گزارش مالی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ اپل منتشر شد - تکفارس 
گزارش مالی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ اپل منتشر شد - تکفارس 
گزارش مالی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ اپل منتشر شد - تکفارس 

گزارش مالی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ اپل منتشر شد

سید محمد معلمی
۱۱ آبان ۱۳۹۷ - 20:00
گزارش مالی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ اپل منتشر شد - تکفارس 

اپل امروز گزارش داد که توانسته در چهارمین سه‌ماهه سال ۲۰۱۸ و پایان سال مالی خود که ۲۹ سپتامبر بود، ۶۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده و ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار سود به دست آورد. جدیدترین نتایج گزارش‌های مالی این کمپانی نشان می‌دهد که اپل در سه‌ماهه گذشته، نسبت به مدت مشابه سال قبل درآمد بیشتری کسب کرده به طوری که درآمد آن از ۵۲٫۶ میلیارد دلار به ۶۲٫۹ میلیارد دلار رسیده است.

با توجه به رشد مالی اپل در سه‌ماهه گذشته، مدیرعامل این شرکت یعنی تیم کوک می‌گوید: ما از اینکه باز هم توانسته‌ایم گزارش مالی دیگری بدهیم که در آن رکوردها شکسته‌اند، بسیار خوشحالیم. ما در سال ۲۰۱۸ توانستیم دو میلیارد دستگاه دارای سیستم عامل iOS بفروشیم و جشن ۱۰ سالگی اپ‌استور خود را برگزار کنیم. علاوه بر اینها، دست‌آورد بزرگ ما، ثبت بیشترین سود اپل در تاریخ این کمپانی می‌باشد.

درآمد سالانه اپل از فروش آیفون‌ها نسبت به سه‌ماهه گذشته حدود ۲۹ درصد رشد داشته است. به طور کلی در مدت اشاره شده سال جاری میلادی، درآمد کمپانی مالک آیفون ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود ولی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، این رقم نهایتاً به ۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار می‌رسید.

اگرچه سه‌ماهه گذشته سال ۲۰۱۸ به خاطر فروش ۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار آیفون، برای اپل چندان موفقیت‌آمیز نبود و رشد کمی داشت ولی نسبت به ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار گوشی فروخته شده در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ حدود ۲۰۰ هزار عدد رشد داشته است. البته ذکر این نکته الزامی است که رشد فروش آیفون‌های اپل در مقایسه با سه‌ماهه سوم ۲۰۱۸ بسیار پیشرفت کرده زیرا در فاصله ماه‌های ژولای تا سپتامبر، تنها ۴۱ میلیون و ۳۰۰ آیفون توسط علاقه‌مندان خریداری شده بود.

لوکا مائستری، مدیر بخش مالی اپل می‌گوید: ما با فروش فوق‌العاده‌ای که در سه‌ماهه چهارم میلادی داشتیم، یک سال عالی را پشت سر گذاشتیم که در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید. ما این رکورد را به خاطر فروش آیفون‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی می‌دانیم که البته نباید از درآمد خدمات و لپ‌تاپ‌های مک نیز فراموش کنیم.

دیگر محصولات اپل یعنی آیپدها، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ فروش ناامیدکننده‌ای داشتند زیرا تنها ۹ میلیون ۷۰۰ هزار عدد از آنها به فروش رسید. این در حالی است که در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، اپل توانسته بود ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد از آیپدهایش را بفروشد بنابراین این اعداد و ارقام نشان از سیر نزولی این تبلت‌های دارای سیستم عامل iOS می‌دهند. در این میان اما، درآمدها از فروش رایانه‌های مک با افزایش روبه‌رو بوده و نسبت به سه‌ماهه گذشته، ۳۹ درصد بیشتر شده است.

دیگر محصولات اپل مانند اپل واچ‌ها، ایرپادها، اپل تی‌وی‌ها، هوم‌پدها و . . . ، نسبت به سال گذشته رشد ۳۱ درصدی فروش را به ثبت رساندند که در مقایسه با سه‌ماهه قبل، ۱۳ درصد بیشتر شده است.

در پایان اشاره کنیم که اپل اعلام کرد که توانسته از خدمات خود درآمد ۱۰ میلیارد دلاری داشته باشد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ حدود ۱۷ درصد بیشتر می‌باشد.

به نظر شما، آیا ارزش اپل می‌تواند در پایان سال آتی میلادی از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کند؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید