تصاویری از گوشی جدید شیائومی با نمایشگر واترفال منتشر شد - تکفارس 
تصاویری از گوشی جدید شیائومی با نمایشگر واترفال منتشر شد - تکفارس 
تصاویری از گوشی جدید شیائومی با نمایشگر واترفال منتشر شد - تکفارس 

تصاویری از گوشی جدید شیائومی با نمایشگر واترفال منتشر شد

سید محمد معلمی
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - 16:32
تصاویری از گوشی جدید شیائومی با نمایشگر واترفال منتشر شد - تکفارس 

شیوه طراحی صفحه نمایش‌های واترفال که اخیراً در گوشی‌های ویوو نکس ۳ (Vivo NEX 3) و هوآوی میت ۳۰ پرو مشاهده شده، به نظر می‌رسد ترند جدید صنعت گوشی‌های هوشمند خواهد بود. البته هنوز نمی‌توانیم تولید این نوع نمایشگرها را فراگیر بدانیم ولی اگر شرکتی تصمیم گرفت این تکنولوژی را مورد استفاده قرار دهد، ممکن است قدم بلندتری بردارد. در این بین شیائومی می‌خواهد با گوشی جدید خود به نام میکس (Mix) دنیای تولید گوشی‌های هوشمند را دچار تغییر و تحول گسترده‌ای کند. آن‌طور که خبر می‌رسد، در تاریخ ۲۴ سپتامبر قرار است مراسم مهمی برگزار شود و شیائومی طی آن می‌خواهد دستگاهی را معرفی نماید که نسبت بدنه به تصویر بیش از ۱۰۰ درصدی دارد. شاید این محصول، باعث شود که رکورد تازه‌ای به ثبت برسد و دیگر نسبت بدنه به تصویر ۱۰۰ درصدی هم‌دیگر بی‌معنا شود. تمامی اطلاعات گفته شده را می‌توان با مشاهده تصاویری برداشت کرد که خودِ کمپانی چینی از نماهای کناری یک گوشی منتشر کرده که با صفحه نمایشی برآمده پوشیده شده است.

در کنار این حدس و گمان‌ها، شایعات دیگری نیز به گوش می‌رسد زیرا رندرهای مشابهی تا کنون منتشر شده‌اند. به هر حال، این خبرها چه واقعیت داشته باشند و چه نداشته باشند، نشان می‌دهند که تکنولوژی مربوط به ساخت گوشی‌های تمام صفحه نمایش را در اختیار داریم و از آن‌جایی که این فناوری باعث می‌شود پنل یک دستگاه تا کناره‌ها کشیده شود، مطمئناً در مقایسه با گوشی‌هایی نظیر گلکسی فولد و سامسونگ و هوآوی میت ایکس بسیار مقاوم‌تر خواهد بود و آسیب کمتری به گوشی وارد خواهد شد.

با گشت‌وگذار در اینترنت به اخبار دیگری دست می‌یابیم که نشان‌دهنده تولید دستگاه‌هایی به نام‌های می میکس ۴ و می میکس آلفا هستند. البته امکان دارد عدد ۴ زیاد کارآمد نباشد و ممکن است در تاریخ ۲۴ سپتامبر چندین مدل گوشی با برند میکس زیرمجموعه شیائومی معرفی شوند. شاید از روی همین رندرها و تصاویر بتوانیم ثابت کنیم که چگونه خط تولید می میکس به وجود آمدند و قرار است در آینده چه نوع محصولاتی را تولید نمایند.

آن‌طور که از اخبار جدید برداشت می‌شود، در گوشی جدید سری می میکس شیائومی شاهد حضور آخرین محصول کووالکوم یعنی پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس خواهیم بود. ضمن اینکه برای نخستین بار در آن از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ به نام ISOCELL Bright HMX استفاده خواهد شد که احتمالاً دو سنسور زاویه گسترده یا تله فوتو هم آن را همراهی خواهند کرد.

در کنار گوشی‌های ناشناخته شیائومی، گفته می‌شود که کمپانی چینی قصد دارد یک دستگاه پرچمدار به نام می ۹ پرو (Mi 9 Pro) را با صفحه نمایش ۶٫۳۹ اینچی، تراشه کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت تولید کند. ضمن اینکه امکان شارژ این گوشی با یک شارژر بیسیم ۳۰ واتی سریع به نام Mi Charge Turbo وجود خواهد داشت. به این نکته هم اشاره کنیم که در تاریخ ۲۴ سپتامبر، احتمالاً از تلویزیون هوشمند شیائومی موسوم به می تی‌وی پرو (Mi TV Pro) با دهمین نسخه رابط کاربری MIUI رونمایی شود.

تصاویری از گوشی جدید شیائومی با نمایشگر واترفال منتشر شد - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید