راه‌اندازی احتمالی سرویس استریم در رقابت با نتفلیکس توسط اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
راه‌اندازی احتمالی سرویس استریم در رقابت با نتفلیکس توسط اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
راه‌اندازی احتمالی سرویس استریم در رقابت با نتفلیکس توسط اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

راه‌اندازی احتمالی سرویس استریم در رقابت با نتفلیکس توسط اپل در سال ۲۰۱۹

پوریا اسدی
۳ آبان ۱۳۹۷ - 13:30
راه‌اندازی احتمالی سرویس استریم در رقابت با نتفلیکس توسط اپل در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

شایعات در مورد سرویس استریم تلویزیون از اپل برای سال‌ها مورد بحث بوده است، از جمله یک سرویس پخش زنده تلویزیونی که با Sling TV رقابت می‌کند، اما این گزارش‌ها در سال ۲۰۱۵ متوقف شدند. این بدان معنا نیست که اپل تسلیم شده بلکه همانطور که گزارش شده است برنامه‌ریزی برای یک سرویس استریم تلویزیونی بوده که بیشتر شبیه به نتفلیکس و آمازون پرایم ویدئو است.

به نظر می‌رسد که این شرکت به همان شیوه‌ای که با سخت‌افزار و نرم‌افزارهای خود برخورد می‌کند، این پروژه را پیش می‌برد. سه منبع به The Information گفته‌اند در حالی که سرویس برای اولین بار در ایالات متحده راه اندازی خواهد شد، فقط چند ماه پس از راه اندازی به بیش از ۱۰۰ کشور گسترش خواهد یافت.. این نوع از انتشار جهانی به طور معمول برای محصولات اصلی اپل مانند آیفون در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند نشانه‌ای باشد برای اینکه  شرکت بر ارائه سرویس خود مصمم است. اگر بشود به این منابع اعتماد کرد، ما نیاز به صبری طولانی‌مدت نداریم زیرا همانطور که می‌گویند سرویس در نیمه اول سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی خواهد شد.

اپل قبلا اقداماتی را در این راستا با برنامه‌ریزی اصلی انجام داده که در حال حاضر از طریق سرویس Apple Music منتشر شده است، مانند Carpool Karaoke و Planet of Apps. برای برنامه‌های آینده، این شرکت قرارداد چند ساله‌ای را با اپرا وینفری امضا نموده و دستور ساخت یک درام فضایی را به سازنده‌ی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی  Battlestar Galactica رون مور داده و  اقتباسی از مجموعه رمان بنیاد ایزاک آسیموف هم، در میان دیگر پروژه‌ها گزارش شده است.  طبق گزارشات این شرکت، قوانین سختگیرانه ای در مورد آنچه نشان می‌دهد از جمله محدود کردن رابطه جنسی، خشونت و استفاده از مواد مخدر، در میان سایر موارد اعمال کرده است.

این تنها محدودیت‌هایی نیست که اپل در سرویس جدید خود تحمیل می‌کند. با توجه به این گزارش، این سرویس استریم تلویزیونی تنها در دستگاه‌های خود اپل مانند آیفون، آیپد و Apple TV در دسترس خواهد بود. با توجه به طیف گسترده ای از سیستم عامل‌هایی که رقبای آن در دسترس دارند، این ضعف شدیدی خواهد بود، اما این نیز می‌تواند یک اقدام موقت باشد تا بتواند سرویس را در برابر مشکلات در حال رشدی که اغلب بخشی از پروسه‌ی راه‌اندازی این نوع خدمات را درگیر می‌کند، مقاوم نماید.

از سوی دیگر، اپل هنوز هیچ‌گونه بیانیه‌ی رسمی‌ را صادر نکرده است، اما مانند دوره‌‎های قبل این شرکت همیشه در مورد هر محصول جدیدی قبل از عرضه سکوت اختیار می‌کند. شانسی وجود دارد که این سرویس جدید یک مورد اضافی در رویداد ۳۰ اکتبر باشد، اما در حال حاضر این سرویس شایعه بوده که بسیار هیجان‌انگیز است.

آیا سرویس اپل توانایی رقابت با نتفلیکس و آمازون پرایم ویدئو را خواهد داشت؟ شما چه فکر می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید