آخرین شایعات و جدیدترین اخبار پیرامون گوگل پیکسل ۴ - تکفارس 
آخرین شایعات و جدیدترین اخبار پیرامون گوگل پیکسل ۴ - تکفارس 
آخرین شایعات و جدیدترین اخبار پیرامون گوگل پیکسل ۴ - تکفارس 

آخرین شایعات و جدیدترین اخبار پیرامون گوگل پیکسل ۴

سید محمد معلمی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 19:31
آخرین شایعات و جدیدترین اخبار پیرامون گوگل پیکسل ۴ - تکفارس 

شاید بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به دنیای گوشی‌های هوشمند امروز به آیفون‌ها توجه داشته باشند ولی نباید فراموش کنیم که به زودی از پرچمدار بعدی گوگل به نام پیکسل ۴ رونمایی خواهد شد. در ساعات اولیه امروز، تصاویری از نمونه‌های مشکی و سفید رنگ پیکسل ۴ منتشر شدند. این اتفاق در حالی رخ داد که قبلاً هم ویدیویی عرضه شده بود که محصول آتی گوگل را به رنگ نارنجی نشان می‌داد و تعدادی از مشخصات فنی و امکانات آن را فاش می‌کرد.

به تازگی تاریخ رونمایی از مراسم گوگل فاش شده و حالا جزئیات بیشتری پیرامون تنظیمات و ویژگی Motion Sense پیکسل ۴ می‌دانیم.

تنظیمات متنوع Motion Sense  در پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال

طبق تیزرهای رسمی و ویدیوهای غیررسمی منتشر شده از پیکسل ۴، گوگل قابلیتی فراهم کرده تا کاربران با استفاده از ویژگی Motion Sense میان فایل‌های صوتی سوئیچ شوند و یا ساعت‌های هشدار را به حالت سکوت درآورند. حالا در ویدیوهایی که امروز دست به دست شده‌اند، اطلاعات بیشتری در این‌باره به دستمان آمده است.

اولاً اینکه، به نظر می‌رسد دارندگان پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال قادر خواهند بود Motion Sense را به طور کلی خاموش کنند اما اگر این ویژگی فعال بود، صاحب دستگاه می‌تواند از میان گزینه‌ها، آپشن‌های مدنظر خود را فعال و آن‌هایی که نمی‌خواهد را غیرفعال نماید که از جمله گزینه‌های موجود می‌توانیم به سوئیچ شدن میان فایل‌های صوتی یا بیصدا کردن زنگ‌های هشدار اشاره کنیم. در گزینه دوم، کاربران فقط کافی است دست خود را جلوی گوشی بگیرند تا تماس‌های دریافت را رد کرده و یا زنگ‌های هشدار را متوقف نمایند. در گزینه اول اما، مالک گوشی فقط کافی است با کشیدن دست در یک مسیر مشخص، فایل‌های صوتی در حال پخش را تغییر دهد.

دیگر گزینه همراه با Motion Sense عبارت است از reach to check phone. با این قابلیت، دارندگان پیکسل ۴ می‌توانند دست خود را روی نمایشگر بکشند تا آن را فعال کرده و ساعت، اعلانات و سایر اطلاعات کاربردی را مشاهده کنند.

پیکسل ۴ از زوایای مختلف

علاوه بر ویدیوی کوتاهی که تنظیمات Motion Sense را نشان می‌دهد، کلکسیونی از تصاویر منتشر شده از پیکسل ۴ را می‌توانیم از زوایای مختلف ببینیم. اولین عکس‌های موجود در گالری پایین دال بر وجود یک نمایشگر بزرگ با حاشیه‌های بسیار باریک در کناره‌ها، نوار مشکی ضخیم در بالا و نسبتاً باریک در پایین پرچمدار آتی گوگل هستند. یکی از این تصاویر نمایی نزدیک از گوشی را نشان می‌دهد که گوگل می‌گوید در آن قسمت اسپیکر، سنسور مربوط به تشخیص چهره (رقیب Face ID اپل)، پروژه رادار Soli و دوربین سلفی جای خواهند گرفت.

نمونه مشاهده شده از پیکسل ۴ به رنگ مشکی است که همان‌طور که قبلاً دیده بودیم، در سمت راست آن یک دکمه پاور نسبتاً بزرگ به همراه دکمه کاهش و افزایش صدا به چشم می‌خورد. در سمت مخالف اما، محل قرار دادن سیمکارت حضور دارد. جنس فریم پرچمدار آتی گوگل پلاستیکی خواهد بود که به نوعی یادآور فریم پیکسل ۲ است. تکمیل کننده امکانات این چارچوب پلاستیکی، پورت USB-C، اسپیکرهای استریو و میکروفون خواهند بود.

تاریخ معرفی و عرضه پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال

انتظار می‌رود گوشی‌های سری پیکسل ۴ در تاریخ ۱۵ اکتبر و طی یک همایش معرفی شوند. ضمن اینکه پیش سفارش این دستگاه نیز بلافاصله پس از پایان مراسم آغاز خواهد شد هرچند مشتریان از تاریخ ۲۵ اکتبر به بعد می‌توانند دستگاه مدنظرشان را دریافت کنند.

متأسفانه فعلاً قیمت دقیق پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال را نمی‌دانیم ولی گوگل اقرار کرده که نتوانسته گوشی‌های سری پیکسل ۳ را آن‌طور که انتظار داشت بفروشد و مجبور شده تخفیفات زیادی را در نظر بگیرد تا مشتریانی را به سمت محصولاتش جذب کند. بر این اساس، هنوز مشخص نیست قیمت محصولات آتی گوگل چگونه خواهد بود اما با شرایط فعلی خیلی بعید است که گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال را بیشتر از پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال قیمت‌گذاری نماید. لازم به ذکر است که دو پرچمدار فعلی کمپانی مالک اندروید به ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار ارزش دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید