امکان دارد که آیفون‌ جدید از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی ننماید - تکفارس 
امکان دارد که آیفون‌ جدید از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی ننماید - تکفارس 
امکان دارد که آیفون‌ جدید از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی ننماید - تکفارس 

امکان دارد که آیفون‌ جدید از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی ننماید

مسلم رفیعی
۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - 13:00
امکان دارد که آیفون‌ جدید از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی ننماید - تکفارس 

با در نظرگرفتن فاصله زمانی کمتر از ۲۴ ساعت تا پرده‌برداری از آیفون ۱۱ یا هر آنچه که ممکن است نامیده شود، دو منبع معتبر مرتبط با شایعات اپل، از پیش‌بینی‌های خود مبنی بر اینکه آیفون‌های جدید از قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس بهره می‌برند، دست کشیده‌اند. این شایعه اذعان می‌کرد که گوشی‌های جدید اپل باعث می‌شوند تا AirPod‌های این گوشی هوشمند، به‌طور بی‌سیم شارژ شوند.

تحلیلگر اپل، مینگ چی کاو (Ming-Chi Kuo) هنوز کاملاً نمی‌گوید که این ویژگی حذف شده است اما اظهار می‌دارد که امکان تغییر این قابلیت وجود دارد، زیرا بازدهی شارژ این گوشی ممکن است که نیازهای اپل را برآورده نسازد. مارک گورمن (Mark Gurman) از خبرگزاری بلومبرگ خیلی‌زود سخنان کاو را تأیید کرد و گفت که او نیز همین حرف را شنیده است و به نظر می‌رسد که قابلیت backside charging عملی نباشد.

در این صورت، این اولین بار نیست که اپل با استاندارد‌سازی شارژ بی‌سیم مشکل داشته باشد. اپل در بهار امسال نیز از بابت تأخیرهای متعدد و درنهایت لغو قابلیت AirPower ناکامی‌هایی را تجربه کرد. این حرکت نقطه‌مقابل اقدام رقبای برتر این شرکت، یعنی سامسونگ و هوآوی بود، زیرا آن‌ها این ویژگی را در تلفن‌های پرچمدار خود گنجانده بودند.

راندمان شارژ مهم است، اگر انتظار رود که کاربران بتوانند در یک دوره زمانی کوتاه، دو دستگاه اپل را به هم متصل کرده و این دو گجت به طور مفیدی یکدیگر را شارژ نمایند، آنگاه باید بازدهی شارژ این دو دستگاه بالا باشد، مخصوصاً وقتی که صحبت از پرت‌کردن انرژی از طریق هوا باشد.

به‌طور کلی، شارژ بی‌سیم نسبت به شارژ باسیم، از لحاظ سرعت بسیار عقب مانده است، به همین دلیل است که پیش‌بینی دیگر کاو بیشتر منطقی به‌نظر می‌رسد، او می‌گوید که طبق گفته‌ها، این دو آیفون رده‌بالا به‌همراه شارژر سریع ۱۸W USB C (و احتمالاً یک کابل تبدیل USB C به Lightning) به جای شارژر آهسته ۵W که پیش‌تر اپل به‌خاطر آن مسخره شده بود، عرضه خواهند شد. او همچنین می‌گوید که جانشین ارزان قیمت آیفون XR، با همان فناوری شارژ آهسته عرضه خواهد شد.

شایان ذکر است که کاو تنها کسی نیست که آیفون‌های جدید را به‌همراه شارژ بی‌سیم معکوس پیش‌بینی می‌کرد و بنابراین او تنها شخصی نخواهد بود که احتمالاً مرتکب اشتباه شود. همان‌طور که پیش‌تر اعلام کردیم؛ دو تحلیلگر بلومبرگ و وبلاگ ژاپنی Macotakara نیز همین را پیش‌بینی کرده‌اند. اپل ممکن است که یک شرکت قدرتمند باشد، اما لزوماً نمی‌تواند یک روز قبل از عرضه محصولاتش، یک ویژگی وابسته به سخت‌افزار را از تلفن‌های خود حذف نماید. این تصمیم احتمالاً ماه‌ها پیش گرفته شده و همین ممکن است که مدت زمان تأثیر شایعات بر ما را مشخص سازد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید