آخرین تصاویر از قاب‌های گوگل پیکسل ۴ منتشر شد - تکفارس 
آخرین تصاویر از قاب‌های گوگل پیکسل ۴ منتشر شد - تکفارس 
آخرین تصاویر از قاب‌های گوگل پیکسل ۴ منتشر شد - تکفارس 

آخرین تصاویر از قاب‌های گوگل پیکسل ۴ منتشر شد

سید محمد معلمی
۲۹ تیر ۱۳۹۸ - 18:30
آخرین تصاویر از قاب‌های گوگل پیکسل ۴ منتشر شد - تکفارس 

تا کنون رندرهای زیادی از دو پرچمدار آتی گوگل به نام پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال دیده‌ایم و خودِ شرکت هم تصاویری از این دستگاه‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است بنابراین عکس‌هایی که امروز توسط یکی از کاربران توییتری منتشر شده‌اند، زیاد تعجب‌برانگیز نیستند. این رندرها نشان می‌دهند که در گوشه بالا سمت چپ قاب پشتی یک بریدگی مربع شکل وجود دارد که قرار است لنز دوربین‌ها را در خود جای دهد. ضمن اینکه با مشاهده این تصاویر می‌توانیم به حاشیه‌های نسبتاً باریک اطراف نمایشگر نیز پی ببریم. این را اضافه کنیم که پیکسل ۴ ایکس ال در عقب سه و در جلو دو لنز خواهد داشت ولی پیکسل ۴ در قاب پشتی خود شاهد حضور دو لنز خواهد بود.

بر اساس شایعات این‌گونه می‌شود ادعا کرد که پیکسل ۴ از لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم ۲ برابری اپتیکال بهره خواهد برد. حسگر سومی هم که در پیکسل ۴ ایکس ال جایگیری خواهد کرد، سنسور تشخیص نور است که به دوربین کمک می‌کند در شرایط کم نور عملکرد بهتری داشته باشد و در تصاویر پرتره نیز افکت بوکه بگذارد. از گوگل هم انتظار می‌رود که از گاموت عریض P3 برای دوربین‌هایش استفاده کند. این تکنولوژی که پیش از این توسط اپل در آیفون‌ها به کار می‌رفته است، نسبت به سیستم sRGB که بیشتر استفاده می‌شود، عرض تصاویر را به میزان ۲۵ درصد بیشتر می‌کند.

آخرین تصاویر از قاب‌های گوگل پیکسل ۴ منتشر شد - تکفارس 

نکته‌ای که در حال حاضر نمی‌توانیم آن را تأیید کنیم این است که آیا پیکسل ۴ ایکس ال دارای تکنولوژی تشخیص Project Soli خواهد بود یا خیر؟. همان‌طور که ماه پیش هم گزارش شد، شایعاتی به گوش می‌رسد که گوشی‌های جدید خانواده پیکسل قرار است از این فناوری که به کاربران اجازه کنترل بهتر دستگاه را می‌دهند، بهره ببرند. Project Soli حرکات و لرزش‌های بسیار ناچیز دست را با استفاده از رادار تشخیص می‌دهد و سبب کاهش نویز می‌شود. اخیراً نیز بر اساس تصویری که منتشر شده، گویا سنسوری مخفی در جلوی پیکسل ۴ ایکس ال وجود خواهد داشت هرچند در تصاویری که امروز می‌بینید، اثری از آن نیست و این یعنی طراحان قاب‌ها در این قسمت اشتباه کرده‌اند. به هر حال، باید صبر کنیم و ببینیم زمانی که پرچمدار آتی گوگل معرفی شد، (احتمالاً ماه اکتبر) آیا این قابلیت در آن وجود خواهد داشت یا خیر؟.

آخرین تصاویر از قاب‌های گوگل پیکسل ۴ منتشر شد - تکفارس 

پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس در گوگل پیکسل ۴ ایکس ال؟

روز گذشته برخی از مشخصات فنی دو گوشی که در موردشان صحبت می‌کنیم فاش شد. بدین ترتیب، نمایشگر پیکسل ۴ با رزولوشن ۲۲۸۰*۱۰۸۰ پیکسلی همراه خواهد بود و رزولوشن دستگاه پیشرفته‌تر ۳۰۴۰*۱۴۴۰ پیکسل است. این یعنی هر دو گوشی دارای نسبت بدنه به تصویر ۱۹:۹ هستند. برای اینکه مقایسه‌ای داشته باشیم، باید بگوییم که پیکسل ۳ از کیفیت تصویر ۲۱۶۰*۱۰۸۰ با نسبت بدنه به تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برد و رزولوشن ۲۹۶۰*۱۴۴۰ پیکسلی پیکسل ۳ ایکس ال هم به آن دستگاه نسبت بدنه به تصویر ۱۸٫۵:۹ را هدیه می‌داد. با این حساب، محصولات کمپانی مالک اندروید نسبت به سال قبل، از این حیث پیشرفت کرده‌اند.

خبر خوب دیگر این است که به دلیل بهره‌مندی از رم ۴ گیگابایتی در محصولات میان‌رده گوگل مانند پیکسل ۳a و پیکسل ۳a XL، باید شاهد معرفی دستگاه‌هایی باشیم که رم آنها حداقل ۶ و حافظه داخلی‌شان ۱۲۸ گیگابایت است بنابراین این‌گونه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که گوشی‌های بالارده سال ۲۰۱۹ گوگل نمونه‌های دیگری خواهند داشت که از نظر رم و ظرفیت حافظه پیشرفته‌تر خواهند بود.

علی‌رغم اینکه انتظار داریم در جدیدترین محصولات گوگل از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده شود، هنوز مشخص نیست که آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. سریع‌ترین پردازنده تولید شده برای گوشی‌های اندرویدی به خاطر بهره‌مندی از هسته Kryo 485 Prime CPU می‌تواند بین ۲٫۸۴ تا ۲٫۹۶ گیگاهرتز سرعت داشته و از نظر عملکرد گرافیکی هم نسبت به نسخه قبل ۱۵ درصد سریع‌تر باشد. اولین گوشی که قرار است از وجود این تراشه استفاده کند، Asus ROG Phone II خواهد بود که یک دستگاه گیمینگ به شمار می‌رود. با این تفاسیر، واقعاً دلیل خاصی وجود ندارد که بگوییم پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده نخواهند کرد زیرا گوگل خط تولید گوشی‌هایش را دچار تغییراتی کرده و تصمیم دارد با محصولات اپل و سامسونگ راحت‌تر رقابت کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید