مبارزه‌ی کروم با وب سایت‌هایی که از اعمال دکمه‌ی بازگشت جلوگیری می‌کند - تکفارس 
مبارزه‌ی کروم با وب سایت‌هایی که از اعمال دکمه‌ی بازگشت جلوگیری می‌کند - تکفارس 
مبارزه‌ی کروم با وب سایت‌هایی که از اعمال دکمه‌ی بازگشت جلوگیری می‌کند - تکفارس 

مبارزه‌ی کروم با وب سایت‌هایی که از اعمال دکمه‌ی بازگشت جلوگیری می‌کند

پوریا اسدی
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - 15:00
مبارزه‌ی کروم با وب سایت‌هایی که از اعمال دکمه‌ی بازگشت جلوگیری می‌کند - تکفارس 

این شانس وجود دارد که شما با تجربه خسته کننده مواجه شده‌اید که در آن یک وب سایت به شما اجازه داده باشد که دکمه بازگشت را فشار داده و از سایت خارج شوید. شما هم   از ناتوانی خود برای فرار ناامید شده و شروع به زدن پی‌در‌پی دکمه برگشت در مرورگر می کنید، درست مانند خودرویی که در گل گیر کرده است. در این تاکتیک  وب سایت‌ها برای نگهداری شما در صفحه و همچنین تولید پول از طریق تبلیغات پنهان تلاش می‌کنند و این مشکل به زودی توسط به روز رسانی جدید کروم تحت کنترل  در‌می‌آید.

وب سایت‌ها این کار را در تلاش برای قرار دادن تبلیغات مشکوک در تاریخچه تب شما انجام می‌دهند – هربار که دکمه برگشت را فشار می‌دهید، تبلیغات بارگیری می‌شود، و تعداد نمایش‌ را برای وب سایت بالا می‌برد، ولی شما نمی‌توانید به صفحه قبلی بروید. آیا این عمل آشنا به نظر می‌رسد؟ این سوء استفاده از اعتماد کاربران، صلح در مرور وب را دشوار می‌کند و در حال حاضر گوگل اعلام کرده است که صفحه‌هایی که از چنین شیوه‌هایی استفاده می‌کنند، به طور صحیح برچسب گذاری می‌شوند.

هنگامی‌ که شما در آینده از مرورگر وب کروم استفاده می‌کنید، تجربه شما شامل شناختن وبسایت برچسب گذاری شده خواهد بود و معیارهای مربوط به این برخورد برای تجزیه و تحلیل و بررسی به گوگل ارسال خواهد شد. هنگامی‌ که گوگل بتواند صفحاتی که سابقه‌ی تب‌ها را مورد سوء استفاده قرار دهند را شناسایی کند، کروم قادر خواهد بود تا زمانی که در حال مرور وب هستید، از نوشته‌های دروغین دور بماند. این یک گام رو به جلو در تلاش گوگل برای جلوگیری از تجربه‌های مخرب مرورگر  وب است.

براساس کد منبع گوگل برای کرومیوم، هر صفحه‌ای که مشکوک به دستکاری تب است با یک لیبل- # enable-skip-redirect-entries-on-back-forward-ui برچسب گذاری می‌شوند. هنگامی‌ که دکمه بازگشت در کروم را فشار می‌دهید، مرورگر این برچسب‌ها را به کار می‌گیرد.

قبل از اینکه این ویژگی جدید روی نسخه‌ی دسکتاپ یا موبایل قابل دسترسی باشد، زمان کمی‌ لازم است. اگر به دنبال استفاده از آخرین ویژگی‌های کروم در اسرع وقت هستید  می‌توانید نسخه‌های بتای کروم  را که شامل ویژگی‌های آزمایشی است، دانلود کنید. در غیر اینصورت، پیشنهاد می‌کنیم که منتظر بمانید تا این ویژگی در نسخه اصلی کروم قابل دسترس باشد، چون نسخه‌ی بتا می‌تواند در استفاده روزانه گاهی ناپایدار باشد.

آیا شما نیز با چنین مشکلی روبرو بوده‌اید؟ با توجه به منابع درآمد وب‌سایت‌ها آیا با چنین روش تبلیغی موافق هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید