بازگشت شرکت ال جی به بازار تبلت با تبلت G Pad 5 - تکفارس 
بازگشت شرکت ال جی به بازار تبلت با تبلت G Pad 5 - تکفارس 
بازگشت شرکت ال جی به بازار تبلت با تبلت G Pad 5 - تکفارس 

بازگشت شرکت ال جی به بازار تبلت با تبلت G Pad 5

رضا حسینی
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - 08:30
تبلت G Pad 5

به نظر می‌رسد که شرکت ال جی قصد دارد با تبلت G Pad 5 بار دیگر به بازار تبلت باز گردد. در حال حاضر مقداری اطلاعات محدود و جزییات ابتدایی از این تبلت جدید منتشر شده است.

در لحظه‌ی نوشته شدن متن پیش‌رو شرکت ال جی هنوز فرایند تولید تبلت G Pad 5 را تایید نکرده است. در واقع این محصول جدید هنوز به صورت رسمی به عموم معرفی نشده یا حتی وجود آن تایید نشده است. اما در عین حال شواهد فراوانی مبنی بر در دست تولید بودن این ابزار هوشمند وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

شرکت ال جی اکنون بیش از دو سال است که هیچ حضور قابل توجهی در بازار تبلت ندارد و عمده فعالیت خود را در بازار تلفن‌های هوشمند متمرکز کرده است. با این حال شواهد موجود نشان از آن دارد که سران ال جی قصد بازگشت به بازار تبلت را در سر می‌پرورانند.

با توجه به اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده است به نظر نمی‌رسد که بتوان بازگشت ال جی به بازار تبلت را یک بازگشت شکوهمندانه یا مقتدرانه لقب داد. چرا که این شرکت کره‌ای قصد دارد در تبلت G Pad 5 از وجود پردازنده‌ی مدل کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۲۱ استفاده کند. این پردازنده اکنون حدود سه سال عمر دارد و استفاده از آن نمی‌تواند نام تبلت جدید ال جی را به عنوان یک پرچمدار مطرح نماید. بنابراین تنها می‌توان شاهد عرضه‌ی یک تبلت میان‌رده توسط این شرکت کره‌ای بود.

بنابر اطلاعات به دست آمده تبلت G Pad 5 ال‌ جی به یک نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی مجهز خواهد بود که از کیفیت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسلی با نسبت ۱۶:۱۰ پشتیبانی خواهد کرد. اگر چه این تبلیت جدید از وجود قابلیت ارتباطی NFC بی‌بهره است اما در عوض از قابلیت ارتباطی LTE پشتیبانی خواهد نمود. همچنین تبلت ال جی از سخت‌افزار مبتنی بر سیستم شناسایی اثر انگشت نیز پشتیبانی خواهد کرد.

تبلت G Pad 5

تبلت G Pad 5 ال جی مدتی قبل با کد Tf10 توسط گوگل به عنوان ابزاری که قرار است از اندروید ۹ پای پشتیبانی کند به ثبت رسید. در واقع وجود تبلت جدید ال جی و در دست ساخت بودن آن توسط این شرکت کره‌ای از همان‌جا بود که کشف شد. از قرار معلوم تبلت ال جی مانند بسیاری از محصولات مشابه در قالب چند مدل مختلف در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد که حداقل نام یکی از این مدل‌ها LM-T600L باشد.

مدل مذکور از تبلت ال جی یا در مجموع یکی از مدل‌های موجود از این تبلت به ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز خواهد بود. مسلما سایر مدل‌های موجود از این تبلت در برخی ویژگی‌های فنی با سایر مدل‌ها تفاوت‌هایی دارند. اما هنوز هیچ اطلاع دقیقی از چند و چون این تفاوت در دست نیست.

همان گونه که به آن اشاره شد تبلت جدید ال جی قرار است تحت سیستم عامل اندروید ۹ پای کار کند. البته یک پوسته‌ی اختصاصی و شخصی‌سازی شده‌ از LG UX نیز این سیستم عامل را همراهی خواهد کرد.

علاوه بر اطلاعاتی که به آن‌ها اشاره شد تصویری با کیفیت متوسط نیز از تبلت G Pad 5 منتشر شده است که ویژگی‌هایی از نمای بخش جلوی این تبلت را مشخص می‌کند. بر اساس این تصویر می‌توان مشاهده کرد که کناره‌های این تبلت و لبه‌های آن به شکل منحنی طراحی شده است. همچنین حواشی کناری صفحه نمایش این تبلت جدید نیز در نوع خود قطور به نظر می‌رسد. علاوه بر آن یک دوربین جلو نیز در بخش بالایی این تبلت مشاهده می‌شود و در عمل وجود دوربین جلو در این محصول را تایید می‌کند.

تبلت G Pad 5

هنوز هیچ شواهدی مبنی بر زمان دقیق حضور تبلت G Pad 5 در بازار وجود ندارد اما به احتمال فراوان در ماه‌های آینده و تا پایان سال جاری میلادی شاهد معرفی و حضور آن در بازار خواهیم بود. علاوه بر آن قیمت این محصول نیز با توجه به این‌‌که هنوز به صورت رسمی توسط ال جی معرفی نشده، در حال حاضر نامعلوم است.

با توجه به اطلاعاتی که به آن‌ها اشاره شد شاید بتوان ادعا کرد که همچنان تنها رقیب اندرویدی تبلت‌های تولید شده توسط شرکت اپل یا همان آیپد در بازار، محصولات تولید شده توسط شرکت سامسونگ هستند. در واقع مشخصات تبلت جدید ال جی نشان می‌دهد که این محصول جدید نه برای رقابت در سطح بالا که برای حضور در رده‌ی میانی به بازار تبلت خواهد آمد. جایی که هم‌اکنون بسیاری از تبلت‌های تولید شده توسط شرکت‌های گم‌نام و صاحب‌نام در آن به رقابت با یکدیگر مشغول هستند.

بنابر تایید گوگل که در عمل مالک معنوی اندروید به شمار می رود در حال حاضر بیش از ۱۷۵ میلیون تبلت اندرویدی در سطح جهان وجود دارد که توسط این شرکت تایید و مجاز شمرده شده‌اند. باید اعتراف کرد که طیف گسترده‌ای از این تبلت‌ها را محصولات میان‌رده و پایین‌رده‌ تشکیل می‌دهد و تعداد محصولات پرچمدار در آن‌ها چندان قابل ذکر نیست.

به هر حال با توجه به میزان گستردگی بازار تلفن‌های هوشمند که کاربردهای بیشتری نسبت به تبلت‌ها دارند این موضوع چندان عجیب، غیر عای یا غیر قابل باور جلوه نمی‌کند. باید دید که حضور شرکت ال جی در بازار تبلت پس از یک وقفه‌ی نه چندان کوتاه به چه ترتیب رقم خواهد خورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید