اولین گوشی ۵G هوآوی این ماه عرضه می‌شود - تکفارس 
اولین گوشی ۵G هوآوی این ماه عرضه می‌شود - تکفارس 
اولین گوشی ۵G هوآوی این ماه عرضه می‌شود - تکفارس 

اولین گوشی ۵G هوآوی این ماه عرضه می‌شود

سید محمد معلمی
۲۱ تیر ۱۳۹۸ - 19:30
اولین گوشی ۵G هوآوی این ماه عرضه می‌شود - تکفارس 

علی‌رغم اینکه آینده هوآوی در مورد تولید دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید مبهم است ولی اولین گوشی ۵G این کمپانی به نام میت ۲۰ ایکس ۵G (Mate 20 X 5G) قرار است قبل از پایان ماه جاری میلادی در کشورهای منتخب به فروش برسد. روزنامه دولتی چین به نام گلوبال تایمز (Global Times) گزارش می‌دهد که هوآوی میت ۲۰ ایکس ۵G از تاریخ ۲۶ ژولای (۴ مرداد ۱۳۹۸) وارد بازارهای این کشور می‌شود اما هم‌اکنون امکان پیش خرید این دستگاه از طریق آمازون ایتالیا و امارات وجود دارد تا به ترتیب در تاریخ ۲۲ و ۱۲ ژولای مشتریان بتوانند گوشی متعلق به شبکه نسل ۵ ارتباطات را در اختیار بگیرند.

هوآوی میت ۲۰ ایکس ۵G از نظر پوشش بیرونی شباهت زیادی به میت ایکس معمولی و موجود در بازار دارد به طوری که نمایشگر آن ۷٫۲ اینچی است و سه دوربین در قاب پشتی آن مشاهده می‌شود. در مورد قطعات داخلی اما، مودم ۵G Balong 5000 در آن به کار رفته تا بتواند به اینترنت نسل بعد وصل شود. به علاوه، برای اینکه باتری بیش از حد داغ نگردد، ظرفیت آن از ۴۲۰۰ به ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت افزایش یافته و رم هم از ۶ به ۸ گیگابایت و حافظه داخلی نیز از ۱۲۸ به ۲۵۶ گیگابایت رسیده است.

در دیگر کشورها و به خاطر ادامه حضور نام کمپانی چینی در لیست شرکت‌های تحریم شده توسط دولت آمریکا، عرضه هوآوی میت ۲۰ ایکس ۵G مشخص نیست که در چه زمانی صورت خواهد پذیرفت. از طرفی، این اقدام سبب شده تا گوگل مجوز اندروید را برای دستگاه‌های کمپانی چینی به حالت تعلیق درآورد. در انگلیس، هوآوی تصمیم داشت گوشی ۵G خود را از ماه ژوئن عرضه کند ولی این دستگاه از برنامه انتشار شبکه نسل ۵ ارتباطات دو ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی یعنی EE و Vodafone خارج شد.

در پایان اشاره کنیم که علائمی وجود دارد که دید ترامپ نسبت به هوآوی مثبت‌تر شده ولی هنوز سؤالاتی در مورد آینده گوشی‌های هوشمند به گوش می‌رسد. در حال حاضر مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که هوآوی فعلاً در لیست شرکت‌های تحریم شده قرار خواهد داشت اما کمپانی‌های وابسته به ایالات متحده می‌توانند با دریافت مجوز و در صورتی که اثبات شود کمپانی چینی خطری برای امنیت ملی آمریکا ندارد، همکاری خود را با هوآوی ادامه دهند. با این وجود، هنوز هم مشخص نیست که آینده هوآوی و شرکت‌های آمریکایی چگونه خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید