ضرر ۱۳ میلیون دلاری گوگل - تکفارس 
ضرر ۱۳ میلیون دلاری گوگل - تکفارس 
ضرر ۱۳ میلیون دلاری گوگل - تکفارس 

ضرر ۱۳ میلیون دلاری گوگل

امیر عسگری
۳ مرداد ۱۳۹۸ - 18:30
ضرر ۱۳ میلیون دلاری گوگل - تکفارس 

غول موتور جستجو، گوگل، با یک ضرر ۱۳ میلیون دلاری بخاطر اتفاقی که ۹ سال پیش رخ داد و گفته می‌شود میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده مواجه شده است.

اندروید مارکت روز دوشنبه گزارشی منتشر کرد که طبق آن گوگل در سال ۲۰۱۰ درگیر یک برنامه جاسوسی (Wi-Spy) شد که در آن ماشین‌هایی که برای جمع‌آوری نمای خیابان گوگل مپ فعالیت می‌کردند اطلاعات شخصی، ایمیل‌ها و پسوورد افراد را از طریق شبکه‌های وای‌فای رمزنگاری نشده خانه‌ها جمع‌آوری می‌کردند.

درحالی که یک قاضی در سن‌فرانسیسکو در حال انجام اقدامات نهایی برای این پرونده است، گوگل ۱۳ میلیون دلار را بین گروه‌های حمایت از حریم خصوصی مصرف‌کننده تقسیم خواهد کرد.

طبق گزارش به غیر از ۲۰ شاکی که بعنوان خواهان در این دعوی حضور داشتند هیچ کدام از کسانی که به نوعی در رابطه با این اتفاق دچار مشکل شده‌اند غرامتی دریافت نخواهند کرد.

علاوه بر این گوگل اعلام کرده هر داده‌ای را که این شرکت از طریق Wi-Spy بدست آورده است از بین خواهد برد و برای محافظت بهتر حریم خصوصی با مردم همکاری خواهد کرد. ۱۳ میلیون دلار برای گوگل حتی به اندازه یک ششم درآمد روزانه شرکت اصلی یعنی آلفابت نخواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید