شرکت پولاروید چاپگر قابل حمل برای چاپ تصاویر موبایل عرضه می‌کند - تکفارس 
شرکت پولاروید چاپگر قابل حمل برای چاپ تصاویر موبایل عرضه می‌کند - تکفارس 
شرکت پولاروید چاپگر قابل حمل برای چاپ تصاویر موبایل عرضه می‌کند - تکفارس 

شرکت پولاروید چاپگر قابل حمل برای چاپ تصاویر موبایل عرضه می‌کند

رضا حسینی
۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - 08:00
شرکت پولاروید

نام شرکت پولاروید احتمالا برای افرادی که سن و سالی از آن‌ها گذشته است نام آشنایی محسوب می‌شود. خبر تازه این است که این شرکت نام‌آشنا قصد دارد به زودی چاپگر جدیدی را به بازار عرضه کند.

پیش از پرداختن به چاپگر جدید شرکت پولاروید بهتر است توضیح مختصری در رابطه با ماهیت این شرکت فعال در عرصه‌ی عکاسی ارائه شود. حدود دو سال قبل حق امتیاز محصولات پولاروید که بسیاری از افراد پا به سن گذاشته با دوربین‌های چاپ عکس فوری آن خاطرات فراوانی دارند، در اختیار شرکت Impossible Project قرار گرفت. این شرکت هلندی در سال ۲۰۰۸ میلادی تاسیس شد و پس از تصاحب امتیاز پولاروید و به دست آوردن حق مالکیت معنوی تولیدات این شرکت اکنون دو سال است که با نام پولاروید اوریجینال (Polaroid Original) فعالیت می‌کند.

شرکت مذکور پیش از در اختیار گرفتن حق امتیاز پولاروید بر پروژه‌ی ساخت ابزاری کار می‌کرد که قادر بود تصاویر ثبت شده توسط گوشی‌های آیفون را به صورت فیلم دوربین‌های قدیمی پولاروید روی کاغذ مخصوص عکاسی چاپ کند. ابزار یاد شده اکنون پس از گذشت چند سال تکامل یافته و قرار است به زودی و تا پایان سال جاری میلادی در قالب چاپگری به نام آزمایشگاه پولاروید (Polaroid Lab) به بازار عرضه شود.

بنابر تایید شرکت پولاروید این چاپگر جدید پس از عرضه به بازار با قیمت ۱۰۰ دلار به فروش خواهد رسید و به غیر از فیلم SX-70 از تمام فیلم‌های قدیمی پولاروید پشتیبانی خواهد کرد. شکل ظاهری این چاپگر نیز تا اندازه‌ای به دوربین‌های قدیمی پولاروید شباهت دارد. ضمن آن‌که تصویر آماده و چاپ شده را به همان شکل کلاسیک و آشنای دوربین‌های پولاروید بیرون می‌دهد.

شرکت پولاروید

نحوه‌ی کار چاپگر جدید و قابل حمل شرکت پولاروید به این ترتیب است که شما ابتدا صفحه نمایش گوشی خود را بر روی محفظه‌ی بالایی این ابزار قرار می‌دهید و پس از صدور فرمان چاپ، تصویر چاپ شده‌‌ای از همان عکسی که روی گوشی خود انتخاب کرده و بر صفحه نمایش آن قرار گرفته است را از پایین چاپگر تحویل می‌گیرید. در واقع این چاپگر جمع و جور و قابل حمل به سه لنز مجزا مجهز شده است. پس از قرار گرفتن تصویر گوشی در محل مناسب لنزها از آن عکس گرفته و در نهایت چاپگر پولاروید عکس ثبت شده توسط آن‌ها را چاپ می‌کند.

در مجموع تنظیم صفحه نمایش گوشی روی این چاپگر در محل مناسب با اندکی دردسر همراه است و باید در انجام این کار تا حدی صبور و دقیق بود. علاوه بر آن به دلیل آن‌که این چاپگر قابل حمل تصاویر را به سبک فیلم دوربین‌های قدیمی پولاروید روی کاغذ چاپ می‌کند نباید انتظار داشت که تصاویر چاپی همان شفافیت و کیفیت نسخه‌ی اصلی موجود بر گوشی را داشته باشند. از سوی دیگر چون تصویر نهایی یک تصویر عکس‌برداری شده از تصویر نمایشگر گوشی شما است مسلما کیفیت آن پایین‌تر از تصویر اصلی خواهد بود.

به طور کل می‌توان ادعا کرد که احتمالا استفاده از چاپگر جدید پولاروید برای کسانی که با دوربین‌های قدیمی این شرکت خاطره دارند جذابیت بیشتری نسبت به کاربران جوان‌تر خواهد داشت.

شرکت پولاروید

بنابر تایید شرکت پولاروید چاپگر جدید و قابل حمل این شرکت برای کار با گوشی آیفون ۶ و نسخه‌های بالاتر از آن طراحی شده است و در عین حال با بسیاری از گوشی‌های اندروید نیز سازگار خواهد بود.

با این حال کاربران برای استفاده از این چاپگر باید اپلیکیشن اختصاصی پولاروید که با نام Polaroid Originals شناخته می‌شود را روی گوشی خود نصب کنند. به موجب نصب اپلیکیشن یاد شده آن‌ها می‌توانند به ویرایش تصاویر مورد نظر خود پیش از انجام عملیات چاپ بپردازند و مواردی نظیر رنگ تصاویر یا میزان شفافیت تصاویر را تغییر داده یا آن‌ها را اصلاح کنند. البته بسیاری از گزینه‌های قابل تنظیم برای ویرایش تصاویر هنوز در این اپلیکیشن وجود ندارد و شاید تا پیش از عرضه شدن رسمی این چاپگر به آن اضافه گردد.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که چاپگر قابل حمل شرکت پولاروید توسط یک درگاه میکرو یو اس بی شارژ می‌شود. بنابر ادعای سازندگان این چاپگر کاربران می‌توانند پس از هر بار شارژ به مدت یک ماه و بدون نیاز به شارژ مجدد از این چاپگر استفاده کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید