با کرتانا خداحافظی کنید | اپ الکسا در فروشگاه ویندوز عرضه شد - تکفارس 
با کرتانا خداحافظی کنید | اپ الکسا در فروشگاه ویندوز عرضه شد - تکفارس 
با کرتانا خداحافظی کنید | اپ الکسا در فروشگاه ویندوز عرضه شد - تکفارس 

با کرتانا خداحافظی کنید | اپ الکسا در فروشگاه ویندوز عرضه شد

پوریا اسدی
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 12:30
با کرتانا خداحافظی کنید | اپ الکسا در فروشگاه ویندوز عرضه شد - تکفارس 

اخیرا برخی از لپ‌تاپ‌های جدید با دستیار صوتی الکسا به صورت آنبرد در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند، اما اکنون هر کسی می‌تواند از همان تجربه در رایانه‌های معمولی ویندوز لذت ببرد. آمازون اعلام کرد که برنامه الکسای این شرکت اکنون برای دانلود در تمام رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۰ با بروزرسانی آپریل ۲۰۱۸ در دسترس قرار خواهد گرفت و در این بروزرسانی به راحتی می‌تواند از یک دستیار دیجیتالی دیگر هم استفاده کنید.

همانند آنچه که در حال حاضر در کرتانای  مایکروسافت در دسترس است، برنامه جدید الکسا در ویندوز ۱۰ به هر کسی اجازه می‌دهد تا به قدرت دستیار مجازی برای بررسی تقویم، پخش موسیقی و سایر اطلاعات مهم دسترسی داشته باشد. هر کس که برنامه را اجرا می‌کند همچنین می‌تواند از رایانه شخصی خود برای کنترل برخی از محصولات سازگار با وسایل خانگی هوشمند الکسا از جمله لامپ ، پنکه، اسپیکر و چراغ‌ از این دسیتر مجازی استفاده نماید. هیچ سخت‌افزاری اضافی مورد نیاز نیست و روند دانلود شامل بازدید ساده از فروشگاه مایکروسافت در ویندوز می‌شود.

آمازون توضیح داد:

بدون توجه به جایی که در آن قرار دارید، با Alexa for your PC شما همیشه می‌توانید با الکسا صحبت کنید. در خیابان یا در سرتاسر کشور، الکسا در کامپیوتر شما و همیشه با شماست، در هر زمان و در هر کجا. به پادکست مورد علاقه خود در دفتر گوش دهید، درب ورودی خود را از فرودگاه قفل کنید یا تقویم خود را از یک اتاق هتل بررسی کنید.

متاسفانه تنها رایانه‌های منتخب و جدیدتر با قابلیت هندزفری الکسا سازگاری دارند که اجازه می‌دهد تا عبارت ” Hey, Alexa” را برای بیدار شدن دستیار صوتی استفاده کنید. این لپ‌تاپ‌ها شامل Acer Spin 5، HP Pavilion Wave، Acer Aspire 5 و HP Envy می‌شود. هرفرد بدون این رایانه‌های شخصی می‌تواند با استفاده از یک میانبر صفحه کلید، با الکسا به صورت دستی ارتباط برقرار کند.

هم اکنون الکسا در ویندوز ۱۰ اجازه‌ی کنترل کامپیوتر را به طور مستقیم به کاربران نمی دهد، اما آمازون اشاره می‌کند که برنامه‌هایی در آینده برای اضافه کردن این قابلیت‌ها در سال ۲۰۱۹ وجود دارد. علاوه بر این، بنابر گفته‌های آمازون برنامه الکسا در ویندوز ۱۰ در حال حاضر از ارتباطات تصویری و یا خدمات موسیقی مانند اسپاتیفای یا پاندورا پشتیبانی نمی کند.

تجربه کلی الکسا برای مشتریانی که با دستیار صوتی مایکروسافت در ویندوز ۱۰ راضی نیستند، قابل توجه است. در حالی که این برنامه به سادگی با ویژگی‌های ویندوز در مقایسه با کرتانا کار نمی کند اما برنامه‌ی الکسا آمازون مجموعه‌ای از مهارت‌های شخص ثالث شامل توانایی بازی و خرید آنلاین را فراهم می‌نماید. این دسیار صوتی همچنین یک تجربه نسبتا مشابه برنامه‌های تلفن همراه الکسا در iOS و اندروید را ارائه می‌دهد که برخی از افراد ممکن است آن راحت‌تر بیایند.

آیا شما نیز از دسیارهای صوتی استفاده می‌کنید؟ کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ لطفا نظرات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید