راه‌کارهای کره جنوبی در رابطه با فناوری ۵G - تکفارس 
راه‌کارهای کره جنوبی در رابطه با فناوری ۵G - تکفارس 
راه‌کارهای کره جنوبی در رابطه با فناوری ۵G - تکفارس 

راه‌کارهای کره جنوبی در رابطه با فناوری ۵G

مسلم رفیعی
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - 12:30
راه‌کارهای کره جنوبی در رابطه با فناوری ۵G - تکفارس 

آخرین اطلاعات مربوط به معرفی شبکه ۵G در کره جنوبی، بینشی تازه را از آنچه که می‌تواند یک عرضه موفقیت آمیز را ممکن سازد، به دست می‌دهد. یک متخصص در زمینه اتصالات تلفن همراه، دیدگاه خود را در مورد درس‌هایی که سایر کشورها مانند انگلستان، می‌توانند از کره جنوبی بیاموزند، به اشتراک گذاشت. بریتانیا در زمینه فناوری ۵G، برنامه‌های بلندپروازانه‌ای را در سر دارد.

اساساً، کره جنوبی اولین کشوری است که ۵G را در مقیاسی بزرگ، راه‌اندازی کرده است. کارشناسانی که به موفقیت این کشور در فناوری ۵G باور دارند، می‌گویند که کره جنوبی با اتخاذ استراتژی‌های تهاجمی، موفق به این کار شده است.

فردریک جانجرمن (Fredrik Jungermann)، از شرکت تجزیه‌وتحلیل داده‌های تلفن همراه Tefficient، توضیح می‌دهد:

این جمله وجود دارد؛ آن را بساز و آن‌ها خواهند آمد. این همان کاری است که کره‌ای‌ها در رابطه با شبکه ۵G انجام می‌دهند. آن‌ها مانند اپراتورهای بریتانیا نیستند. کره‌ای‌ها در مبحث انجام کارها و صرفه‌جویی در سرمایه، کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. آن‌ها واقعاً در حال ایجاد این فناوری جدید هستند و به سرعت هرچه بیشتر، پول خرج می‌کنند و ما می‌توانیم ثمره زحمت آن‌ها را مشاهده کنیم.

در زمان آغاز خدمات در فروردین‌ماه (آوریل)، اشتراک‌ها با اندکی کمتر از ۶،۰۰۰ ترابایت، شروع شدند. آخرین آمار وزارت علوم و فناوری اطلاعات کره جنوبی نشان می‌دهد که در خردادماه (ژوئن)، این آمار پنج برابر افزایش یافته و به بیش از ۳۰،۰۰۰ ترابایت داده رسیده است. استفاده از شبکه ۵G، برای اولین بار داده‌های استفاده شده از طریق شبکه ۴G را از دی‌ماه سال ۹۷ (ژانویه) کاهش داده است. بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که سرویس‌های ویدیویی، در حال انتقال به شبکه ۵G هستند و داده‌های مورد استفاده آن‌ها، بیش از نیمی از ترافیک مورد استفاده در شبکه ۴G را، به خود اختصاص می‌دهد.

جانجرمن از سرعت‌عمل کره‌ای‌ها شگفت زده شده است. وی گفت:

اپراتورهای کره‌ای با موفقیت توانسته‌اند مزایای ۵G را برای مشتریان بیان نمایند. حتی اگر این فناوری گران‌تر نیز باشد، بازهم کاربران، آن را خریداری خواهند کرد.

 طبق گفته‌های جانجرمن؛ کسی که در اواسط تیرماه (ژوئیه) جهت بازدید از صنعت ۵G و نمایشگاه‌های سه اپراتور کره‌ای، به این کشور سفر کرده بود، نحوه عرضه ۵G از طریق طرح‌های محدود و نامحدود انجام می‌پذیرد. یک طرح محدود ۵G، حدود ۳۷٫۵۰ پوند در هر ماه هزینه خواهد داشت. طرح‌های نامحدود نیز ماهیانه، قیمتی در حدود ۵۴٫۵۰ پوند دارند.

به گفته جانجرمن، مدل قیمت‌گذاری کره‌ای‌ها توانسته است که کار خود را به‌درستی انجام دهد. وی در ادامه گفت:

من فکر می‌کنم که استراتژی‌های قیمتی این کشور، در سطح مطلوبی قرار داشته باشند. KT، یکی از اپراتورها، قیمت‌گذاری را هوشمندانه انجام داده است. اپراتورهای این کشور بین ۵G و نامحدود بودن، یک علامت مساوی قرار داده‌اند. آن‌ها قصد دارند تا یک طرح واقعاً نامحدود را به همراه ۵G، معرفی نمایند. اپراتورهای کره‌ای در مجموع، چهار برنامه ۵G دارند. سه‌مورد از این برنامه‌ها، نامحدود هستند و شرکت‌های مخابراتی هیچ برنامه‌ای جهت افزایش سرعت، به فراتر از محدودیت‌ها، ندارند. این کار می‌تواند خبر خوبی باشد. از آنجا که طرح‌های نامحدود، گران‌تر هستند، بنابراین درآمد کل را نیز افزایش می‌دهند. افرادی که به ۵G علاقه‌مند هستند، به احتمال زیاد، طرح‌های مورد استفاده خود را ارتقاء خواهند داد.

در مورد این سوال که چه چیزی باعث نفوذ ۵G می‌شود، جانجرمن این مسئله را همانند قضیه مرغ و تخم‌مرغ می‌داند. آیا این ۵G است که طرح‌های نامحدود را هدایت می‌کند یا اینکه طرح‌های نامحدود هستند که ۵G را هدایت می نمایند؟ وی می‌گوید:

این قضیه مهم نیست، در هر دو حالت، این موضوع به اپراتورها کمک می‌کند تا فناوری ۵G خود را به فروش برسانند.

فقط قیمت نیست که مانعی برای جذب مشتری است. حداقل در ابتدا، تبلیغات بد بخشی از معمای چگونگی فروش بهتر شبکه ۵G بود. جانجرمن اظهار می‌کند:

مقدار کمی از احساسات منفی، در رسانه‌های کره‌ای پدیدار شده بود. بعضی‌ها می‌گفتند که این روند به پایان خود رسیده است، اما آن‌ها اکنون می‌دانند که چنین اتفاقی نیافتاده و همچنین بخشی از آن‌ها، از خریداران این فناوری به حساب می‌آیند.

با این وجود، کره جنوبی موفق شد که تا ۱۰ تیر ۱۳۹۸ (اواخر ژوئن)، به ۱٫۳ میلیون مشترک ۵G دست یابد و این مهر تأییدی بود بر اوج گرفتن این فناوری. آخرین شایعات از مطبوعات تجاری کره‌ای بیانگر این است که در حال حاضر، شبکه ۵G حدود دو میلیون نفر کاربر فعال دارد. این اخبار هنوز توسط مقامات رسمی این کشور، تأیید نشده است.

جانجرمن در ادامه گفت:

با توجه به پوشش محدود شبکه ۵G، این مقدار استفاده بسیار چشمگیر است. داده‌های زیادی از طریق شبکه ۵G ردوبدل می‌شوند.

آمارها نشان می‌دهد که تنها سه‌ماه پس از راه‌اندازی این فناوری، نفوذ آن به ۶ درصد از کل داده‌های تلفن همراه این کشور، رسیده است. این مقدار قابل توجه است، زیرا ۵G تنها ۲ درصد از مشترکین را به خود اختصاص می‌دهد.

موفقیت کره جنوبی در معرفی ۵G، پس از سلطه این کشور بر شبکه ۴G حاصل شده است. جانجرمن، فناوری ۴G این کشور را بهترین شبکه حال حاضر جهان می‌نامد و می‌گوید که همه آزمایشات، این مهم را تأیید می‌نمایند.

دولت کره در حال تثبیت جایگاه خود به عنوان پیشرو فناوری‌های ارتباطی است و در این رابطه سعی می‌کند تا مشترکان بیشتری را به شبکه ۵G، جذب نماید. جانجرمن این چنین برداشت می‌کند که:

تسلط این کشور بر فناوری ۵G، جای تعجب ندارد. کره جنوبی یک کشور بلندپرواز است. آن‌ها هدف خود را، داشتن سهم ۲۰ درصدی از بازارهای جهانی، در نظر گرفته‌اند، به عنوان مثال، کره‌ای‌ها قصد دارند تا این مهم را از طریق تجهیزات شبکه، به دست آورند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید