اطلاعات تکمیلی در مورد iPad Pro 2019 - تکفارس 
اطلاعات تکمیلی در مورد iPad Pro 2019 - تکفارس 
اطلاعات تکمیلی در مورد iPad Pro 2019 - تکفارس 

اطلاعات تکمیلی در مورد iPad Pro 2019

ربین قهرمانی
۱۹ تیر ۱۳۹۸ - 09:00
اطلاعات تکمیلی در مورد iPad Pro 2019 - تکفارس 

شاید تا به حال اسم آیپدهای شرکت اپل به گوشتان خورده و یا آن‌ها را خریداری کرده باشید. این آیپدها یکی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار به شمار می‌روند و تا به حال توانسته‌اند که در میان سایر هم رده‌های خود جان سالم به‌ در ببرند و همچنان اسم خود را بر روی زبان‌ها جاری کنند. این آیپدهای اپل از هر نظر کارایی بسیار عالی دارند و هر کاربری می‌تواند از آنها استفاده کند و از امکانات بسیار زیاد و جالب آنها بهره مند شود. حال در این مقوله کوتاه می‌خواهیم اطلاعات تکمیلی اعم از قیمت و مشخصات مدل جدید خانواده آیپدهای اپل را برای شما کاربران همیشگی تکفارس بیان کنیم. برای ادامه خبر با وبسایت تکفارس همراه باشید.

آیپدهای اپل، محصولی که در بین تمامی تبلت‌های موجود در بازار خوش درخشیده است و توانسته است که کاربران زیادی را مجذوب خود کند. این محصول عالی شرکت گوشی سازی اپل، توانسته است که در بین تمامی تبلت‌ها خوش بدرخشد و از این بازار کم رونق تبلت‌ها جان سالم به در ببرد. شاید از شما نیز سوال شود که در بین تمامی تبلت‌های بازار کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ بی‌شک بسیاری از کاربران دنیای تکنولوژی آیپد های شرکت اپل را بر تمامی تبلت‌ها ترجیح می‌دهند. شاید برای شما هم سوال باشد، دلیل اینکه بسیاری از کاربران حوزه تکنولوژی آیپدهای اپل را بر سایرین ترجی می‌دهند چیست؟ جواب این سوال بسیار واضح و معلوم است؛ قدرت سخت افزاری بالا و پشتیبانی طولانی مدت نرم افزاری از این آیپدها، موجب شده است که بسیاری از کاربران به این سری دیوایس رو بیاورند و آن را به عنوان انتخاب اول خود قرار دهند. همچنین، شرکت اپل قصد دارد با ارائه نسخه‌ها و مدل‌های مختلف از این آیپدهای خود، هم از نظر سایز و از نظر قیمت، کاربران زیادی را به سوی این محصولات خود بکشاند و هر بار با عرضه چندین مدل از آیپدهای خود، سعی بر آن دارد که تنوعی در محصولات خود ایجاد کند تا برای همه گروه‌های کاربری مفید واقع شود. به طور مثال می‌توان به  آیپد مینی که نسخه‌ی ارزان‌تر آیپد ۹٫۷ اینچی است و آیپد ایر که در اوایل سال ۲۰۱۹ به صورت دوباره عرضه بازار جهانی شد و همچنین آیپد پرو که می‌تواند برای کاربران جایگزین یک لپ تاپ باشد٬ اشاره کرد.

اخباری در مورد آیپد پرو به گوش می‌خورد که حاکی از آن است که شرکت گوشی سازی اپل قصد دارد این مدل جدید از خانواده آیپدهای خود را در ماه سپتامبر عرضه و روانه بازار کند و ما در اینجا قصد داریم که اطلاعاتی از این گوشی را مورد بحث قرار دهیم.

طراحی و ساختار

اطلاعات تکمیلی در مورد iPad Pro 2019 - تکفارس 

همه ما در مورد طراحی تبلت‌های چند سال اخیر شرکت اپل اطلاع داریم و می‌دانیم که در طی این چند سال اخیر هنوز هیچ تغییر به خصوصی را در طراحی محصولات خود به وجود نیاورده است. بر اساس آنکه سال گذشته، شرکت اپل آیپد پرو خود را وارد بازار کرد، ما نباید انتظار یک طراحی جدید را داشته باشیم و باید منتظر یک آیپد قوی‌تر اما با همان طراحی سال پیش باشیم. طبق اخباری که در مورد آیپد پرو ۲۰۱۹ منتشر شده است، طراحی این دستگاه نیز همانند طراحی آیپد پرو پارسال، یک آیپد مربعی شکل خواهد بود و اندازه صفحه نمایشگر آن ۱۱ اینچ می‌باشد که یک نسخه دیگر با اندازه صفحه نمایشگر ۱۲٫۹ را نیز شاهد خواهیم بود. به هر حال، آیپدهای ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی که امسال عرضه بازار جهانی می شوند، بسیار قوی تر از نسخه پارسال خود خواهند بود و این به دلیل افزایش ضخامت آنها است که در پارسال شاهد یک آیپد بسیار ظریف و باریک و زیبا بودیم، اما این ظریف بودن، بسیار مشکل ساز می شد و هنگامی که کمی نیروی قوی به آن وارد می کردید، به آسانی از وسط نصف می شد. حال انتظار می رود با اینکه در طراحی ظاهری آن هیچ تغییری را شاهد نیستم، در زمینه مقاومت آیپد تغییرات را نظاره گر باشیم که حداقل اشتباه پارسال را جبران کند.

در گذشته شرکت اپل همین مشکل را با سری آیفون ۶ پلاس داشت که در سری جدید آیفون ۶ اس آن را با استفاده از ماده‌های محکم تر و قوی تر حل کرد. پس اگر اپل بخواهد آیپد امسال خود را مقاومت بیشتر از آیپد پارسال وارد بازار کند، باید این محصول را در داخل مقاوم کند تا مقاومت بیشتری در برابر خم شدگی داشته باشد. به طور خلاصه اگر بخواهیم یک جمع بندی در مورد طراحی و ساختار این ؟آیپد جدید شرکت اپل داشته باشیم، باید اینگونه گفته شود که هیچ تغییری را در طراحی آیپد ناظر نیستیم و همانند آیپد پرو پارسال خواهد بود و تنها فرق آن با آیپد پرو پارسال، مقاوم بودن آن است که تا حدودی دل خوش کننده است.

سخت افزار و فناوری ۵G

اطلاعات تکمیلی در مورد iPad Pro 2019 - تکفارس 

طبق معمول، آیپدهای جدید از بهترین تراشه‌های سال آیفون استفاده می‌کنند و در آن سالی که آنان عرضه می شوند، هر تراشه ای که جدیدترین و قدرتمند ترین باشد، آن را انتخاب می کنند و در آیپد به کار می گیرند. همانگونه که می‌دانیم، گوشی های پرچمدار سال ۲۰۱۸ یعنی همان سری آیفون‌های ایکس اس، از تراشه اپل ای ۱۲ (Apple A12) استفاده می‌کردند و همه می دانیم که بسیار قدرتمند بودند و کارکرد عالی انان هیچ جای شک و تردیدی را ندارد. آیپدهای پرو مدل ۲۰۱۸ از تراشه اپل ای ۱۲ ایکس بایونیک (A12X Bionic) استفاده می‌کردند و یک مدل از ای ۱۲ های استفاده شده در گوشی های سری آیفون ایکس اس بالاتر و قدرتمندتر به شمار می‌روند. هدف از انجام این کار آن بود که بتوانند آیپدهایی را بسازند که کار یک لپتاپ را نیز انجام دهد و یک جایگزین برای لپ تاپ‌ها باشد. از لحاظ تئوری، هنوز هم آی او اس از این آیپدها پشتیبانی می‌کند اما هنوز هم توان پردازش کار یک لپ تاپ را ندارد.

اگر قرار باشد که این آیپد پرو جدید شرکت اپل در امسال عرضه و روانه بازار جهانی شوند، باید از تراشه A13X Bionic بهره ببرد که بر اساس اظهارات گذشته، این تراشه بسیار قدرتمند خواهد بود. گزارش‌های منتشر شده است که در آن اشاره به تولید تراشه‌های جدید اپل در سال ۲۰۲۰ شده است و اگر این چنین باشد، نباید انتظظار داشته باشیم که آیپد پرو امسال با تراشه جدید اپل روانه بازار شود و تغییر دهنده روال بازی، سال دیگر عرضه خواهد شد.

اطلاعات تکمیلی در مورد iPad Pro 2019 - تکفارس 

مدتی است که اخباری در مورد فناوری جدید ارتباطات اینترنتی ۵G سرار دنیای تکنولوژی را فرا گرفته است و هر شرکتی برای دستیابی زودتر به این فناوری، به رقابت می پردازد. شرکت اپل نیز یکی از همان شرکت‌هایی است که قصد دارد این فناوری را به محصولات خود سرایت دهد و آنها را از این تکنولوژی جدید بهره مند کند. به هر حال شرکت اپل نیز از اینکه این فناوری جدید است و هنوز به صورت عملی قابل استفاده و دست‌یابی نیست، اطلاع دارد و به همین دلیل انتظار می‌رود که این فناوری جدید در سال ۲۰۲۰ وارد محصولات اپل شود؛ هر چند که می دانیم دستیاب شرکت اپل به این فناوری مستلزم مودم آن نیز است که قرار است در سال ۲۰۲۱ تولید شود. به همین دلیل نمی‌توان به این دلخوش بود که محصولات جدید اپل با ۵G عرضه می شوند و گمان نمی رود که کسانی که آیپد پرو ۲۰۱۸ را دارند، دست به خرید این محصول جدید بزنند، چون هیچ فناوری جدید و به خصوصی را دارا نیست و از لحاظ قدرتمندی سخت افزاری تفاوتی با نسخه ۲۰۱۸ خود ندارد.

نرم افزار-همراه بودن با iPadOs

اطلاعات تکمیلی در مورد iPad Pro 2019 - تکفارس 

همانگونه که در بالا ذکر کردیم، آیپد پرو ۲۰۱۸ به اندازه آبپد پرو ۲۰۱۹ قوی بود و است اما نمیتوان از این نکته گذشت که آیپد پرو ۲۰۱۸ از IOS بهره می برد و استفاده از آن آنقدر هم ساده و نبود. حال امسال آیپد پرو ۲۰۱۹ از سیستم عامل iPadOs بهره می برد که بسیار بهتر و کارآمدتر از نسخه پارسال است. طبق اخبار اخیر، این سیستم جدید بسیار ارتقا یافته تر و روان تر عمل می کند و در بسیاری از جهات آپگرید شده است. براساس چیزهایی که از نسخه آزمایشی یا بتای این سیستم عامل جدید دیده ایم، iPadOs برای کاربرهای دیوانه وار بسیار بهینه و عالی است و کارکرد آن بسیار چشمگیر و جذاب است. ویژگی قرارگیری چندین برنامه در حال اجرا در صفحه اصلی بسیار عالی است و به ما اجازه می دهد که در حین کار کردن با آیپد از چندین برنامه به صورت روان استفاده کنیم.

در اینجا پشتیبانی از ماوس حضور خواهد داشت که می‌تواند دسترسی به بخش‌ “Accessibility” و یک اپلیکیشن Files جدید از طریق خود را فراهم کند. این باعث می‌شود درست همانند Finder در مک، به شکل عمیق‌تری در فایل‌هایتان گشت و گذار کنید.

آیپد پرو ۲۰۱۹ حاوی یک درگاه یو اس بی تایپ سی ( USB Type-C port) است که امکان این را به کاربران می‌دهد که بتوانند چندین و چند گجت خارجی را به دستگاه وصل کنند و این می‌تواند یک هارد ایکسترنال یا یک فلاش یو اس بی باشد.

به دلیل اینکه اپل قصد دارد این محصول جدید خود را به عنوان یک جایگزین برای لپ تاپ عرضه بازار کند، تغییراتی را در مرورگر سافاری نسبت به نسخه‌ی موبایلی آن اعمال کرده است. وقتی که شما با این آیپد خود به یک سایت سر می‌زنید، مرورگر سافاری به سایت اعلام می ‌کند که شما در جال استفاده از نسخه دسکتاپ هستید و سایت نیز آیپد شما را به عنوان یک دسکتاپ می پزیرد نه یک آیپد و این یکی از ویژگی‌های نسخه iPadOs است. بر این اساس شما می‌توانید از این آیپد خود به عنوان یک نسخه دسکتاپ از سایت‌ها بازدید کنید.

قیمت و تاریخ عرضه

اطلاعات تکمیلی در مورد iPad Pro 2019 - تکفارس 

یکی از عادت‌های عجیب شرکت اپل این است که هیچ وقت، در یک مراسم رونمایی چندین محصول را معرفی نمی کند بلکه گوشی‌های هوشمند خود را در یک تاریخ و آیپدهای خود را در تاریخی دیگر رونمایی می کند؛ پس به همین دلیل، آیفون‌ا و آیپدهای جدید امسال در تاریخ یکسانی رونمایی نمی شوند. سال قبل نیز شاهد بودیم که سری گوشی های آیفون ایکس اس را در یک مراسم رونمایی در ماه سپتامبر رونمایی کرد و آیپد جدید خود را در ماه بعد معرفی و رونمایی کرد. اگر این حرف خودمان را مصداق عملکرد اپل برای رونمایی از محصولاتش قرار دهیم، باید امسال شاهد رونمایی از آیپد پرو در یک ماه بعد از رونمایی سری جدید گوشی‌های آیفون باشیم. اگر این اتفاق نیز نیافتد و قرار باشد که آیپد پرو ۲۰۱۹ دیرتر معرفی شود، باید منتظر معرفی آن در ماه های اکتبر و نوامبر باشیم و اگر قرار باشد زودتر از یک ماه این سری جدید آیپدهای پرو رونمایی شوند، باید منتظر رونمایی آنها در دو یا سه هفته بعد از رونمایی از آیفون‌های ۲۰۱۹ باشیم.

در مورد قیمت‌ها باور داریم (و امیدواریم) که تغییری در قیمت‌ها به وجود نخواهد آمد و به همان روالی که در زیر ذکر شده‌اند خواهند بود. شروع قیمت‌های این آیپد از ۷۹۹ دلار است که برای آیپد پرو ۱۱ اینچی در نظر گرفته شده است. بعد از آیپد پرو ۱۱ اینچی نوبت آیپد ۱۲٫۹ اینچی می‌رسد که قیمت ۹۹۹ دلار را به خود اختصاص داده است. اگر خواهان خرید یک آیپد پرو ۲۰۱۹ با ۴G LTE باشید باید برای مدل ۱۱ اینچی آن ۹۴۹ دلار و برای نسخه ۱۲٫۹ اینچی آن ۱۱۴۹ دلار بپردازید.

حال باید دید که آیا هنوز هم کسانی هستند که برای این محصول جدید که تفاوتی با مدل ۲۰۱۸ خود ندارد، هزینه‌های هنگفتی را پرداخت کنند و آن را بخرند. بر اساس این اطلاعات پی بردیم که آیپد پرو مدل ۲۰۱۹ هیچ تفاوت چندانی در ظاهر با مدل ۲۰۱۸ ندارد و تنها تفاوت‌ها آن را می‌توان به استحکام بدنه و بهره بردن از سیستم iPadOs نسبت داد که هیچ تغییر چندانی نیست و هنوز بسیار جای کار دارد تا به یک محصول با ارزش تبدیل شود. شما کاربران همیشگی تکفارس می‌توانید نظرات خود را در مورد این خبر با ما در میان بگذارید و بگویید که آیا قصد خرید آیپد پرو ۲۰۱۹ را دارید یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید