سامسونگ گلکسی S10 5G با ۶ دوربین و نمایشگر ۶٫۷ اینچی رونمایی شد - تکفارس 
سامسونگ گلکسی S10 5G با ۶ دوربین و نمایشگر ۶٫۷ اینچی رونمایی شد - تکفارس 
سامسونگ گلکسی S10 5G با ۶ دوربین و نمایشگر ۶٫۷ اینچی رونمایی شد - تکفارس 

سامسونگ گلکسی S10 5G با ۶ دوربین و نمایشگر ۶٫۷ اینچی رونمایی شد

میر مهدی حامی
۲ اسفند ۱۳۹۷ - 09:00
سامسونگ گلکسی S10 5G با ۶ دوربین و نمایشگر ۶٫۷ اینچی رونمایی شد - تکفارس 

اگرچه سه گانه گلکسی S10 نماد پرچمداران اصلی سامسونگ هستند اما گلکسی S10 5G را باید پیشرفته‌ترین گوشی این شرکت تا به امروز دانست. فارغ از نام مشابه، ما با دستگاهی فراتر از یک گلکسی S10 مجهز به تکنولوژی ۵G روبرو هستیم. در واقع این بزرگترین گوشی این شرکت تا کنون است؛ یعنی چیزی بزرگتر از گلکسی نوت ۹. برای جزئیات بیشتر در ادامه با تکفارس همراه باشید.

سامسونگ گلکسی S10 5G دارای صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی دینامیک AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ پیکسل است. این گوشی یکی از اولین نمایشگرهای تلفن همراه با پشتیبانی از کیفیت ویدئو +HDR10 (به همراه سه گوشی دیگر S10) دارا می‌باشد و یکی از اولین‌ها در ارائه ویژگی اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک شناخته می‌شود.

همانطور که از نامش پیداست، این اولین گوشی ۵G سامسونگ با پشتیبانی از هر دو شبکه mmWave و sub-6GHz است. Wi-Fi 6 نیز برای اتصالات محلی با سرعت متوازن ۱٫۲Gbps برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

جالب است بدانید که این گوشی بر اساس منطقه شما، با اسنپدراگون ۸۵۵ یا یک تراشه اگزینوس ۹۸۲۰ روانه بازار خواهد شد. S10 5G دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بوده اما پشتیبانی از درگاه microSD برای آن در نظر گرفته نشده است.

در بخش دوربین نیز شاهد نسخه پیشرفته‌ای از دوربین S10 هستیم. هر دو دورین جلویی و پشتی دستگاه به ماژول ۳D Time Flight مجهز شده‌اند که امکان تمرکز تصویری زنده و گرفتن تصاویر سه بعدی را برای کاربران فراهم می‌کند.

این بدان معناست که در پشت دستگاه شاهد چینش دوربین چهارگانه با OIS دوگانه هستیم. لنز اصلی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با فوکس دو پیکسل و دیافراگم دوگانه (f / 1.5 و f / 2.4) می‌باشد که با دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو همراه شده است، لازم به ذکر است که این دو دوربین دارای قابلیت OIS هستند. در نهایت دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ۱۲۳ درجه فوق گسترده را نیز باید به این جمع افزود.

دوربین‌های عقب می‌توانند فیلم‌های +۴K HDR10 را ضبط کنند تا بتوانید در صفحه نمایش گسترده این دستگاه‌ها از آن لذت ببرید. دوربین سلفی نیز دارای یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی است که توانایی ضبط ویدیوی ۴K را دارا می‌باشد (حفره قرصی شکل کمی بزرگتر شده تا حسگر ۳D ToF به راحتی در آن جای گیرد).

گلکسی S10 5G دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است و برای اولین بار از شارژ فوق سریع استفاده می‌کند که تا ۲۵ وات (سازگار با USB Power Delivery 3.0) توان را ارائه خواهد کرد. همچنین قابلیت شارژ سریع بیسیم ۲٫۰ و شارژ بی‌سیم PowerShare (که گوشی را به یک پاور بانک بی‌سیم برای شارژ گجت‌های پوشیدنی و یا گوشی‌های دیگر تبدیل می‌کند) نیز در این دستگاه وجود دارد.

S10 ۵G دارای گواهی IP68، بلندگوهای استریوی Dolby Atmos، پشتیبانی از سامسونگ DeX و مجموعه قابلیت‌های معمول پرچمداران سامسونگ می‌باشد. در واقع هر ویژگی که در S10 وجود داشته باشد در مدل ۵G آن نیز وجود خواهد داشت. البته این گوشی کمی دیرتر از سه گانه سامسونگ و در بهار به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد گلکسی S10 5G چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید