شواهد تازه‌ای مبنی بر وجود گوشی سامسونگ W2020 به دست آمد - تکفارس 
شواهد تازه‌ای مبنی بر وجود گوشی سامسونگ W2020 به دست آمد - تکفارس 
شواهد تازه‌ای مبنی بر وجود گوشی سامسونگ W2020 به دست آمد - تکفارس 

شواهد تازه‌ای مبنی بر وجود گوشی سامسونگ W2020 به دست آمد

رضا حسینی
۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - 22:00
گوشی سامسونگ W2020

اکنون مدتی است که حدس و گمان‌ها مبنی بر وجود گوشی سامسونگ W2020 ادامه دارد و هر بار شاهد به دست آمدن شواهد تازه‌ای از در دست تولید بودن پرچمدار جدید شرکت سامسونگ هستیم. شواهدی که هر بار محکم‌تر از قبل وجود گوشی سامسونگ W2020 را تایید می‌کند و نزدیک بودن تاریخ معرفی رسمی آن را نوید می‌دهد.

تازه‌ترین مدرکی که بر وجود گوشی سامسونگ W2020 مهر تایید می‌زند صدور گواهی تصدیق این گوشی توسط اتحادیه‌ی وای‌ فای است. در گواهی مذکور پشتیبانی محصول جدید سامسونگ، که از آن با نام SM-W2020 یاد شده، از وای فای ۸۰۲٫۱۱ a، b، g، n و باند دوگانه‌ی ac مورد تایید قرار گرفته است.

با وجود آن که در گواهی مذکور هیچ اشاره‌ای به پشتیبانی کردن گوشی جدید سامسونگ از قابلیت ۵G نشده است، اما اندکی قبل پوستری از این گوشی در یک نمایشگاه چینی ارائه گردید که به پشتیبانی محصول جدید سامسونگ از قابلیت ارتباطی ۵G اشاره داشت. در واقع به نظر می‌رسد که حداقل یکی از مدل‌های موجود از این گوشی جدید به قابلیت ارتباطی ۵G مجهز خواهد بود.

گوشی سامسونگ W2020 در عمل ادامه دهنده‌ی راه خواهران و برادران بزرگ‌تر از خود یعنی گوشی W2016، W2017 و W2018 خواهد بود. به این معنی که با توجه به برخی اطلاعات موجود، این گوشی نیز مانند محصولات یاد شده قرار است یک گوشی تاشوی هوشمند با بهره‌مندی از صفحه نمایش بزرگ لمسی باشد. البته شواهد به دست آمده نشان از آن دارد که این گوشی جدید به احتمال فراوان مانند گوشی سامسونگ گلکسی فولد از وجود یک صفحه نمایش خمیده بهره خواهد برد. نمایشگری که مانند نمونه‌ی مشابه در گوشی یاد شده از امکان خم شدن یا تا شدن بر خوردار خواهد بود و به حالت صفحه نمایش این گوشی خصلتی کتابی می‌دهد.

با توجه به این که گوشی سامسونگ W2020 هنوز به صورت رسمی توسط شرکت سامسونگ معرفی نشده و حتی وجود آن نیز فعلا مورد تایید این شرکت کره‌ای قرار نگرفته است، مسلما مشخصات و امکانات این گوشی نیز در حال حاضر به شکل دقیق مشخص نیست. با این حال اخیرا شاهد درز کردن اطلاعات مختصری از امکانات و قابلیت‌های گوشی جدید سامسونگ بوده‌ایم.

گوشی سامسونگ W2020

بنابر اطلاعات به دست آمده از منابع مختلف گوشی سامسونگ W2020 قرار است از پوسته‌ی اختصاصی One UI استفاده کند و از سیستم عامل اندروید پای پشتیبانی نماید. همچنین بهره‌مندی این گوشی از چیپست اسنپ‌دراگون ۸۵۵ نیز توسط برخی منابع مورد تایید قرار گرفته است. علاوه بر آن احتمالا شاهد وجود رم ۸ گیگابایتی در گوشی جدید سامسونگ خواهیم بود. ضمن آن که این گوشی قرار است حداقل از ۵۱۲ گیگابایت فضا به عنوان حافظه‌ی داخلی پشتیبانی کند.

از میان دیگر اطلاعات به دست آمده از زیر و بم گوشی سامسونگ W2020 می‌توان به احتمال پشتیبانی این گوشی از UFS 3.0 اشاره کرد. در مجموع با توجه به رواج یافتن موضوع بهره‌مندی از این نوع حافظه در دستگاه‌های موبایل این احتمال نمی‌تواند چندان دور از واقعیت باشد.

فارغ از برخی پیشرفت‌هایی که از نظر امکانات و مشخصات در گوشی جدید سامسونگ نسبت به اعضای قدیمی هم خانواده مشاهده می‌شود، کیفیت باتری این گوشی تغییر چندانی را نسبت به عضو پیشین خانواده نشان نمی‌دهد. به بیان دقیق‌تر گوشی سامسونگ W2020 احتمالا به یک باتری ۳۰۷۰ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود. یعنی دقیقا همان مدل از باتری که در گوشی W2018 نیز وجود داشت.

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره شد گوشی خمیده و تاشوی جدید سامسونگ به احتمال فراوان از وجود یک دوربین جلوی کوچک، که در گوشه‌ی نمایشگر آن قرار گرفته است، بهره خواهد برد. ضمن آن که وجود یک دوربین اصلی در پشت این گوشی نیز تایید شده است که امکان ثبت تصاویر باکیفیت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. البته هنوز اطلاعات دقیقی از کیفیت دوربین این گوشی و مشخصات آن در دست نیست.

گوشی سامسونگ W2020

شرکت سامسونگ هنوز هیچ اشاره‌ای به تاریخ دقیق عرضه شدن گوشی سامسونگ W2020 نداشته است. با این حال گفته می‌شود که این گوشی تا پایان امسال وارد بازار خواهد شد. علاوه بر آن به نظر می‌رسد یکی از نخستین بازارهایی که گوشی جدید سامسونگ در آن حضور خواهد یافت بازار پر مشتری کشور چین خواهد بود.

بر همین اساس حدس و گمان‌هایی در رابطه با قیمت این گوشی در بازار چین وجود دارد. در واقع زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر آن که این گوشی تاشو حداقل در قالب دو مدل متفاوت در بازار چین عرضه خواهد شد که قیمت آن‌ها به ترتیب معادل ۹ هزار یوآن چین و ۱۰ هزار یوآن چین است. در این صورت قیمت احتمالی دو مدل مذکور از گوشی جدید سامسونگ در سایر نقاط جهان احتمالا رقمی نزدیک به ۱۲۰۰ دلار و ۱۴۰۰ دلار خواهد بود. ارقامی که این گوشی را در ردیف محصولات گران‌قیمت موجود در بازار قرار می‌دهد.

به هر حال باید صبر کرد و دید که این حدس و گمان‌ها تا چه اندازه نزدیک به واقعیت خواهد بود و گوشی سامسونگ W2020 دقیقا در چه زمانی به صورت رسمی معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید