتی دیگر موبایل‌های تاشو در حال حضور گسترده‌تر در بازار هستند. بر این اساس، به نظر می‌رسد گلکسی اس ۱۱ کار بسیار سختی برای دوام آوردن در این بازار خواهد داشت زیرا کمپانی‌های رقیب سامسونگ تا کنون توانسته‌اند راهکارهایی بیاندیشند که در گوشی‌های لمسی معمولی، دوربین سلفی را زیر نمایشگر ببرند و نسبت بدنه به تصویر ۱۰۰ درصدی را به وجود بیاورند. با این تفاسیر، می‌توان ادعا کرد که سامسونگ هم می‌خواهد دوربین جلو محصولاتش را به زیر صفحه نمایش ببرد اما این شیوه طراحی برای پرچمدار آتی او آماده نخواهد شد بنابراین این سؤال وجود می‌آید که گلکسی اس ۱۱ باید چه کارهایی صورت دهد تا خود را نسبت به دیگر رقبا متمایز کند؟

دوربین

گلکسی اس ۱۱ احتمالاً این شکلی خواهد بود - تکفارس 

گوشی‌هایی که سامسونگ تولید کرده هیچ‌گاه از نظر کیفیت دوربین ضعیف نبوده‌اند اما باید بپذیریم که این کمپانی کره‌ای در سه یا چند سال اخیر نتوانسته آن‌طور که انتظار می‌رفت سخت‌افزار دوربین محصولاتش را بهبود بخشد. در واقع گوشی‌های گلکسی از زمان تولید گلکسی اس ۷ در سال ۲۰۱۶ از سنسورهایی بهره می‌برند که یک اندازه دارند حال آن‌که اخیراً گام‌های بلندی برای بهبود این بخش از موبایل‌ها برداشته شده است.

گلکسی اس ۱۱ احتمالاً این شکلی خواهد بود - تکفارس 

حالا شایعه شده که سامسونگ برای جبران مافات می‌خواهد یک حسگر بزرگ‌تر با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی را در گلکسی اس ۱۱ قرار دهد. به علاوه، ممکن است در این دستگاه شاهد حضور یک لنز تله فوتو باشیم که می‌تواند با روش پریسکوپی (همانند سنسور موجود در هوآوی پی ۳۰ پرو) به میزان ۵ برابری و به صورت اپتیکال زوم کند اما این سنسور باکیفیت‌تر و زوم اپتیکال مواردی نیستند که افراد را در سال ۲۰۱۸ شگفت‌زده کنند چه برسد به سال ۲۰۱۹ که همه چیز قطعاً پیشرفته‌تر خواهد شد بنابراین باید دنبال امکانات خلاقانه‌تری در گلکسی اس ۱۱ بگردیم.

بررسی وضعیت پوست و خوراک کاربران

گلکسی اس ۱۱ احتمالاً این شکلی خواهد بود - تکفارس 

طیف‌سنج وسیله‌ای است که از نور مادون قرمز استفاده می‌کند تا ساختار شیمیایی یک شیء را بررسی نماید. این دستگاه نور مادون قرمز را به سمت سوژه می‌تابد و میزان انرژی موجود در آن را نشان می‌دهد تا مشخص کند از چه موادی تشکیل شده است. تقریباً یک دهه‌ای می‌شود که ناسا از این فناوری استفاده می‌کند تا بتواند ساختار شیمیایی ستاره‌ها و سیارات دوردست را شناسایی نماید. حالا شایعه شده که سامسونگ اخیراً پتنتی طراحی کرده و می‌خواهد با استفاده از آن یک طیف‌سنج را به گلکسی اس ۱۱ بیاورد.

اما باید ببینیم طیف‌سنج چه فایده‌ای برای یک گوشی دارد؟ واقعیت این است که مهم‌ترین کاربرد آن بررسی وضعیت سلامتی افراد خواهد بود. برای مثال، شما می‌توانید گوشی را روی یک تکه میوه بگیرید و اطلاعات مربوط به ارزش غذایی آن را متوجه شوید. یکی دیگر از کاربردهای احتمالی آن هم بیشتر به درد طرفداران دوربین‌های سلفی خواهد خورد. آنها قادر خواهند بود گلکسی اس ۱۱ را روبه‌روی صورت خود بگیرند و با یک اپلیکیشن میزان چربی و رطوبت پوست را اندازه‌گیری کنند.

موارد استفاده از این فناوری بسیار زیاد هستند و تا کنون هم گوشی تولید شده که این تکنولوژی را به کار برده باشد. در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۷، یک موبایل مفهومی به نام Chonghong H2 معرفی شد که البته هیچ‌گاه تولید نگردید بنابراین اگر سامسونگ طیف‌سنج را به یکی از محصولاتش بیاورد، اولین کمپانی لقب خواهد گرفت که چنین کاری انجام می‌دهد.

باز هم حاشیه‌های باریک‌تر و حفره‌ای کوچک‌تر برای دوربین سلفی

گلکسی اس ۱۱ احتمالاً این شکلی خواهد بود - تکفارس 

علی‌رغم اینکه گفته می‌شود سامسونگ در حال ابداع یک راهکاری است تا بتواند دوربین سلفی را زیر نمایشگر گوشی قرار دهد اما به نظر می‌رسد گلکسی اس ۱۱ از همان صفحه نمایش‌های Infinity-O که پیش از این در گلکسی نوت ۱۰ یا گلکسی اس ۱۰ دیده بودیم، بهره خواهد برد اما این‌بار اندازه این حفره کوچک‌تر از نقطه سیاه رنگ موجود در دو پرچمدار سابق کمپانی کره‌ای خواهد شد.

ممکن است برای بسیاری از کاربران سؤال پیش بیاید که چرا سامسونگ یک دوربین پاپ‌آپ یا چرخان در پرچمدارانش به کار نمی‌برد. واقعیت آن است که این شرکت می‌خواهد تمامی امکانات فوق‌العاده و پیشرفته را در گوشی‌های خط تولید گلکسی اس یا گلکسی نوت قرار دهد و از آن جایی که دوربین‌های ظاهر شونده باعث می‌شوند تا قطعه‌ای از بالای دستگاه بیرون بیاید، امکان دریافت تأییدیه IP68 برای دستگاه وجود نخواهد داشت بنابراین نه ضد آب خواهد بود و ضد خاک. ضمن اینکه سایر مشکلات نظیر شکننده بودن قطعه مربوط به دوربین نیز بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

در سمت دیگر، حاشیه‌های مشکی اطراف نمایشگر بسیار باریک خواهند شد. خبرهایی به گوش می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد کناره‌های گلکسی اس ۱۱ را گرد کند تا ظاهری تمام صفحه نمایش به محصولش ارائه دهد و نوارهای سیاه رنگ از بین بروند. البته پیش از این شاهد تولید گوشی‌هایی توسط سامسونگ بودیم که نمایشگرهای برآمده و کناره‌های گردی داشتند اما به خاطر اینکه ممکن بود دست کاربران ناخودآگاه به آنها برخورد کرده و ناخواسته نمایشگر لمس شود، کمپانی کره‌ای این ظاهر را کنار گذاشت.

رنگ‌بندی متنوع‌تر

گلکسی اس ۱۱ احتمالاً این شکلی خواهد بود - تکفارس 

در حال حاضر اطلاعاتی در دست نداریم که گلکسی اس ۱۱ دقیقاً به چه رنگ‌هایی تولید خواهد شد اما با توجه به اینکه گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ دارای رنگ‌بندی نسبتاً متنوعی بودند، امید داریم که پرچمدار آتی سامسونگ هم چنین رویه‌ای را ادامه دهد.

تاریخ معرفی

سامسونگ در اوایل سال جاری میلادی گلکسی اس ۱۰ را معرفی کرد تا دهمین سالگرد تولید گوشی‌های خط تولید گلکسی اس را جشن گرفته باشد و علی‌رغم اینکه این دستگاه همچنان به خوبی به فروش می‌رسد اما یک شایعه منتشر شده که تاریخ احتمالی رونمایی از گلکسی اس ۱۱ را نشان می‌دهد.

به گزارش تکفارس و به نقل از سایت SamMobile، پرچمدار بعدی کمپانی کره‌ای در سومین هفته از فوریه و طی رویدادی که در شهر سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد. سایت نامبرده انتظار دارد این گوشی در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۰ به صورت رسمی معرفی گردد. به واقعیت پیوستن این ادعا تا حدودی قطعی است زیرا گلکسی اس ۱۰ هم در تاریخ ۲۰ فوریه معرفی شد.

نکته بسیار مهم: تصاویر ۳D موجود در این خبر تضمین‌کننده ظاهر اصلی و نهایی گلکسی اس ۱۱ نیستند و نمی‌توانیم رسماً تأیید کنیم که پرچمدار بعدی سامسونگ همین شکی خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید