دارک مود به اپلیکیشن فیسبوک می آید - تکفارس 
دارک مود به اپلیکیشن فیسبوک می آید - تکفارس 
دارک مود به اپلیکیشن فیسبوک می آید - تکفارس 

دارک مود به اپلیکیشن فیسبوک می آید

سجاد اسدی
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - 21:03
دارک مود به اپلیکیشن فیسبوک می آید - تکفارس 

بررسی در کدهای اپلیکیشن فیسبوک نشان داده که قرار است تا دارک مد به این برنامه اضافه شود.

تا سال‌ها ظاهر سفید رنگ در تلفن‌های همراه و دستگاه‌های دسکتاپ به عنوان رنگ غالب در طراحی‌ها استفاده شده است. دلیل خوبی هم برای این امر وجود دارد؛ این رنگ به شدت تمیز، ساده و بی آلایش است. در عین حال، رنگ سفید شرایط را برای خودنمایی سایر رنگ‌ها فراهم می‌کند. با این وجود گاهی ممکن است که این طراحی روشن و سفید، شب‌ها برای چشم‌هایمان آزار دهنده باشد. به همین دلیل است که بسیاری از توسعه‌دهندگان در تلاشند تا ویژگی دارک مد را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند.

اپلیکیشن بزرگ بعدی که قرار است به دارک مد روی بیاورد، اپلکیشن فیسبوک است. این شرکت برای مسنجر خود تم سیاه رنگ و تاریک را پیش‌تر در همین سال عرضه کرده که به نظر می‌رسد همان طراحی به اپلیکیشن فیسبوک هم خواهد رفت. در همین حال باید اشاره کرد که فیسبوک قول اضافه کردن این گزینه را یک سال پیش داده و عجیب است که اتمام این مسئله تا این حد طول کشیده است.

گسترش دارک مد در اپلیکیشن اندروید فیسبوک به خوبی در حال انجام است، هرچند به نظر می‌رسد عرضه عمومی‌ تا چند ماه آتی به طول بیانجامد. مدرک وجود دارک مد توسط جین مانچون وانگ (Jane Manchun Wong) ارائه شد. وی پیش از این هم موفق شده بود تا ارتقاءهای دیگری را در اپلیکیشن فیسبوک و مسنجر آن کشف کند.

جین در این‌باره گفت:

اخیراً موفق شدم با بررسی کد‌های بنیادی فیسبوک به نسخه عرضه نشده دارک مد در اپلیکیشن موبایلی فیسبوک برسم که نشان می‌داد فیسبوک قرار است ویژگی دارک مد را که مدت‌ها پیش قول آن را داده بود، به زودی عرضه کند. دارک مد در مراحل ابتدایی ارتقاء و گسترش است. تاکنون تنها بخش‌های مشخصی از اپلیکیشن قابلیت پوشش ویژگی دارک مد را دارا هستند. برای مثال می‌توان به نحوه نمایش متن‌های تیره رنگ با پس‌زمینه تاریک و بالعکس اشاره کرد.

با توجه به سابقه مشاهده شده از فیسبوک در عرضه ویژگی‌های جدید، دارک مد باید برخی بررسی‌های داخلی را طی کرده و سپس توسط برخی از کاربران فیسبوک نیز بررسی شود تا پس از حل شدن تمامی‌ مشکلات به مرحله عرضه جهانی برسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید