انتظار عجیب گوگل از اندروید پای - تکفارس 
انتظار عجیب گوگل از اندروید پای - تکفارس 
انتظار عجیب گوگل از اندروید پای - تکفارس 

انتظار عجیب گوگل از اندروید پای

امیر محمد مریخی
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - 21:00
انتظار عجیب گوگل از اندروید پای - تکفارس 

پروژه Treble که همزمان با معرفی غیررسمی اندروید اوریو بر سر زبان‌­ها افتاد، قرار بود کار تولیدکنندگان تلفن‌های همراه برای بروزرسانی سیستم عامل دستگا‌ه‌هایشان به اندرویدهای بالاتر را راحت‌تر و سریعتر کند.

اگر بخواهیم روراست باشیم، شاهد بهبودی قابل‌توجهی در بروزرسانی‌­های اوریو نسبت به انواع دیگر اندروید نبوده‌ایم.

برخی از تولیدکنندگان رام گوشی‌ها کار نسبتا بهتری در بروزرسانی تلفن­‌های جدید و قدیم خود انجام داده‌اند که از تاریخ ۲۶ اکتبر باعث افزایش نه‌چندان محسوس سهم ۲۱٫۵ درصدی اندروید ۸ و ۸٫۱ در بازار شده است؛ ولی اوضاع برای اندروید پای از این هم بدتر است. اگرچه این سیستم عامل هنوز به طور رسمی در جدول توزیع قرار نگرفته اما گوگل به سختی امیدوارست که پلتفرم Treble بالاخره در این روند تغییری ایجاد کند.

این ابرکمپانی انتظار دارد تعداد تلفن‌­های دارای سیستم عامل اندروید P تا پایان سال ۲۰۱۸ از تعداد تلفن‌­هایی که تا پایان سال ۲۰۱۷ دارای اندروید اوریو بودند، بیشتر شود.

ممکن است فکر کنید انجام چنین شاهکاری با توجه به سهم ۰٫۵ درصدی اندروید اوریو در پایان سال ۲۰۱۷ نباید زیاد سخت باشد چرا که تمام دستگاه­‌های آن موقع یا از اندروید ۷ به ۸ منتقل شده‌اند یا به صورت پیش­‌فرض با اندروید اوریو عرضه شده بودند اما باید بدانید که حدود ۰٫۲ درصد آن مقدار در اوایل ماه اکتبر به وجود آمده بود؛ یعنی حدود نیمی از دستگاه­‌ها از ابتدای ماه اکتبر نیز دارای اندروید ۸٫۱ بودند.

با این وجود حتی اگر اندروید پای نتواند تا انتهای سال جاری این انتظار را برآورده کند، بهبودهایی که در آینده انجام می‌شوند، باید به راحتی بتوانند رشد اوریو و ناگت را پشت سر بگذارند چرا که تمام دستگاه­‌هایی که با اندروید ۹ و یا در آینده با سیستم عاملی بروزتر منتشر شوند به صورت پیش‌فرض از Treble پشتیبانی خواهند کرد و می­‌توانند از این پلتفرم نهایت استفاده را ببرند و سریعتر بروزرسانی شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید