سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ دو روز دیگر رونمایی خواهد شد - تکفارس 
سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ دو روز دیگر رونمایی خواهد شد - تکفارس 
سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ دو روز دیگر رونمایی خواهد شد - تکفارس 

سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ دو روز دیگر رونمایی خواهد شد

بهنام خدابخشی
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - 20:02
سنسور دوربین

اکنون دوره‌ی سنسورهای دوربین Quad Bayer filter برای گوشی‌های هوشمند فرا رسیده است. پس از اینکه برخی گوشی‌های هوشمند با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در بازار عرضه شدند، گوشی‌های سری Realme و Redmi به زودی سنسور دوربین ۶۴ مگاپیکسلی را معرفی خواهند کرد اما این پایان کار نیست.

بخش دوربین گوشی‌های سامسونگ تصمیم دارد تا یک سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را در تاریخ ۱۲ آگوست به بازار عرضه نماید. ماه گذشته شایعاتی مبنی بر ورود نسل جدید گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ انتشار یافته بود که به نظر با این شرایط در زمان‌بندی عرضه‌ی این سری تجدیدنظر خواهد شد. در طی دو روز گذشته، یکی از افشاگران مشهور، تصاویری به صورت اسلاید از یک خط تولید داخلی به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد، کمپانی شیائومی تصمیم دارد تا از سنسور ISOCELL سامسونگ در Mi Mix 4 استفاده کند.

در صورتی که شیائومی به جدول زمان‌بندی خود به منظور عرضه‌ی سری Mix خود پای‌بند بماند، در سال جاری میلادی اولین گوشی هوشمند با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی، حداقل در چین رونمایی خواهد شد. اکنون نمی‌دانیم با چه ابعادی در سنسور روبرو خواهیم شد اما این موضوع را می‌دانیم که سامسونگ تصمیم دارد تا تنها در طی سه روز کوتاه از جزئیات این ماژول دوربین پرده‌برداری نماید. مدت زمان زیادی است که جنگ بر سر سنسورهای دوربین چند مگاپیکسلی به اتمام رسیده ولی اکنون رقابت جدیدی بر سر دوربین‌هایی با یک آرایش چهارگانه در ماژول دوربین ایجاد شده است.

سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به طور معمول با وضوح ۲۷ مگاپیکسل، در واحد پیکسل، عکس‌برداری خواهد کرد. اکنون مشخص نیست که آیا شما واقعا می‌توانید با کیفیت ۱۰۸ مگاپیکسل (رزولوشن حیرت‌انگیز ۱۲۰۳۲x9024 پیکسل) تصویر برداری نمایید یا خیر؟!  شاید با استفاده از حالت Pro اپلیکیشن دوربین بتوانید این کیفیت را فراهم کنید، اما به نظر نباید چنین کاری را انجام بدهید. اساسا سنسورهای Quad Bayer به این منظور طراحی شده‌اند تا بتوانید با ۱/۴ رزولوشن اصلی دوربین، عکس‌برداری نمایید ولی به جای آن به میزان ۴ پیکسل، جزئیات بیشتری از فضای اطراف در قالب عکس دریافت نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید