پتنت جدید اپل برای بهبود صدا در انیموجی‌ها - تکفارس 
پتنت جدید اپل برای بهبود صدا در انیموجی‌ها - تکفارس 
پتنت جدید اپل برای بهبود صدا در انیموجی‌ها - تکفارس 

پتنت جدید اپل برای بهبود صدا در انیموجی‌ها

میر مهدی حامی
۳ آذر ۱۳۹۷ - 19:00
پتنت جدید اپل برای بهبود صدا در انیموجی‌ها - تکفارس 

USPTO اخیرا یک پرونده ثبت اختراع را منتشر کرده که اپل آن را در ماه فوریه به ثبت رسانده است. عنوان آن: افکت‌های صدا بر اساس حالت‌های چهره می‌باشد که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد در حالی از انیموجی‌ها استفاده می‌کنند صدای حیوانات انیموجی‌ها را نیز در بیاورند. البته این ویژگی تنها یکی از سه گزینه متفاوتی است که در این پرونده به ثبت رسیده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

بر اساس نمودار، یکی از ویژگی‌های این فناوری، تصویری از چهره کاربر و تمام صداهای اطراف را ضبط می کند و نتیجه آن نیز مانند یک آواتار مجازی پخش خواهد شد. در واقع این همان چیزی است که انیموجی در حال حاضر بر اساس آن ساخته شده است. در قسمت دوم از نمودار، حرکات صورت کاربر همراه با صدا ضبط می‌شود. در این مورد، آواتار مجازی نمایش داده شده در نمایشگر، حالت‌ها و حرکات صورت را با صدایی که از بلندگو دستگاه خارج می‌شود همگام سازی کرده و آن را با افکت‌های صوتی مرتبط با آواتار پخش می‌کند.

در بخش سوم نمودار شاهد آن هستیم که حرکات صورت کاربر یک بار دیگر ضبط می‌شود اما این بار کاربر چیزی را از لیستی از گزینه‌های از پیش تعیین شده می‌گوید. برای مثال، کاربر مانند یک سگ پارس می‌کند، اکنون در نمایشگر شاهد آواتار مجازی کاربر خواهیم بود درحالی که بلندگوی دستگاه صدای پارس را پخش خواهد کرد. در این پرونده ثبت اختراع همچنین امکان وجود تکنولوژی برای تبدیل برخی از حالات چهره به متن نیز در نظر گرفته شده است.

به هرحال ما هرگز مطمئن نخواهیم بود که یک پرونده حق ثبت اختراع یا پتنت ثبت شده در آینده عرضه خواهد شد یا خیر. اما مشخص است که اپل تصمیمات جدی در این زمینه و برای آینده انیموجی دارد (چراکه برای یک ثبت اختراعات می‌بایست هزینه‌هایی پرداخت شود).

نظر شما در مورد پتنت جدید اپل چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید