آغاز فروش دوباره کروم‌کست توسط آمازون - تکفارس 
آغاز فروش دوباره کروم‌کست توسط آمازون - تکفارس 
آغاز فروش دوباره کروم‌کست توسط آمازون - تکفارس 

آغاز فروش دوباره کروم‌کست توسط آمازون

سید محمد معلمی
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - 11:00
آغاز فروش دوباره کروم‌کست توسط آمازون - تکفارس 

آمازون به خاطر توقف پشتیبانی از Amazon Prime Video، از سال ۲۰۱۵ فروش گوگل کروم‌کست را دیگر ادامه نداد ولی بالأخره امروز دوباره این محصول را وارد سایت خود کرد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد این بازگشت مخصوص کشور ایالات متحده باشد ولی احتمال می‌رود که به زودی شاهد این وسیله برای دیگر کشورها باشیم.

گفته می‌شود که قرار است دو نسخه از محصول گوگل به فروش برسد: کروم‌کست نسل سه با قیمت ۳۵ دلار و کروم‌کست اولترا با قیمت ۶۹ دلار.

برای آن دسته از افرادی که نمی‌دانند باید بگوییم، کروم‌کست وسیله‌ای است که به صورت مستقیم به درگاه HDMI تلویزیون شما وصل می‌شود تا بتوان سیگنال ویدیوهای مختلف را از گوشی‌های هوشمند، تبلت یا رایانه شخصی و از طریق اپلیکیشن‌های پشتیبانی شده مانند کروم، نتفلیکس، گوگل پلی فیلم و یوتیوب به تلویزیون ارسال نمود.

نسخه کروم‌کست اولترا به خاطر پشتیبانی از تصاویر HDR و دارا بودن کیفیت ۴K، نسبت به دیگر دستگاه‌ها تفاوت دارد در حالی که نسخه معمولی، تنها از ویدیوهای ۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کند.

اخبار مربوط به فروش دوباره کروم‌کست‌ها دقیقاً یک سال پس از این از سر گرفته شد که آمازون اعلام کرد پارسال قصد داشته دوباره آنها را به فروش برساند.

مشخص نیست که چرا این‌قدر فرآیند فروش کروم‌کست‌ها به طول انجامید ولی باید این نکته را یادآور شویم که علی رغم بازگشت این دستگاه‌ها، گوگل کروم‌کست دیگر از Prime Video پشتیبانی نخواهد کرد.

تصمیم برای ادامه فروش کروم‌کست‌ها احتمالاً به آن معناست که یا آمازون تصمیم گرفته یک استثنا ایجاد کند یا اینکه گوگل می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک از سرویس Amazon Prime Video پشتیبانی نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید