چرا اپل مشتری ناشناخته اینتل خواهد بود؟ - تکفارس 
چرا اپل مشتری ناشناخته اینتل خواهد بود؟ - تکفارس 
چرا اپل مشتری ناشناخته اینتل خواهد بود؟ - تکفارس 

چرا اپل مشتری ناشناخته اینتل خواهد بود؟

سید محمد معلمی
۲۲ تیر ۱۳۹۸ - 20:30
چرا اپل مشتری ناشناخته اینتل خواهد بود؟ - تکفارس 

وقتی سخن از تولید تراشه‌های ۵G توسط اینتل می‌شود، حرف و حدیث زیادی به میان می‌آید. زمانی که در اوایل سال جاری میلادی کشمکش طولانی‌مدت اپل و کووالکوم پایان یافت، اینتل بلافاصله خروج خودش از عرصه تولید پردازنده‌های ۵G را اعلام کرد. در نتیجه، این کمپانی ۸۵۰۰ نمونه را به مزایده گذاشت. حالا خبر می‌رسد که این شرکت برای محصولاتش مشتریانی پیدا کرده است.

به گزارش تکفارس و به نقل از IAM Media، جیمز کواچ (James Kovacs) مدیر بخش اعطای مجوز و استاندارد اینتل، در اواخر ماه ژوئن ایمیلی ارسال و اعلام کرده که مشتری برای خرید این تراشه‌ها پیدا شده است. با این حساب، این مشتری نمی‌تواند کمپانی دیگری غیر از اپل باشد.

در این گزارش آمده که ظاهراً اینتل علاقه زیادی به انجام این معامله دارد اما قراردادی که با یک شرکت به امضا رسانده سبب شده نتواند از سایر کمپانی‌ها دعوت به عمل آورد تا در این مزایده شرکت کنند. البته چنان‌چه مشتری ناشناخته اشاره شده نتواند با اینتل به توافق برسد، آن‌وقت بقیه گزینه‌ها آماده مذاکره خواهند شد.

آنطور که این آژانس خبری می‌گوید، احتمالاً اپل همان مشتری ناشناخته است زیرا در اوایل سال جاری میلادی و پس از خروج اینتل از بازار تولید تراشه‌های ۵G، اپل به عنوان اولین مشتری آمادگی خرید آنها را اعلام کرد. به علاوه، مدتی بسیار طولانی است که دو شرکت با هم همکاری داشته‌اند و حتی تعداد زیادی از آیفون‌های موجود در بازار از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند.

دلیل دیگری که می‌توانیم بر اساس آن بگوییم که اپل مشتری قطعی اینتل است، به تعداد تراشه‌ها مربوط می‌شود به طوری که ۶۰۰۰ پردازنده ۳G، ۴G و ۵G در این مزایده قرار است فروخته شود. از این تعداد، ۱۷۰۰ تراشه برای تکنولوژی‌های بیسیم کاربرد دارند.

خرید مودم از کووالکوم و اینتل به یک رویه معمول برای اپل تبدیل شده و اصلاً به همین دلیل است که کمی دیرتر شاهد معرفی آیفون ۵G از سوی این کمپانی خواهیم بود. این را هم اضافه کنیم که اینتل هنوز تأیید نکرده که مشتری ناشناخته محصولاتش چه کسی است ولی تمامی شواهد و قرائن دال بر این هستند که اپل می‌خواهد این تراشه‌ها را بخرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید