هوآوی تلویزیون ۴K خود را معرفی کرد - تکفارس 
هوآوی تلویزیون ۴K خود را معرفی کرد - تکفارس 
هوآوی تلویزیون ۴K خود را معرفی کرد - تکفارس 

هوآوی تلویزیون ۴K خود را معرفی کرد

مسلم رفیعی
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - 10:46
هوآوی تلویزیون ۴K خود را معرفی کرد - تکفارس 

هوآوی دیروز در طول رویداد معرفی Mate 30 Pro، تلویزیون ۴K خود را نیز معرفی کرد. همانند Honor Vision و سری Vision Pro TV که در مردادماه (اوت) معرفی شده بودند، تلویزیون‌های ساخته دست این شرکت نیز از سیستم‌عامل اختصاصی هوآوی، یعنی هارمونی (Harmony) بهره می‌برند.

این شرکت در ابتدا مدل ۶۵ و ۷۵ اینچی این تلویزیون را عرضه می‌نماید، و در آینده‌ نیز اندازه‌های ۵۵ و ۸۵ اینچی را به بازار عرضه خواهد نمود. این تلویزیون‌‌ها از فناوری Quantum Dot Color، لبه‌های فلزی صیقل‌یافته و همچنین یک دوربین متحرک (pop-up) استفاده می‌نماید؛ که در هنگام استفاده بالا می‌آید و در صورت عدم‌استفاده به داخل تلویزیون فرو خواهد رفت. در این تلویزیون‌ها، سیستم‌عامل هارمونی می‌تواند به عنوان یک هاب مرکزی برای دستگاه‌های خانگی هوشمند مرتبط با پلتفرم HiLink عمل نماید.

هوآوی همچنین به کاربردهای هوش مصنوعی در تلویزیون‌های خود توجه کرده و آن‌ها را به بلندگوهای هوشمند دارای یک نمایشگر بزرگ تشبیه می‌کند. این نمایشگرها، از دستورات صوتی، فناوری تشخیص چهره و همچنین قابلیت‌های ردیابی بهره خواهند برد. ظاهراً یک حالت مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در این نمایشگرها گنجانده شده که با فیلتر کردن نور آبی، از چشمان کودکان و نوجوانان محافظت می‌نماید. این تلویزیون‌ها همچنین از قابلیت one-hop projection گوشی‌های هوشمند این شرکت پشتیبانی می‌نمایند. کنترل این نمایشگرها نیز دارای یک صفحه لمسی است و همچنین با استفاده از درگاه USB-C شارژ خواهد شد.

سیستم‌عامل هارمونی در واقع تلاش این شرکت برای جایگزین کردن یک سیستم‌عامل داخلی با اندروید گوگل است. همان‌طور که می‌دانید، دولت ایالات‌متحده، گوگل را از صدور مجوز اندروید برای این غول فناوری چینی منع کرده است.

هوآوی تاریخ عرضه و یا قیمت این تلویزیون را فاش نکرد. به احتمال زیاد، تلاش این شرکت در خارج از چین توجه چندانی را به خود جلب نخواهد نمود. اهمیت اصلی این موضوع در اینجا این است که این محصولات، مسیر جدیدی را به این شرکت چینی نشان می‌دهند، چراکه هوآوی هنوزهم گرفتار یک مناقشه تلخ با آژانس‌های اطلاعاتی ایالات‌متحده و قانونگذاران این کشور است که این مهم، کسب‌و‌کار این شرکت و به‌طبع، دولت چین را به مخاطره می‌اندازند. هوآوی از ابتدای این ماجرا اصرار داشته که هیچ‌گونه فعالیت جاسوسی را مرتکب نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید