تغییر مسئولیت مدیر بخش تکنولوژی تسلا - تکفارس 
تغییر مسئولیت مدیر بخش تکنولوژی تسلا - تکفارس 
تغییر مسئولیت مدیر بخش تکنولوژی تسلا - تکفارس 

تغییر مسئولیت مدیر بخش تکنولوژی تسلا

سید محمد معلمی
۴ مرداد ۱۳۹۸ - 20:30
تغییر مسئولیت مدیر بخش تکنولوژی تسلا - تکفارس 

جی بی استرائوبل (JB Straubel) که ۱۵ سال مسئول بخش تکنولوژی شرکت تسلا بود، قرار است به زودی این پست را ترک کند. با اعلام ایلان ماسک، استرائوبل به عنوان مشاور ارشد فعالیت خواهد کرد و همچنان در این شرکت حضور خواهد داشت. لازم به ذکر است که این اخبار در حالی منتشر شده‌اند که اخیراً مشخص شده تسلا در دومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۹ حدود ۴۱۰ میلیون دلار ضرر کرده است.

جی بی استرائوبل در تماسی تلفنی به خبرگزاری‌ها گفت:

من تسلا را ترک نخواهم کرد. فقط می‌خواستم مطمئن باشم که مردم شرایط را درک می‌کنند و کنار رفتن من از بخش مدیریت تکنولوژی را دلیل بر ضعف تیم تسلا نمی‌دانند

ایلان ماسک هم در این‌باره گفت:

از تلاش‌های جی بی استرائوبل تشکر می‌کنم زیرا او در پیشرفت و توسعه تسلا نقش کلیدی داشت. اگر ما در سال ۲۰۰۳ از حضور او بهره‌مند نبودیم، به واقع امروز تسلایی وجود نداشت

درو باگلینو (Drew Bagnilo)، قرار است مسئولیت استرائوبل را به عهده بگیرد ولی مشخص نیست که آیا او رسماً مدیر بخش تکنولوژی تسلا خواهد شد یا خیر. باگلینو می‌گوید:

فقط باید بگویم که به عهده گرفتن پست مدیریت تکنولوژی یک مسئولیت بسیار سنگین به شمار می‌رود

زمانی که ایلان ماسک در اوایل سال‌های هزاره دوم میلادی در شرکت استارتاپی تسلا که توسط مارتین ابرهارد (Martin Eberhard) و مارک تارپنینگ (Marc Tarpening) راه‌اندازی شده بود اولین سرمایه‌گذاری‌ها را انجام داد، استرائوبل به این کمپانی پیوست. از آن زمان تا کنون، او و ماسک یک‌دیگر را بنیان‌گذار تسلا معرفی می‌کنند.

پس از بازنشستگی دیپاک آهویا (Deepak Ahuja) و کنار رفتن از پست مدیریت مالی تسلا در ماه ژانویه، استرائوبل دومین مدیر این شرکت به حساب می‌آید که از مقام خود کنار می‌رود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید