آمازون نتایج جستجو را به نفع محصولات سودآور تغییر داده است - تکفارس 
آمازون نتایج جستجو را به نفع محصولات سودآور تغییر داده است - تکفارس 
آمازون نتایج جستجو را به نفع محصولات سودآور تغییر داده است - تکفارس 

آمازون نتایج جستجو را به نفع محصولات سودآور تغییر داده است

مسلم رفیعی
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - 23:30
آمازون نتایج جستجو را به نفع محصولات سودآور تغییر داده است - تکفارس 

طبق گفته‌های وال استریت ژورنال، سال گذشته آمازون شروع به ایجاد تغییراتی در نتایج جستجوی خود نموده تا بدین‌شیوه، سودآوری خود را اولویت‌ بخشد. این تغییرات با تقاضای بخش خرده‌فروشی و نیز تیم تولیدات داخلی این شرکت، رخ داده و قرار است که تقویت محصولات آمازون در فهرست جستجو را مدنظر قرار دهد.

براساس این گزارش، جهت اجتناب از نگرانی‌های مرتبط با عدم صداقت این شرکت، به‌عنوان یک سازنده محصول و همچنین به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی، آمازون به‌طور مستقیم، میزان نمایش محصولات سودآور را افزایش نمی‌دهد. در عوض، این شرکت عوامل دیگری را در موتور جستجوی خود در نظر گرفته و بدین‌شیوه، سعی دارد تا فروش محصولات خود را افزایش دهد. آمازون در ابتدا، به‌صورت جزئی این قضیه را انکار کرد و گفت:

ما معیارهای نتایج جستجوی را تغییر نداده‌ایم.

این بیانیه لزوماً آنچه را که این خبرگزاری گزارش کرده، تضعیف نمی‌نماید. وال استریت ژورنال می‌گوید که آمازون جهت سودآوری بیشتر، معیارهای مرتبط با سودآوری را، به‌جای دستکاری مستقیم خود سودآوری، تغییر داده است. آمازون در بیانیه دیگری نیز با صراحت می‌گوید:

وال استریت ژورنال اشتباه کرده‌ است. این داستان واقعی نیست.

یک سخنگوی آمازون ابراز کرد که این شرکت، هنگامی که ویژگی‌های جدید را بررسی می‌کند، از جمله سودآوری بلندمدت، به تعدادی از معیارها نگاه می‌اندازد، تا بفهمد که این ویژگی‌های جدید، چگونه بر تجربه مشتری و به طبع، کسب‌وکار آن‌ها تأثیر خواهند گذاشت، و همچنین گفت که ما براساس آن معیار (سودآوری مستقیم) تصمیم‌گیری نمی‌کنیم.

با توجه به اینکه ابزارهای ساخت آمازون مانند Kindle و Echo، بهترین محصولات شناخته‌شده این شرکت هستند، این شرکت طی چند سال گذشته، پیشنهادات مرتبط با محصولات خود را گسترش داده است. تعداد زیادی از این گجت‌ها وجود دارند، اما تاکنون، فروش آن‌ها ضعیف به نظر رسیده‌ است. فروش این محصولات در اکثر موارد، نتوانسته فراتر از کالاهای اساسی، مانند باتری رود.

استفاده از الگوریتم‌های جستجو  جهت حمایت از محصولات ساخت آمازون، می‌تواند به گسترش فروش این محصولات کمک نماید. اکثر کلیک‌ها، در صفحه اول نتایج جستجو و همچنین اکثر آن‌ها، در چند سطر اول حاصل می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید