بنرهای تبلیغاتی ترامپ در فیس‌بوک بلاک شدند - تکفارس 
بنرهای تبلیغاتی ترامپ در فیس‌بوک بلاک شدند - تکفارس 
بنرهای تبلیغاتی ترامپ در فیس‌بوک بلاک شدند - تکفارس 

بنرهای تبلیغاتی ترامپ در فیس‌بوک بلاک شدند

علی اسکندری
۶ شهریور ۱۳۹۸ - 22:31
بنرهای تبلیغاتی ترامپ در فیس‌بوک بلاک شدند - تکفارس 

همه از رسوایی فیس‌بوک خبر داریم. این شرکت با فروش اطلاعات شخصی کاربران در صدد کسب درآمد بود که خوش‌بختانه با کمک سازمان‌های مختلف جلوی این کار گرفته شد. اما انگار آژانس‌های تبلیغاتی دست از سر این شبکه اجتماعی برنمی‌دارند و می‌خواهند محتوایی مطابق با علاقه‌مندی کاربران را در فیس‌بوک منتشر نماید. شاید بپرسید که این تبلیغات چه ضرری می‌توانند داشته باشند؟ پاسخ ساده است؛ به‌لطف تبلیغات ترامپ دوباره می‌تواند به رئیس جمهور آمریکا تبدیل شود و نظر بسیاری از مردم را به‌سمت خود جلب نماید. تمام این کارها نیز فقط با تبلیغات در فیس‌بوک انجام خواهند شد. اما خوش‌بختانه این غول شبکه‌های اجتماعی اجازه چنین کاری را به ترامپ نداده است.

Epoch Times یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های تبلیغاتی سیاسی و نشریه‌ای آنلاین فعال در حوزه سیاست محسوب می‌شود که فعالیت گسترده‌ای در دنیای مجازی دارد. از طرفی این آژانس کمپین انتخاباتی ترامپ را مدیریت می‌نماید. اخبار حاکی از آن هستند که شبکه‌ اجتماعی محبوب فیس‌بوک صفحه Epoch Times را مسدود کرده است. این نشریه آنلاین خرید جایگاه‌های مختلف در صفحه‌های گوناگون خریداری می‌کرده و سپس در آن پست‌هایی مربوط به ویژگی‌ها و خوبی‌های ترامپ انتشار می‌داده. این فعالیت شفافیت را در فیس‌بوک – که به‌تازگی نیز جریمه میلیارد دلاری را قبول کرده است – به خطر می‌اندازد. پیش از این‌ها نشریه Epoch Times برای خرید جایگاه‌های فیس‌بوک مبلغی در حدود ۲ میلیون دلار را به این شرکت پرداخت کرده تا با انتشار بنرها و پست‌های تبلیغاتی از دونالد ترامپ حمایت کند. اما این نشریه استراتژی خود تغییر داد و اقدام به ساختان صفحات گوناگون در فیس‌بوک کرد و در آن‌ها با مبلغی بسیار کم‌تری اقدام به انتشار پست‌های تبلیغاتی خود نمود. در این پست‌های کارهای خوب ترامپ، سیاست‌های بی‌نظیر او برای مردم آمریکا و برنامه‌های آینده این سیاست‌مدار ۷۰ ساله درج می‌شد. اما فیس‌‌بوک هم صفحه اصلی Epoch Times را بسته است و هم صفحات دیگر را با الگوریتم هوش مصنوعی جدید خود برای همیشه مسدود کرده است. این دقیقا همان کاری‌ست که با صفحات روسیه و کشورهای دیگر نیز که در حال تبلیغ سیاست‌های خود بودند، انجام شده بود. این الگوریتم هوش مصنوعی در واقع برای مبارزه با اخبار دروغین (Fake News) ساخته شده است که از چندی پیش کار خود را آغاز نمود. از آن زمان شاهد اخبار دروغین کم‌تری در فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی مربوط به این شرکت میلیارد دلاری هستیم. اما قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود. در حقیقت نشریه NBC News تحقیقی در این مورد انجام داده است که به‌وضوح نشان می‌دهد که مجله آنلاین Epoch Times برای گروه چینی است که ارتباطات مستقیمی با دولت چین دارند. از آن‌جا که همین گروه کمپین تبلیغاتی رئیس جمهور فعلی چین را برعهده داشت. ترامپ به‌سرعت از موضوع مسدود شدن نشریه Epoch Times باخبر شد و به‌نظر می‌رسد کمپین‌های تبلیغاتی خود را برای انتخابات ۲۰۲۰ به آژانس و نشریه‌های دیگری سپرده است. در نتیجه هنوز این تهدید وجود دارد که ممکن است مردم آمریکا تحت تاثیر این بنرها و پست‌ها قرار بگیرند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با فعالیت آژانس‌های تبلیغاتی و شرکت‌های شخص سوم در فیس‌بوک موافق هستید؟ آیا از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید؟ نظر شما در مورد بنرهای تبلیغاتی سیاسی در دنیای دیجیتال چیست؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید