با آغاز سال ۲۰۱۹، سامسونگ دیگر از جک هدفون استفاده نمی‌کند - تکفارس 
با آغاز سال ۲۰۱۹، سامسونگ دیگر از جک هدفون استفاده نمی‌کند - تکفارس 
با آغاز سال ۲۰۱۹، سامسونگ دیگر از جک هدفون استفاده نمی‌کند - تکفارس 

با آغاز سال ۲۰۱۹، سامسونگ دیگر از جک هدفون استفاده نمی‌کند

سید محمد معلمی
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 17:00
با آغاز سال ۲۰۱۹، سامسونگ دیگر از جک هدفون استفاده نمی‌کند - تکفارس 

استفاده از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در دستگاه‌های مختلف، سال‌هاست که به یکی از ویژگی‌های محبوب تبدیل شده است ولی به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد با آغاز سال ۲۰۱۹ دیگر از این قابلیت استفاده نکند؛ اتفاقی که رخ دادن آن حداقل در گوشی‌ها حتمی است.

به گزارش تکفارس و به نقل از ET News، سامسونگ تنها یک گوشی دیگر با جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری تولید خواهد کرد و پس از عرضه آن دیگر از این درگاه بهره نخواهد برد.

با حذف این ویژگی، دیگر نمی‌توانیم به راحتی هدفون‌های خود را به گوشی‌های تلفن همراه وصل کنیم. البته باید صبر کنیم که ببینیم سامسونگ این شایعه را تأیید خواهد کرد یا خیر و اگر مهر تأییدیه به این خبر خورد، چه تأثیری بر قیمت گوشی‌های آتی کمپانی کره‌ای خواهد داشت.

گفته می‌شود که گلکسی اس ۱۰ آخرین محصول سامسونگ است که می‌توانیم در آن جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را شاهد باشیم. بنابراین باید از گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۱ به بعد، هدفون‌های خود را به وسیله بلوتوث به گوشی‌های تلفن همراه وصل کنیم. همچنین، به عنوان جانشین جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، درگاه USB تایپ C در دسترس قرار دارد که با یک مبدل کوچک، می‌توان هدفون را به آن وصل کرد. راهکاری که اگرچه کمی پیچیده است ولی به هر ترتیب کارایی خود را دارد.

گلکسی اس ۱۰، آخرین استفاده‌کننده از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری

اگر شما یکی از خریداران محصولات سامسونگ هستید، باید انتظار داشته باشید که با خرید گوشی‌هایی که پس از گلکسی اس ۱۰ معرفی می‌شوند، یک مبدل USB تایپ C نیز دریافت نمایید. خودِ کره‌ای‌ها هم‌اکنون وقتی می‌خواهند از گوشی‌های سامسونگ به خصوص نمونه‌های پیشرفته استفاده کنند، از مبدل USB تایپ C بهره می‌برند. ضمن اینکه انواع مختلفی از مبدل‌ها وجود دارد که افراد می‌توانند آنها را به کار گیرند.

پیش از گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۱ که مطمئناً هنوز خبری در مورد صفحه نمایش، تاریخ معرفی و عرضه، قیمت، ظرفیت باتری و یا دیگر مشخصات فنی آنها در دست نداریم، اوایل سال آتی میلادی از گلکسی اس ۱۰ رونمایی خواهد شد.

اگر شما هنوز طرفدار جک هدفون در گوشی‌های تلفن همراه هستید و نمی‌خواهید از مبدل‌ها و کابل‌های دیگر استفاده کنید، خرید گلکسی اس ۱۰ بهترین فرصت است.

آیا شما تا به حال از درگاه‌های دیگر برای متصل کردن هدفون به گوشی استفاده کرده‌اید؟ تفاوت آنها با جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در چیست؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید