فناوری های مهیج سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
فناوری های مهیج سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
فناوری های مهیج سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

فناوری های مهیج سال ۲۰۱۹

محمدرضا موسوی
۱ بهمن ۱۳۹۷ - 09:00
فناوری های مهیج سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

وب‌سایت مشهور GSMArena هفته پیش در نظرسنجی، نظر کاربران خود را در مورد مهیج‌ترین فناوری های سال ۲۰۱۹ میلادی جویا شد. در این نظر‌سنجی که بیش از ده هزار نفر در آن مشارکت داشتند، فناوری ۵G به عنوان بهترین اتفاق سال جاری برگزیده شد. برای ادامه این خبر با تکفارس همراه باشید.

کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی بی‌وقفه در حال تلاش برای راه‌اندازی فناوری ۵G هستند و از قرار معلوم، مردم هم اشتیاق زیادی برای استفاده از نسل جدید اینترنت دارند. تقریبا یک‌ سوم رای‌دهندگان نظرخواهی مذکور، فناوری ۵G را مهیج‌ترین اتفاق تکنولوژی سال ۲۰۱۹ می‌دانستند.

تکنولوژی ۵G به دلایل مختلفی از جمله پهنای باند بیشتر، سرعت بسیار بالاتر و کاهش مصرف برق نسبت به نسل پیشین خود توانست محبوبیت زیادی کسب کند. در این فناوری امکان ارائه خدمات متنوع به تعداد بیشتری از کاربران دنیای مجازی و سرویس‌های پیشرفته آن نیز وجود دارد اما بهتر است، مردم هوشیار باشند و در دام سودجویان و گروه‌های سودجو و فریبنده‌ای که از نام این فناوری سو‌ء استفاده می‌کنند نیفتند.

گوشی‌های هیجان‌انگیز‌ و انعطاف‌پذیر، رتبه دوم را با اختلاف از‌ آن خود کردند اما نگرانی‌هایی بابت عدم دسترسی به این گوشی‌ها برای عموم وجود دارد. احتمالا گوشی‌های انعطاف‌پذیر ۲۰۱۹ در ابتدا مختص مشتری‌های بخصوصی خواهند بود و حداقل تا یکی دو سال بعد عرضه در اختیار عموم قرار نخواهند گرفت. بهرحال احتمال فراگیر شدن این گوشی‌ها تا چند سال دیگر، زیاد است و می‌توان از صفحه نمایش‌های بزرگی که به راحتی تا می‌شوند و در زمان نیاز درون جیب قرار می‌گیرند لذت برد.

دوربین‌های درون نمایشگر با اختلاف نزدیکی نسبت به گوشی‌های انعطاف‌پذیر، توانسنتد رتبه سوم را بدست آورند. از آن جایی که اکثرا مردم از ناچ‌ها بیزاری بودند، دوربین‌های درون صفحه‌ای جایگزین مناسبی برای این فناوری به نظر می‌رسند.

دوربین‌های محاسباتی در رده چهارم مشاهده می‌شوند و با نظر گرفتن نارضایتی مردم از فناوری دوربین‌های کنونی و روند توسعه آن ها، رتبه پایین این فناوری کمی تعجب‌برانگیز است.

نظر شما کاربران محترم تکفارس در مورد این موضوع چیست؟ آیا شما هم تکنولوژی ۵G را مهترین اتفاق سال ۲۰۱۹ می‌دانید یا دیگر فناوری‌ها را ترجیح می‌دهید؟ 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید