احتمال مواجه اپل با افزایش ۱۰ درصدی قیمت محصولات پیش از نشست ایالات متحده و چین - تکفارس 
احتمال مواجه اپل با افزایش ۱۰ درصدی قیمت محصولات پیش از نشست ایالات متحده و چین - تکفارس 
احتمال مواجه اپل با افزایش ۱۰ درصدی قیمت محصولات پیش از نشست ایالات متحده و چین - تکفارس 

احتمال مواجه اپل با افزایش ۱۰ درصدی قیمت محصولات پیش از نشست ایالات متحده و چین

میر مهدی حامی
۷ آذر ۱۳۹۷ - 08:00
اپل

جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین در پر نوسان‌ترین حالت خود است. گرچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایلات متحده وعده داده بود که محصولات اپل با تعرفه‌های گمرکی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت، اکنون پیشنهاد چیزی خلاف آن را برای دیدار با رهبر چین که در همین هفته برگذار خواهد شد ارائه کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

طبق گفته Wall Street Journal، اگر مذاکرات منجر به نتیجه مطلوب برای ایالات متحده نشود، کالاهای غیر ضروری به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار، با افزایش هزینه‌های ۲۵ درصدی گمرک مواجه خواهند شد و این کالاها شامل لوازم الکترونیکی مصرفی توسط اپل و سایر محصولات تولید شده در چین می‌شود.

در حالی که دولت ترامپ در مورد واکنش مصرف کننده نگران هستند، خود دونالد ترامپ می‌گوید که افزایش قیمت ۱۰ درصدی تغییر چندانی ایجاد نخواهد کرد و مردم می‌توانند به راحتی آن را تحمل کنند. در نهایت، رئیس جمهور آمریکا به شرکت‌هایی که مایل به اجتناب از اینگونه تعرفه‌ها هستند، توصیه می‌کند تا کارخانه‌های خود را در ایالات متحده برپا کنند.

این مذاکرات تنها در صورتی موفقیت آمیز تلقی می‌شوند که چین تنها شرط موجود یعنی، عدم رقابت با ایالات متحده را قبول کند. افزایش تعرفه ۱۰ درصدی ممکن است منجر به یکی از این دو مورد شود: کوپرتینویی‌ها بخشی از تولید خود را به بازارهایی مانند تایوان و ویتنام منتقل کنند و یا احتمالا شاهد افزایش قیمت گوشی‌های این شرکت بر این اساس تعرفه‌های جدید باشیم.

نظر شما در مورد این جنگ تجاری شکل گرفته بین دو قطب اصلی اقتصاد دنیا چیست و چه تاثیری بر آینده محصولاتی مانند آیفون‌های اپل خواهد گذاشت؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید