ویژگی جدید گوگل پیکسل ۴ به وسیله یک ویدیو فاش شد - تکفارس 
ویژگی جدید گوگل پیکسل ۴ به وسیله یک ویدیو فاش شد - تکفارس 
ویژگی جدید گوگل پیکسل ۴ به وسیله یک ویدیو فاش شد - تکفارس 

ویژگی جدید گوگل پیکسل ۴ به وسیله یک ویدیو فاش شد

سید محمد معلمی
۸ مرداد ۱۳۹۸ - 15:30
ویژگی جدید گوگل پیکسل ۴ به وسیله یک ویدیو فاش شد - تکفارس 

گوگل امروز ویدیویی منتشر کرد و در آن ویژگی‌های جدیدی که قرار است به پرچمدار بعدی خود بیاورد را نشان داد.

به عنوان اولین قابلیت، گوگل می‌خواهد سنسور Soli تشخیص حرکت را در گوشی پیکسل ۴ قرار دهد. این حسگر به موبایل کمک خواهد کرد تا جابه‌جایی‌های کوچک مانند حرکات دست را در اطراف خود حس کند. به این ترتیب، کاربران می‌توانند از این فناوری بهره ببرند تا آهنگ‌های بعدی را پخش کنند، زنگ‌های هشدار را به زمان دیگری موکول نمایند و یا زنگ‌های تماس را روی حالت بیصدا قرار دهند. برای انجام این کار فقط کافی است مانند ویدیو، دست خود را تکان دهیم. لازم به ذکر است که این قابلیت تنها در برخی کشورهای منتخب فعال خواهد بود.

گوگل در سال ۲۰۱۵، برای نخستین بار پروژه Soli را در کنفرانس I/O خود معرفی کرد. این فناوری نوعی سنسور دارد که با استفاده از رادارها می‌تواند حرکات دست انسان‌ها را تشخیص دهد. برای اینکه کارایی آن را بهتر متوجه شوید، فکر کنید سنسوری این توانایی را دارد تا اتفاقاتی که در فاصله چند میلی‌متری رخ می‌دهد را با سرعت و دقت بالا شناسایی کند. گوگل همچنین وسیله‌ای طراحی کرده که با استفاده از شیوه‌های حرکتی خاص می‌توان فعالیت‌هایی را انجام داد. این فناوری که Motion Sense نام دارد، اگرچه به تعدادی حرکت محدود است ولی به مرور زمان پیشرفت می‌کند به طوری که اگر گوگل کدهای برنامه‌نویسی آن را منتشر نماید، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود از امکانات Motion Sense بهره ببرند.

 

کمپانی مالک اندروید همچنین، در گوشی پیکسل ۴ از نوعی تکنولوژی تشخیص چهره استفاده کرده تا انجام این فرآیند را سریع‌تر کند. سنسور Soli در اینجا هم فعالیت خواهد داشت زیرا موارد لازم برای تشخیص چهره را روشن خواهد کرد و تشخیص خواهد داد که آیا شما می‌خواهید قفل گوشی را باز کنید یا خیر. بنابراین اگر سنسور و الگوریتم‌های مربوطه شما را شناسایی کردند، قفل موبایل باز خواهد شد بر این اساس دیگر نیازی نیست که حتماً دستگاه را بردارید و صورت خود را روبه‌روی نمایشگر آن قرار دهید.

گوگل به این موضوع هم اشاره کرده که سنسور Soli فقط در گوشی کار خواهد کرد و هیچ اطلاعاتی را از کاربران به سایر سرویس‌های او ارسال نمی‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید