دستیار صوتی گوگل در گلکسی واچ سامسونگ - تکفارس 
دستیار صوتی گوگل در گلکسی واچ سامسونگ - تکفارس 
دستیار صوتی گوگل در گلکسی واچ سامسونگ - تکفارس 

دستیار صوتی گوگل در گلکسی واچ سامسونگ

بهنام خدابخشی
۳۱ تیر ۱۳۹۸ - 09:31
دستیار صوتی گوگل

یکی از موضوعاتی که قطعا تا به امروز به آن توجه کرده‌اید این است که در گلکسی واچ سامسونگ هم اکنون یک دستیار صوتی با ویژگی‌های نه چندان قدرتمند تعبیه شده است. علاوه بر تمامی این موارد دستیار صوتی Bixby سامسونگ نیز کارایی چندانی ندارد. از طرفی دیگر تا زمانی که ساعت‌های هوشمند از سیستم‌عامل Tizen استفاده می‌کنند، دستیار صوتی گوگل (Google Assitant) بر روی آن‌ها اجرا نمی‌شود.

اکنون در این بخش برای شما که از ساعت‌های هوشمند، با سیستم‌عامل Tizen استفاده می‌کنید یک نوید داریم. شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن GAssist.net بسیاری از قابلیت‌های دستیار صوتی گوگل را در ساعت هوشمند خود داشته باشید. برای نصب این اپلیکیشن باید وارد گلکسی استور شده و اپلیکیشن را بر روی ساعت خود نصب کنید و از طرفی دیگر با استفاده از پلی استور گوگل، نسخه‌ی اندرویدی آن را بر روی گوشی خود نصب نمایید.

فرآیند نصب اپلیکیشن GAssist.net کمی پیچیده است. ممکن است که از شما درخواست کند تا یک فایل را از طریق وب‌سایت Google Cloud Platform دریافت نمایید (یک ویدئو یوتیوب جهت نشان دادن نحوه‌ی انجام این کار برای شما تعبیه شده است). زمانی که فرآیند نصب اپلیکیشن را به درستی انجام داده باشید، پس از آنکه وارد برنامه می‌شوید تمامی مسیرهایی که باید وارد شوید را به شما نمایش می‌دهد.

به این نکته توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید نظیر نسخه‌ی اندرویدی این دستیار صوتی با گفتن !Hello Google آن را فعال کنید، حتما باید وارد اپلیکیشن شوید تا به فرامین صوتی شما عکس‌العمل نشان بدهد. لازم به ذکر است که از این دستیار صوتی نمی‌توانید جهت کنترل توابع وابسته به ساعت نظیر تایمرها و هشدارها استفاده نمایید اما می‌توانید به منظور رسیدگی به درخواست‌های خود نظیر اطلاع از وضعیت آب‌وهوا و یا فعال کردن برخی از دستگاه‌های هوشمند بهره ببرید.

اگر خبرها را تا به امروز دنبال کرد باشید، قطعا می‎دانید که ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو ۲ قرار است در طی رویداد ۷ آگوست، همزمان با رونمایی از گلکسی نوت ۱۰ معرفی گردد. این گجت هوشمند قرار است مجهز به یک مانیتور الکتروکاردیوگرام (ECG) باشد که البته نیاز به تایید FDA دارد. به نظر این دستگاه تا سال ۲۰۲۰ میلادی نمی‌توانید تاییدیه‌های لازم را دریافت نماید.

اکنون باید تا زمان برگزاری رویداد ۷ آگوست منتظر باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید