یوتیوب قوانین اعتبارسنجی خود را تغییر می‌دهد - تکفارس 
یوتیوب قوانین اعتبارسنجی خود را تغییر می‌دهد - تکفارس 
یوتیوب قوانین اعتبارسنجی خود را تغییر می‌دهد - تکفارس 

یوتیوب قوانین اعتبارسنجی خود را تغییر می‌دهد

مسلم رفیعی
۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - 12:30
یوتیوب قوانین اعتبارسنجی خود را تغییر می‌دهد - تکفارس 

یوتیوب در حال تغییر تأیید محتوای تولیدکنندگان خود است، که این اقدام باعث می‌شوند تا کانال‌های نوپا سخت‌تر بتوانند تیک تأیید شدن را به دست آورند و همچنین افرادی که با معیارهای این شرکت همخوانی نداشته باشند، این گزینه را از دست خواهند داد.

سیستم فعلی یوتیوب به هر کانالی که بیش از ۱۰۰۰۰۰ عضو داشته باشد، نشان تأیید شده را می‌دهد. اکنون، یوتیوب در حال تأکید بر کانال‌های برجسته است و از آن‌ها می‌خواهد که اصالت خود را اثبات نمایند. این حرکت فعالان سنتی، موسیقی‌دانان، کمدین‌ها و نیز هنرمندان را شامل می‌شود.

تأیید اعتبار (Verification) یک ویژگی بسیار مهم برای تولیدکنندگان محتوا است. این ویژگی باعث می‌شود تا در هنگام جستجوی کاربران در یوتیوب، کانال‌های تأیید شده در صدر نتایج ظاهر شوند. چند روز پیش یوتیوب اعلام کرد که کانال‌هایی که نمی‌توانند معیارهای این شرکت را برآورده سازند، ممکن است که نشان تأیید اعتبار را از دست بدهند. تولیدکنندگان محتوا وقت دارند تا پیش از اعمال این تغییرات در اواخر مهرماه (اکتبر)، تغییراتی را در کار خود اعمال نمایند.

موردتأییدبودن همچنین نشان‌دهنده جایگاه سازندگان نیز هست. قرار داشتن این علامت در کنار نام کانال، نشانه تعداد بالای اعضای آن است. از دست دادن این علامت باعث ناراحتی سازندگان می‌شود، به‌خصوص در زمانی که بسیاری از مردم نگرانی‌های خود را در رابطه با رفتار یوتیوب ابراز کرده‌اند. معیارهای تأیید به این موضوع اشاره می‌کنند که آیا خالقان محتوا در این پلتفرم، به‌اندازه کافی در داخل و خارج از یوتیوب قابل‌تشخیص هستند تا این شرکت بتواند آن‌ها را تایید اعتبار نماید.

قوانین اعتبارسنجی این شرکت بسیار ساده هستند: یک کانال باید متعلق به همان فرد یا شرکتی باشد که ادعا می‌کند، تا بدین‌شیوه بتواند به علامت تأیید یا سایر نشان‌های دیگر دسترسی داشته باشد. به‌عنوان مثال، پیش‌تر کانال رسمی Beyoncé یک آیکون و یک یادداشت موزیکال را در کنار نام خود داشت تا نشان دهد که این صفحه متعلق به خود این خواننده است، اما این موارد اکنون تبدیل به یک پس‌زمینه خاکستری رنگ شده‌اند.

به نظر می‌رسد که این قوانین جدید، حرکت دیگری از سوی یوتیوب باشند تا نتایج جستجوی و نیز توصیه‌ها را تغییر دهد، که این مورد همان حوزه‌ای است که این شرکت در آن با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو شده‌ است. مدیران شرکت گفته‌اند که می‌خواهند بر روی کسب اطمینان از این موضوع کار کنند که الگوریتم‌های این پلتفرم، در هنگام جستجوی چند موضوع مختلف، ویدیوهای معتبر را از سازندگان شناخته‌شده پیشنهاد دهد. تغییر روش این شرکت در رابطه با تأیید هویت سازندگان، در واقع یک گام جهت نهادینه کردن این اعتقادات است.

بر اساس خبرهای رسمی، طبق این سیاست جدید تیم یوتیوب، تأیید اعتبار را بر اساس اهداف خود انجام خواهند داد. کانال‌هایی که الزامات جدید را برآورده می‌کنند، نیازی به درخواست مجدد تأیید اعتبار ندارند، چرا که این کار به‌صورت خودکار انجام خواهد شد.

پس از اعلام این خبر، تعدادی از سازندگان یوتیوب ابتدا شروع به شکایت از این شرکت در پیام‌رسان توییتر کردند و گفتند که یوتیوب آن‌ها را رداعتبار کرده است. یوتیوب از آن زمان بیانیه‌ای را منتشر کرده‌ که شایعات را تکذیب و همچنین موضع این شرکت را در قبال تأیید اعتبار جدید روشن می‌سازد. این بیانیه به شرح زیر است:

توضیحات اضافی:

  • امروز هیچ‌کس نشان تأیید هویت خود را از دست نداده است، اگر یک ایمیل دریافت کرده‌اید که می‌گوید کانال شما دیگر تأیید نخواهد شد، این فقط یک اخطار پیشرفته است و می‌توانید نسبت به آن اقدام نمایید.
  • این علامت هرگز در صفحات موبایلی یوتیوب دیده نشده است اما به‌زودی اضافه خواهد شد.

این بیانیه توییتری مشخص کرد که این علامت هرگز در اپلیکیشن تلفن‌های همراه ظاهر نشده است. لازم است که بگوییم بسیاری از عکس‌های منتشر شده درتوییتر، از گوشی‌های موبایلی تهیه شده‌ بودند. یوتیوب طی یک توییت دیگر اعلام کرد:

یوتیوب این قابلیت را به‌زودی اضافه خواهد کرد. ما این تغییر را برای کمک به کسانی که می‌خواهند از معتبر بودن کانال موردنظر اطلاع یابند، اعمال خواهیم نمود. بدانید که شما (تولیدکنندگان محتوا) با این علامت و بدون این علامت، همچنان یک عضو مهم از این پلتفرم ویدیویی خواهید بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید