الگویی شیرین؛ وقتی خواب کودک روی پتو به تصویر کشیده می‌شود - تکفارس 
الگویی شیرین؛ وقتی خواب کودک روی پتو به تصویر کشیده می‌شود - تکفارس 
الگویی شیرین؛ وقتی خواب کودک روی پتو به تصویر کشیده می‌شود - تکفارس 

الگویی شیرین؛ وقتی خواب کودک روی پتو به تصویر کشیده می‌شود

سجاد اسدی
۳۱ تیر ۱۳۹۸ - 15:54
الگویی شیرین؛ وقتی خواب کودک روی پتو به تصویر کشیده می‌شود - تکفارس 

سئونگ لی (Seung Lee) الگوی خواب یک سال اول کودکش را به شکلی قابل‌لمس بر روی یک پتوی بافتنی طراحی کرده است.

لی اطلاعات خواب کودکش را به صورت دستی و با استفاده از نرم‌افزار بیبی کانکت (Baby Connect) جمع‌آوری و سپس داده‌ها را با بهره‌گیری از جاوااسکریپت و پایتون به الگوهای بافتنی بصری تبدیل کرده است. او سپس یک ابزار مروگر محور، مبتنی بر HTML و جاوااسکریپت ساخت تا به کمک این ابزار بتواند رنگ کوک‌های بافته شده را تشخیص دهد. نتیجه این خلاقیت، پتوی زیبایی با الگوهای خواب بود؛ یک اثر زیبا که داستان روزمره کودک و والدینش در طی سال اول زندگی نوزاد را به تصویر می‌کشد.

این پتو که اندازه ۴۲ در ۴۵ اینچی دارد؛ از ۱۸۵ هزار کوک به وجود آمده و ساخت آن توسط لی به مدت سه ماه طول کشیده است. هر ردیف از این کوک‌ها یک روز را نشان می‌دهد و مشخصاً، ردیف ابتدایی نمایان‌گر روزی است که نوزاد متولد شده و ردیف پایانی، روز تولد یک سالگی کودک است. هر کوک به طور تقریبی نزدیک به شش دقیقه را نشان می‌دهد. اگر کوک‌ها به رنگ خاکستری باشند، نشان‌گر این هستند که کودک خواب بوده و همچنین رنگ آبی هم نمایان‌گر بیداری کودک است. جهت خوانش کوک‌های این پتو نیز از سمت چپ به راست است.

لی در توییتر خود نوشت:

هیچ چیز زیباتر از این نیست که ببینی دیگران، آن چیزی که خلق کرده‌ای را دوست دارند.

لی گفته که تغییرات ایجاد شده در بخش پایانی الگوی طراحی شده، نشان‌گر تغییر ساعت خواب کودک به دلیل مسافرتی طولانی مدت است و این تغییر ساعت، ظاهر خوبی به سیر جذاب خواب کودک بخشیده است.

دقت بافندگی در این اثر باعث می‌شود تا ارزش آن بیش از پیش افزایش یابد. این طراحی الگو پیش‌تر توسط یک هماهنگ‌کننده سفرها در ترمینال قطارهای آلمان رخ داد. این شخص با علامت‌گذاری میزان تاخیر قطارهای آلمانی روی شال خود، اثر زیبایی را خلق کرد که در e-bay با قیمت ۸۶۵۰ دلار فروخته شد. هرچند باید گفت، خلق اثری که هیجانات و زندگی خارق‌العاده یک نوزاد تا یک سالگی را به تصویر می‌کشد، قابل قیمت‌گذاری نیست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید