در برخی از مواقع، نرخ فریم ۹۰ هرتزی وان پلاس ۷ پرو تنزل پیدا می کند - تکفارس 
در برخی از مواقع، نرخ فریم ۹۰ هرتزی وان پلاس ۷ پرو تنزل پیدا می کند - تکفارس 
در برخی از مواقع، نرخ فریم ۹۰ هرتزی وان پلاس ۷ پرو تنزل پیدا می کند - تکفارس 

در برخی از مواقع، نرخ فریم ۹۰ هرتزی وان پلاس ۷ پرو تنزل پیدا می کند

ربین قهرمانی
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - 18:00
در برخی از مواقع، نرخ فریم ۹۰ هرتزی وان پلاس ۷ پرو تنزل پیدا می کند - تکفارس 

نمایشگر ۹۰ هرتزی گوشی هوشمند وان‌پلاس ۷ پرو (One Plus 7 Pro) یکی از قابلیت‌های بسیار عالی و محسوس و یک نقطه قوت عمده برای فروش این گوشی به‌شمار می‌رود. نرخ نوسازی فریم های بسیار سریع نمایشگر، امکان نمایش بسیار روان ویدئوها و تصاویر متحرک را برای کاربران خود فراهم نموده و هنگام کار کردن کاربران با این گوشی، تجربه کاربری  بسیار عالی و با کیفیتی را برای آن‌ها به وجود می آورد. این فناوری بسیار پیشرفته و جذاب بوده و از عملکردی فوق روان و بسیار مناسب برخوردار است و کماکان این فناوری بسیار قدرتمند و جذاب یک فناوری نادر برای یک گوشی به‌شمار می‌رود. برای خواندن ادامه مطلب با سایت تکفارس همراه باشید.

اما موضوعی که کاربران به احتمال زیاد از آن آگاهی ندارند، این است که حتی وقتی که به بخش تنظیمات گوشی مراجعه و از فعال بودن گزینه ۹۰ هرتز اطمینان حاصل کنیم نیز، به صراحتاً نمی‌توان از این فناوری ببه صورت همیشگی بهره‌مند شد. در واقع شرکت وان‌پلاس این مشخصه را ۹۰ هرتز خودکار نام‌گذاری کرده است؛ چون که گوشی در خصوص استفاده از فرکانس ۶۰ تا ۹۰ هرتز به‌صورت خودکار و خود رای تصمیم‌گیری می‌کند. اما برای اجرای این بخش از کار، دلیل قانع‌کننده‌ای وجود دارد. دلیل آن هم این است که هنگام استفاده کاربران از برنامه یا اپلیکیشن Phone، اپلیکیشن یوتیوب، دوربین یا هرگونه بازی قدرتمند و قوی، وان‌پلاس ۷ پرو فرکانس نمایشگر گوشی را تا سقف ۶۰ هرتز محدود خواهد کرد؛ به این دلیل که در این برنامه ها به نرخ فریم بالا احتیاجی نیست. بالاترین نرخ فریم قابل ارائه توسط یوتیوب به ۶۰ هرتز محدود و کدنویسی اکثر بازی‌ها با سقف فرکانس حدودی ۶۰ هرتزی انجام می‌شود. ماژولهای دوربین گوشی نیز قادر به ضبط ویدیوها با نرخ ۳۰ تا ۶۰ فریم‌برثانیه خواهند بود. شرکت وان‌پلاس متوجه شده که کاهش نرخ فریم نوسازی نمایشگر در این اپلیکیشن ها به کاهش بسیار زیاد میزان مصرف باتری و به‌طور کلی کم کردن بار پردازشی تراشه های سخت‌افزاری کمک بسیار شایانی خواهد کرد. با این‌ اوصاف باز هم برخی از مرورگرها نیز با نرخ فریم ۹۰ هرتزی اجرا نمی‌شوند و این موضوع احتمالا از مشکل عدم سازگاری یا عدم مطابقت فناوری ۹۰ هرتزی با این مرورگرها ناشی می‌شود.

با این حال شما باز هم می‌توانید حالت ۹۰ هرتزی واقعی را فعال نمایید. در این حالت نمایشگر مجبور میشود کهنرخ فریم ها را در بالا ترین حد خود قرار دهد و آن را در همان جا نگه دارد. به منظور انجام این‌کار باید ابتدا گوشی خود را از طریق یک کابل به کامپیوتر شخصی خود متصل نموده و با اعمال یک ADB command به‌سادگی، کار خود را به ثمر برسانید. همچنین وب‌سایت XDA نیز به تشریح جزئیات مربوط به انجام این‌کار پرداخته است.

نظر شما کاربران همیشگی تکفارس چیست؟ آیا این مشکلات از خود گوشی وان پلاس ۷ پرو است و شرکت وان پلاس می خواهد روی آن را بپوشاند یا واقعا دلیل اصلی هم همین موارد بالا است؟ نظرات خود را با در میان بگذارید و کانال تکفارس در تلگرام را دنبال کنید و همچنین پیج تکفارس در اینستاگرام را دنبال کنید و نظرات خود را در آنجا نیز با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید