گوگل جزئیات Chrome OS 77 را به اشتراک گذاشت - تکفارس 
گوگل جزئیات Chrome OS 77 را به اشتراک گذاشت - تکفارس 
گوگل جزئیات Chrome OS 77 را به اشتراک گذاشت - تکفارس 

گوگل جزئیات Chrome OS 77 را به اشتراک گذاشت

مسلم رفیعی
۷ مهر ۱۳۹۸ - 23:00
گوگل جزئیات Chrome OS 77 را به اشتراک گذاشت - تکفارس 

سیستم‌عامل Chrome OS 77 منتشر شد. گوگل در آخر هفته قبل، البته پس از تأکید بر در دسترس قرار گرفتن Google Assistant، جزئیات مربوط به قابلیت‌های جدید را به اشتراک گذاشت. ویژگی‌های جدید به شرح زیر هستند:

رسانه خود را مدیریت کنید:

آیا تا به حال برای مشخص کردن برنامه یا صفحه اینترنتی که منبع پخش صدا در کروم‌بوک شما است، به دردسر افتاده‌اید؟ اکنون اعلان‌های جدید رسانه‌ای به کمک شما آمده‌اند. جهت دیدن کنترل‌های مربوط به پخش صدا بر روی دستگاه خود و نیز مدیریت آن‌ها در یک محیط مناسب، بر روی گوشه سمت راست پایین صفحه خود کلیک نمایید.

اضافه کردن زمان پاداشی با استفاده از Family Link:

Family Link به شما کمک می‌کند تا قوانین دیجیتالی سالمی را برای کودکان و نوجوانان خانواده خود ایجاد کنید. افزودن زمان پاداش در اپلیکیشن Family Link، آن‌هم زمانی که نمایشگر تقریباً در حال خاموش شدن است، برای والدین آسان‌تر شده، البته انجام این کار محدودیت‌های روزانه یا زمان خواب را تغییر نمی‌دهد.

به‌راحتی با استفاده از کلیک‌های اتوماتیک به گشت‌و‌گذار بپردازید:

اکنون می‌توانید با استفاده از کلیک‌های اتوماتیک به گشت‌و‌گذار بپردازید. این ویژگی و سایر قابلیت‌های دیگر نیز در Accessibility settings موجود هستند.

از دستیار صوتی گوگل در کروم‌بوک خود استفاده کنید:

شما می‌توانید دستیار صوتی گوگل را در اکثر کروم‌بوک‌ها راه‌اندازی نمایید. عبارت Hey Google را به زبان بیاورید و سپس با کلیک بر روی علامت این دستیار صوتی، می‌توانید سؤالات خود را بپرسید، یک یاد‌آور را تنطیم نمایید، موسیقی پخش کنید، کنترل دستگاه‌های هوشمند خانه خود را در دست بگیرید و غیره …

در اینجا ذکر نشده است که از Virtual Desks پشتیبانی می‌شود. این تغییرات جدید جهت ممکن ساختن مطالعه در همه‌جا، به این دستگاه‌های هوشمند اضافه شده‌اند. سیستم‌عامل Chrome OS 77 طی چند روز آینده در تجهیزات واجد شرایط در دسترس قرار خواهد گرفت. همه محصولات بلافاصله این بروزرسانی را دریافت نمی‌کنند، اما این کار نباید بیش از یک هفته یا مدتی مشابه طول بکشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید